F2003

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
1. Salo 357 votes (39%) :D
2. Irvine 122 votes (13%)
3. Yoong 54 votes (5%) :rolleyes:

<small>[ 12-04-2003, 15:06: Message edited by: vermula ]</small>
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Todtin Brasilian jälkeisestä uhoamisesta huolimatta uusi Ferrari ei debytoikaan Imolassa jatkuvien luotettavuusongelmien takia. Barcelona on ilmeisesti seuraava tähtäin. Saapa nähdä mitä siitä tulee..veikkaan kahta punaista savupommia! :D
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
ml:
Artikkelissa mainitaan, että vuonna 2002 luotettavuutta saatiin kierrosten/tehojen kustannuksella. Uudessa moottorissa on nostettu kierroksia suuremmaksi. Jos moottoria ei saada luotettavaksi, voidaankohan vanhaa moottoria istuttaa uuteen autoon? Kuinkahan Ferrarille käy, jos uusi auto osoittautuukin nopeimmaksi autoksi vain "kolmen ensimmäisen kierroksen ajan"?
Ainakaan uusi moottori ei käynyt vanhaan autoon, joten nuo uuden auton ongelmat hidastivat myös moottorin testausta.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Itselleni tuli mieleen, että Ferrari dominoi erityisesti aerodynamiikkaa vaativilla radoilla vuonna 2002, kun taas Williams kompensoi moottoritehoilla tätä puutetta. Mäkki ei ollut kummallakaan alueella niin hyvä (paitsi Monacossa).

Ferrari on menettänyt aerodynamiikan alueelta saavutetun edun ja nyt pitäisi pärjätä myös moottorialueella. Tästä kaudesta saattaa tulla Ferrarille todella hankala. Mäkki ja Williams (ja miksei myös Renu) pakottavat Ferrarin ottamaan kaiken irti kalustosta, mikä lisää keskeyttämisiä! Ferrari ei voi enää leikitellä ajamalla 95% teholla kalustoaan säästäen, vaan muut tallit haastavat Ferrarin antamaan 107% itsestään.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Observer:
Todtin Brasilian jälkeisestä uhoamisesta huolimatta uusi Ferrari ei debytoikaan Imolassa jatkuvien luotettavuusongelmien takia. Barcelona on ilmeisesti seuraava tähtäin. Saapa nähdä mitä siitä tulee..veikkaan kahta punaista savupommia! :D
En panisi pahakseni jos Ferkut hyytyisivät radan varteen! wink Saas nähdä kumpi ehtii ensin tuomaan uuden auton Ferrari vai McLaren. Ferrari siinä mielessä, että heillä on jo testiä ajettu uudella autolla, kun taas McLaren ei ole ajanut uudella autolla yhtään.

Williams on muutes aika hukassa, kun se ainoana huipputallina ajaa jo nyt uudella autolla, joka ei edes pärjää Ferkun ja McLarenin vanhoille autoille!
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
patriot:
Williams on muutes aika hukassa, kun se ainoana huipputallina ajaa jo nyt uudella autolla, joka ei edes pärjää Ferkun ja McLarenin vanhoille autoille!
Tämä(kään) asia ei taida olla ihan niin yksinkertainen. Williamsilla ei esimerkiksi ole auton perän suhteen aivan uusimmat ratkaisut vielä käytössä (Bobakki vois kertoa tästä enemmän). Lisäksi yleisesti kai on kerrottu, että siinä autossa on kuitenkin kehityspotentiaalia. Tiedä sitten onko ja onko riittävästi...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Niin siitä Williamsin perästä. Mikäli mä ymmärsin oikein niin sekä vaihteisto että takajousitus on olleet tähän asti viime vuoden mallin evoluutioita, koska uusien kanssa oli ongelmia. Näin ainakin Melbournessa ja Malesiassa, ilmeisesti myös Brasiliassa niitä jouduttiin käyttämään. Piola tarinoi tällaisia VM:ssä. Tiimin aerodynamiikkaongelmat on varmaan kaikkien tiedossa, vielä ei ole selvää, voidaanko niille tehdä tarpeeksi. Työ on kuitenkin käynnissä koko ajan, Patrick Headhan ei ollut läsnä Malesiassa kun paiski töitä Grovessa ongelmien kanssa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Bobakki:
Niin siitä Williamsin perästä. Mikäli mä ymmärsin oikein niin sekä vaihteisto että takajousitus on olleet tähän asti viime vuoden mallin evoluutioita, koska uusien kanssa oli ongelmia. Näin ainakin Melbournessa ja Malesiassa, ilmeisesti myös Brasiliassa niitä jouduttiin käyttämään. Piola tarinoi tällaisia VM:ssä. Tiimin aerodynamiikkaongelmat on varmaan kaikkien tiedossa, vielä ei ole selvää, voidaanko niille tehdä tarpeeksi. Työ on kuitenkin käynnissä koko ajan, Patrick Headhan ei ollut läsnä Malesiassa kun paiski töitä Grovessa ongelmien kanssa.
Kyllä, näin oli VM:ssä... käyttöön noi uutuudet tulee Imolassa kera aerodynaamisesti uuden perän... (?)
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Saa nähdä, mitä muutoksia uuteen Ferrariin pitää tehdä, jotta siitä saadaan luotettava. Mitähän nämä perinteiset ratkaisut ovat? Isommat sivuponttoonit, jolloin aerodynamiikka häiriintyy? Hiilihappojäätä varikkopysähdyksellä? wink

