Ei nyt ehkä ihan. Olisihan se Kubicalle loistava tilaisuus päästä vaikka jo 2009 Ferrarille, mutta silloin vaadittaisiin todella kovia suorituksia jottei jäisi ihan Kimin varjoon. Aika pian alkaisi nettifoorumeilla heh, Kubica kirjoittelu hyvienkin suoritusten jälkeen, mutta jos vertailukohtana on itse ICEMAN, ei hyvät suoritukset riitä mihinkään, vaaditaan paljon enemmän.Vice sanoi:Luulisinpa että Kubica vain tuhoaisi Kimin uran...
Ihmettelenpä vain, että mitä sellaista Nico on sitten esittänyt, mitä Kubica ei...? Nyt kyllä taitaa olla jonkinmoiset lasit silmilläTorres sanoi:Mielestäni Kubicalta ei olla nähty vielä mitään erityisen ihmeellistä. On se ehkä keskivertoa nopeampi kuski, mutta ei se mitään mestarin otteita ole radalla esittänyt. Jos pitäisi nyt valita suosikki korvaamaan Kimi Ferrarilla, niin uskoisin sen ehdottomasti olevan Nico. Sillä on riittävää nopeutta ja parin vuoden päästä luulisi myös suoritusvarmuutta kertyneen sen verran, että taistelisi mestaruudesta tosissaan.
autosport.com sanoi:Balestre passes away aged 86
By Jonathan Noble Friday, March 28th 2008, 16:50 GMT
Former FIA president Jean Marie Balestre has passed away at the age of 86.
He was best known for being the president of FISA from 1979 to 1991 and also of the FIA from 1986 to 1993.
Prior to that, however, he was a founding member of the French national motorsport association, the Federation Francaise du Sport Automobile (FFSA), becoming its president in 1973.
During that period he also established FISA, and became heavily involved in the organisation's battles with FOCA over the control and finances of Formula One in the early 1980s.
Eventually Balestre agreed to a compromise deal with FOCA chief Bernie Ecclestone and they duly signed the first Concorde Agreement.
Remaining in change of FISA, Balestre began a crusade to improve safety in the sport - campaigning hard for the ban of turbo engines in 1989.
But Balestre's actions led some within the sport to criticise him for abusing his power - especially following the Suzuka controversies of 1989 and 1990 between Ayrton Senna and Alain Prost.
Senna in particular heavily criticised Balestre for what he felt was a campaign to favour Prost - and the Brazilian's comments in the winter of 1989 prompted Balestre to demand an apology if the then McLaren driver was to be issued with a superlicence for the 1990 season.
In 1991, after Balestre lost his role as president of FISA, Senna revealed that his collision with Prost at Suzuka in 1990 was the result of his anger at Balestre refusing to help change the side of pole position for that race.
Speaking in an emotional press conference at the 1991 Japanese Grand Prix, Senna said: "I tell you if pole had been on the good side last year, nothing would have happened because I would have got a better start. I would have been first into the first corner without any problem.
"But it was a result of a decision, a bad decision, influenced by Balestre. I know that. we know that from underneath. And we all know why, and the result was the first corner (accident). It was not my responsibility, I did contribute to it, yes, but it was not my responsibility."
Many fans will also remember Balestre for crossing the track shortly after the start of the 1989 British Grand Prix at Silverstone, when he was lucky not to be hit by the Osella of Nicola Larini.
Balestre eventually lost his presidency of the FISA in 1991 after losing the election to Mosley. Two years later, facing almost certain defeat to Mosley in the FIA role, he stood down from that role and proposed FISA be abolished completely. He carried on as president of the FFSA until 1996.
The current French motorsport federation president Nicolas Deschaux told TF1: "This is a tremendous loss for motorsport. He always knew how to carry the voice of the institutions he managed."
Former grand prix driver Jacques Laffite told L'Equipe: "We drivers loved him so much. He did a lot for us. We owe him enormously."
