Ohitukset lisääntyvät, koska kärkiautot eivät enää ole sekuntikaupalla muita nopeampia. Tämä ei tule olennaisesti muuttumaan, koska moottorit on tasapäistetty. Aerosääntöjä toki rukattiin vasta täksi kaudeksi, mutta nykytilannetta sinä vertasitkin ("nyt").
Kyllä 2000-luvun muutokset, erityisesti moottori- ja rengaspuolella ovat vaikuttaneet ohitusmääriin. Tulevat muutokset ovatkin talouden, eivät kilpailullisuuden sanelemia, joten niitä ei pidä tuomita kilpailullisilla perusteilla. No, paitsi ehkä renkaanlämmittimien poisto ja tankkauskielto, joiden uskon lisäävän ohituksia.
Nojaa, enmä nyt usko että rengas/moottori muutoksilla on saatu ohituksia aikaan, ennen sentään oli kisailua kahden rengasfirmankin välillä, nyt nekin on samanlaiset kaikilla ja vielä lisäksi ikävän kovia vrt. niihin superpehmeisiin
Tulevat muutokset taas on ihan idioottimaisia, totta että ne pudottavat kenties kustannuksia pitkässä juoksussa (ei heti koska kaikkihan menee taas uusiks jos pitää suunnitella muiden KERS:lle ja/tai Cossun koneelle rungot)
ja pahaa pelkään että moni autotehdas vetää herneen nenään noista standardoinneista, ja taas ollaan siinä yksityistallien viidakossa sitten :dunno:
Kyllösestä tuskin Maxia ja Bernietä sentään voi syyttää.
Lähinnä viittasin grafiikoihin/ruutuinformaatioon ja laajakuvaan siirtymiseen.
En syytäkään, päinvastoin, mä pidin Kyllistä 90-luvulla
graffat ja ruutuinfo on mun mielestä mennyt huonommaksi, selkein ruutuinfo oli aikanaan -93 mun mielestä prkl
Laajakuvatelsua taas ei ollut vuosituhannen vaihteessa mulla, jotenka ei sekään siinä harmittanut, enempi sen muutoksen saneli yleinen tekniikan kehitys kuin Ecclestone tai Mosley...
Mielipideasia toki, mutta se 40 minuutin odottelu ei ollut kivaa. Loppuhuipennus oli, mutta sehän nähdään nytkin. Ja ensi kaudella tyhjin tankein.
Njoo, no mä tykkäsin, toivottavasti on samaa menoa ensi kaudella taas, tosin jälleen kerran, miksei tätäkin muutosta voitu tehdä jo tälle kaudelle, miksi odottaa vuosi?
Niin, ja siksi minä muistutin, ettei kaikki muutokset ole olleet huonoja.
juu ihan oikeassa olet, on siellä hyviäkin asioita, kyllähän nää nykyset ohitusten helpottamiseen tähtäävät asiat on ok, en kiellä sitä,
ihmettelen ja kiroan vain sitä miksei jätetty 06 muutokset väliin ja tehty nyt kerralla kaikkea... ja samaten tulevista, miksei std KERSsiä voitu tuoda jo tähän kuvioon mukaan, miksi pistää tiimit tuhlaamaan kymmeniä miljoonia erilaisiin versioihin jos kuitenkin tulee parin vuoden sisään std. järjestelmä...
Siksi toi loogisuus Mosleyn puheissa tuntuu "hieman" oudolta, voisi sinne FIA:n johtoon pikkuhiljaa vaihtaa uutta verta, jos vaikka sais vähän järkeä toimintaan