Pieni koko luo ongelmat uuteen Ferrariin

F1-sähkeet 15.4.
Italialaisen Auto Sprint -lehden mukaan uuden Ferrarin rikkoutumisherkkyys johtuisi jäähdytyssysteemien vaikeuksista. Nesteet kuumenevat liikaa ja kuumentavat moottoria sekä vaihdelaatikkoa.
Auto Sprintin tekniset asiantuntijat vihjailevat, että äärimmilleen pienennetyt sivuponttoonit ja uudistunut aerodynamiikka eivät käännä riittäviä ilmavirtauksia autoon ja tämä aiheuttaa vesien ja öljyjen jäähdytysongelmat.
On mahdollista, että F2003-GA -autossa joudutaan palaamaan perinteisempiin ratkaisuihin ongelman poistamiseksi.

TS/Rooma
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Miten olis kylmäkone autoon idea
vois unohtaa kokonaan ilmajäähdytyksen :)
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Ml:llä oli tuossa kyllä hyvä pointti!

Vielä ei ole tosin nähty sitä että autot olis varsinaisesti hajonnut Ferrarilla!

Mutta viime kaudellakin Schumi kertoi usein "säästäneen" autoa loppu vaiheessa koska oli huomattu että siinä oli jotain vikaa! Ja näin ollen oli tuuria että edes pääsi maaliin!

Nyt kun joutuvat väkisin puristamaan kaiken sekä autosta että kuskeista, niin virheitäkin on tullut! Tosin tuskin tulee pitkään!

Tuosta äänestyksestä:

Barrichello 32 votes (1%)
R. Schumacher 21 votes (0%)
Montoya 58 votes (2%)
Coulthard 2 votes (0%)
Raikkonen 186 votes (8%)
Button 13 votes (0%)
Trulli 1 votes (0%)
Heidfeld 9 votes (0%)
Massa 15 votes (0%)
Fisichella 25 votes (1%)
Sato 3 votes (0%)
Villeneuve 32 votes (1%)
Irvine 1001 votes (47%)
Frentzen 2 votes (0%)
Bernoldi 1 votes (0%)
Yoong 57 votes (2%)
Webber 7 votes (0%)
Salo 565 votes (26%)
Alonso 33 votes (1%)
Verstappen 6 votes (0%)
Badoer 44 votes (2%)
Irvine on repäissyt pienen kaulan Saloon!
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
-Uusi Ferrari ei ole valmis Imolan kisaan. Se ei ole tarpeeksi nopea ja sillä pitäisi päästä myös maaliin asti. Espanjassa se on kuitenkin valmis kilpailukäyttöön, Todt sanoi.
Eikö uusi Ferrari ole tarpeeksi nopea?? Mutta vanha on tarpeeksi nopea. Onko uusi auto sitten hitaampi koko kisamatkalla? Aika yllättävää. Mutta mistä nopeus löytyy Barcelonan kisaan yhtäkkiä? doubtful
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Ehkä kyse on siitä, ettei uusi Ferrari ei ole riittävän nopea uutta tulevaa McLarenia vastaan!

:D
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
vermula:
Miten olis kylmäkone autoon idea
vois unohtaa kokonaan ilmajäähdytyksen :)
Tosin kylmäkonettakin pitää jäähdyttää. Millä sä sitä jäähdyttäisit?? Vedellä? :)
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Misa1:
Ehkä kyse on siitä, ettei uusi Ferrari ei ole riittävän nopea uutta tulevaa McLarenia vastaan!

:D
Katos uusi McLaren niin nopea että se pysy paperillakaan. Tottakia Ferraria pelottta... :)
 
Ylös