Ei itse asiassa ole, en pidä Nicoa suomalaisena lainkaan.Revolt sanoi:Ihmettelenpä vain, että mitä sellaista Nico on sitten esittänyt, mitä Kubica ei...? Nyt kyllä taitaa olla jonkinmoiset lasit silmillä
Heidfeld on Nopeampi kuin Kubica ja myös varma. Heidfeld olisi mun tallin tähti teoriassa. Käytännössä Heidfeld on niin tylsä, ettei ketään juurikaan kiinnosta miten se ajelee.Torres sanoi:Mielestäni Kubicalta ei olla nähty vielä mitään erityisen ihmeellistä. On se ehkä keskivertoa nopeampi kuski, mutta ei se mitään mestarin otteita ole radalla esittänyt. Jos pitäisi nyt valita suosikki korvaamaan Kimi Ferrarilla, niin uskoisin sen ehdottomasti olevan Nico. Sillä on riittävää nopeutta ja parin vuoden päästä luulisi myös suoritusvarmuutta kertyneen sen verran, että taistelisi mestaruudesta tosissaan. Nicon nykyinen sopimushan päättyy sopivasti samaan aikaan, kuin Kimilläkin. Tietysti Lewis saattaa kääntää takin siinä vaiheessa, kun Dennis siirtyy eläkkeelle. Ei se montaa kautta jaksa ottaa Heikiltä selkään.
Niin, en kyllä tarkoittanut mitään sinivalkolaseja vaan muuten vaan vääristynyttä kuvaa tilanteesta. Nimittäin kuten itsekin jo totesit, ei Nicon suorituksista tallikaveria vastaan voi lukea yhtään mitään, pelkkää B-luokkaa ollut vastassa. Ja kyllä tuo Kubica on jo tässä vaiheessa kautta alkanut erottua edukseen Heidfeldistä. Viime kausi tosin meni Heidille, se myönnettäköön.Torres sanoi:Ei itse asiassa ole, en pidä Nicoa suomalaisena lainkaan.
Yleensä kun kuskin nopeutta arvioidaan, tehdään ensimmäisenä vertailua tallikaveriin. Kubica ei erotu millään tavalla edukseen Heidfeldistä. Uskonkin että Heidi päihittää Kubican tällä(kin) kaudella. Nicolla sen sijaan ei ole ollut vaikeuksia olla tallikaveriaan nopeampi. Myönnettäköön, että kovin kovaa vastusta yksikään ei ole vielä antanut.
Australian Q3ssa ero 0,367 Kubicalle kun Heidfeldillä 5 kierroksen bensat enemmän. Q1ssa ja Q2ssa mentiin aika tasatahtia. Kisakierrosajoissa ero Heidfeldin hyväksi sekunti (niin iso ero että Kubican autosta vauhti kateissa?). Kubica keskeyttää Nakajiman tultua päin 11krs ennen maalia.Revolt sanoi:Ja kyllä tuo Kubica on jo tässä vaiheessa kautta alkanut erottua edukseen Heidfeldistä. Viime kausi tosin meni Heidille, se myönnettäköön.
Ihan hyvää faktaa, mulla on noi mennyt ihan ohi. Kirjoittelin vaan ihan perstuntumalla, joka ei näköjään ihan kertonut totuutta tällä kertaaCmoney sanoi:Australian Q3ssa ero 0,367 Kubicalle kun Heidfeldillä 5 kierroksen bensat enemmän. Q1ssa ja Q2ssa mentiin aika tasatahtia. Kisakierrosajoissa ero Heidfeldin hyväksi sekunti (niin iso ero että Kubican autosta vauhti kateissa?). Kubica keskeyttää Nakajiman tultua päin 11krs ennen maalia.
Malesiassa Kubica 4 kierroksen enemmillä bensoilla silti Heidfeldia nopeampi. Heidfeldia kuulemma blokattiin Q3ssa. Q1ssa ja Q2ssa Heidfeld kevyillä autoilla Kubicaa molemmissa nopeampi. Kisan ekassa mutkassa Trulli työntää Heidfeldin ulkokaarteeseen, ja kisan vaikeaksi kun monta autoa menee ohi. Heidfeldille kisan nopein kierros.
Molemmissa kisoissa toinen kuljettaja sekoittaa kerran kummankin BMW kuljettajan kilpailun. Mielenkiintoista nähdä seuraavissa kisoissa, kumpi alkaa saamaan yliotetta.
Että silleen.MTV3 sanoi:Kovalaisen hidastelu johti sääntömuutokseen
29.03.2008 08:21
Heikki Kovalainen ja Lewis Hamilton, kuva: Gero Breloer / Epa
Formula ykkösten aika-ajon päätösosion sääntöjä muutetaan siten, etteivät kuljettajat saa enää ajaa erityisen hitaasti aikakierroksensa jälkeisellä jäähdyttelykierroksella.
Kansainvälisen autoliiton FIA:n tiedottajan mukaan sääntömuutos on todennäköisesti voimassa jo viikon kuluttua Bahrainissa.
Malesiassa McLarenin Heikki Kovalainen ja Lewis Hamilton ajoivat aikakierroksensa jälkeen hyvin hitaasti kohti varikkoa, koska halusivat säästää polttoainetta. Kisaan lähdetään sillä bensamäärällä, joka autoon jää aika-ajon jälkeen. Tilanteesta aiheutui turvallisuusriski, koska radalla oli samanaikaisesti myös täyttä vauhtia ajavia autoja.
- Autojen on palattava aikakierroksensa jälkeen varikolle tietyn aikarajan sisällä, FIA vahvisti.
Aikarajaksi asetetaan todennäköisesti se, että jäähdyttelykierros saa kestää maksimissaan 120 prosenttia normaalista kierrosajasta.
(MTV3-Reuters)
Vaihdelaatikko alkaa reistailemaan ja joudut nilkuttamaan varikolle, joudut siis hylätyksi. Varmasti tullaan näkemään autoja jotka eivät syystä tai toisesta selviä varikolle ajan kuluessa.Lancer sanoi:Että silleen.
Aivan, eli jos Kimin Aussien Q1 tapahtunut käy jatkossa kenelle vaan Q kolmosessa on tiedossa hylkäys.J.Hunt sanoi:Vaihdelaatikko alkaa reistailemaan ja joudut nilkuttamaan varikolle, joudut siis hylätyksi. Varmasti tullaan näkemään autoja jotka eivät syystä tai toisesta selviä varikolle ajan kuluessa.
Peilien minimimitta on ollut säännöissä pitkään. Maksimia ei taida olla, mutta sitä tuskin olit vaatimassakaan?J.Hunt sanoi:Jos johonkin pitää tapauksen vuoksi puuttua niin nykyisien autojen peilien koolle tulisi antaa sallitut mitat.
Eikös tämä nyt ole taas uusi ongelma johtuen tämän vuoden uusista säännöistä? Aiemmin autot tankattiin joten bensan säästelylle ei ollut samanlaista tarvetta? Sitä ennen taas ajettiin yksitellen joten vaaratilanteita ei syntynyt kuin jossain poikkeustapauksissa.J.Hunt sanoi:En käsitä mikä hirveä ongelma tästä yleensäkkään tehtiin Malesian jälkeen, vuosia ollaan kuitenkin pärjätty ilman tällaista pykälää.
Jos johonkin pitää tapauksen vuoksi puuttua niin nykyisien autojen peilien koolle tulisi antaa sallitut mitat.
Minimimittaa tulisi nostaa jos kuljettajat alkavat toistuvasti turvautumaan selityksissään olemattomiin peileihin.Otto Hokkanen sanoi:Peilien minimimitta on ollut säännöissä pitkään. Maksimia ei taida olla, mutta sitä tuskin olit vaatimassakaan?
Nykysäännöillä tuo ongelma taitaa vain korostua. Ainahan aika-ajoissa on hitaammat jaloissa pyörineet.E.Tuhero sanoi:Eikös tämä nyt ole taas uusi ongelma johtuen tämän vuoden uusista säännöistä?
Toki hitaammista on aina haittaa, mutta sääntömuutos viime vuoteen aiheutti sen että viimeisen aikakierroksen jälkeen kannatti ajaa mahdollisimman hitaasti jotta kisaan säästyisi bensaa. Normaali oloissahan tuo ei aiheuta vaaraa, sillä jokaisen viimeinen nopea tähdätään päättyvän ruutulippuun, mutta nyt ilmeisesti sateenuhan takia(en nähnyt aika-ajoja) osa ajoi viimeisen nopean kierroksensa jo ennen ajan loppumista. Näin takaa pääsi uudelle kierrokselle samalla kun osa jo mateli varikolle.J.Hunt sanoi:Nykysäännöillä tuo ongelma taitaa vain korostua. Ainahan aika-ajoissa on hitaammat jaloissa pyörineet.