F2003

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Jiri Marušak:

Silloin kun Mika vielä pärjäsi ja Ferrari/Schumi oli takaaajana niin täällä oli hyvää taistelua aina välillä.
Paitsi, että silloin kun Häkä ja McLaren olivat huipulla ei ylivoima ollut näin murskaavaa!!! Mika ja Schumi taistelivat kolmen vuoden ajan todella tasaväkisesti ja se oli hienoa katsottavaa.

Samaa ei voi sanoa kahdesta edellisestä kaudesta!!!!
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
patriot:
Jiri Marušak:

Silloin kun Mika vielä pärjäsi ja Ferrari/Schumi oli takaaajana niin täällä oli hyvää taistelua aina välillä.
Paitsi, että silloin kun Häkä ja McLaren olivat huipulla ei ylivoima ollut näin murskaavaa!!! Mika ja Schumi taistelivat kolmen vuoden ajan todella tasaväkisesti ja se oli hienoa katsottavaa.

Samaa ei voi sanoa kahdesta edellisestä kaudesta!!!!
Nimenomaan juuri sitä yritin sanoa kirjoitusvirheitä täynnä olevassa viestissäni.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Badoer ajanut ulos Mugellon testeissä ja joutui käymään ihan sairaalassa saakka tutkimuksissa. Pahemmin ei kuitenkaan käynyt, hyvä niin. Tekninen vika ilmeisesti syypäänä.

Luca Badoer has been taken to hospital in Italy after crashing the new F-2003GA during today's (Tuesday) test session at Mugello.

The Italian was once again behind the wheel of Ferrari's 2003 contender, continuing with development work ahead of the car's debut. However his programme was cut short when he shunted during the morning session.

According to gazzetta.it, Badoer reportedly went off the road at the Curva dell'Arrabbiata and buried the F-2003GA's nose in the tyre wall. It is thought that mechanical failure was the cause of the accident
http://www.planet-f1.com/Home/story_11047.shtml
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
JOC:
Godspeed:
JOC:
Kannattanut olen schumia myös läpi vaikeat kaudet 96-00 (...) kannatan Jokereita SM-liigassa, ja Kokoomuksen ehdokkaan numeron päälle tulen maalisvaaleissa punaisen viivan vetämään.
Ei vielä syytä huolestua. Vanhemmiten ehdit kyllä järkiintyä joka suhteessa.
Jos järkiintymistä olisi esimerkiksi kannattaa TPS:ää, Kimi Rikköstä (hyvä kuski, ei tosin koskaan pärjää Schumacherille) ja äänestää Vasemmistoliittoa tai SKP:tä (tai vihreitä, huh huh), niin järkiintyminen taitaa ainakin multa jäädä (ikuisesti) väliin.
Kuinkas viime sunnuntaina kävi? wink
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
F2003-GA tuntuu kumman huteralta. Jo toinen isompi teknisestä viasta johtuva kolari sitten julkistuksen ja kerran schumikin keskeytti testit sillä, kun käyttäytyi oudosta. Ei lupaa hyvää Fertsuille :eek:
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
vermula:
F2003-GA tuntuu kumman huteralta. Jo toinen isompi teknisestä viasta johtuva kolari sitten julkistuksen ja kerran schumikin keskeytti testit sillä, kun käyttäytyi oudosta. Ei lupaa hyvää Fertsuille :eek:
Itse meinasin myös kirjoittaa, että F2003-GA siivittää Ferrarin uuteen alamäkeen, vaikka kaikkialla uutta autoa hehkutetaankin nopeaksi. Auto voi olla nopea Fioranon kiskoradalla, mutta sen pitäisi olla nopea ja luotettava jokaisella muullakin radalla.

Tämähän on vain sitä Ferrarin hämäystä, jolla kusetetaan muita talleja. wink
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
vermula:
F2003-GA tuntuu kumman huteralta. Jo toinen isompi teknisestä viasta johtuva kolari sitten julkistuksen ja kerran schumikin keskeytti testit sillä, kun käyttäytyi oudosta. Ei lupaa hyvää Fertsuille :eek:
Jossain se raja tulee vastaan, että kuinka nopean auton pystyvät rakentamaan. On hyvinkin mahdollista, että Ferrari on saavuttanut sen rajan.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Ferrari 4ever:
15 vuoden odotuksen jälkeen en tylsisty ylivoimasta ihan heti. Veikkaan, että sama pätee moniin muihin FERRARI faneihin
Ilmeisesti näillä FERRARI-faneilla ei ole mitään tekemistä moottoriurheilufaneilla. Mikäs siinä jos tykkää vain katsella kun Ferrarit ajelee voittoon, mutta jos yhtään MOOTTORIURHEILUSTA tykkää niin silloin on kunnon kisat etusijalla.

Kyllä, oli se hienoa 1998 kun Häkä ajoi alkukaudesta karkuun kaikilta. Tosin ei sitä montaa kisaa tarvinut katsoa kun se muuttui tylsäksi (kun meni se voiton uutuuden "viehätys" meni ohi) ja sitä vain odotti milloin kisa loppuu (että voitto varmistuu). Toista se oli sitten kun alkoi jo tulemaan kisaa mukaan...
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Luca Badoer on ajanut uudella Ferrarilla seinään, ilmeisesti tekniikka vian seurauksesta. Tämä tarkoittanee sitä, että Ferrari ei ota uutta autoa iha nheti käyttöön, kun haluaa saada sen luotettavaksi.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Matxi:

Kyllä, oli se hienoa 1998 kun Häkä ajoi alkukaudesta karkuun kaikilta. Tosin ei sitä montaa kisaa tarvinut katsoa kun se muuttui tylsäksi (kun meni se voiton uutuuden "viehätys" meni ohi) ja sitä vain odotti milloin kisa loppuu (että voitto varmistuu). Toista se oli sitten kun alkoi jo tulemaan kisaa mukaan...
Niin kestihän se karkuun ajelu peräti kaks kisaa ja sitten Ferrari otti McLarenin kiinni ja Buenos Airesissa tuli jo takkiin. Sen jälkeen ei oikeastaan ajetuista kisoista oikeastaan vain Barcelonassa McLaren oli selvästi niskan päällä Ferrariin nähden.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Observer:
Niin kestihän se karkuun ajelu peräti kaks kisaa ja sitten Ferrari otti McLarenin kiinni ja Buenos Airesissa tuli jo takkiin. Sen jälkeen ei oikeastaan ajetuista kisoista oikeastaan vain Barcelonassa McLaren oli selvästi niskan päällä Ferrariin nähden.
Onneksi tuo mikkihiiri-rata poistui kalenterista. Sopi Mikan ajotyyliin yhtä hyvin kuin moottoritiet Ladalle.
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
F1-live tietää kertoa seuraavaa

"F2003-GA testing programme suspended.

Maranello looking to find the reason behind Badoer's crash.

As mentioned a few days ago, Scuderia Ferrari will probably stop the development programme of F2003-GA because of Luca Badoer's crash at Mugello. It is a setback for Ferrari since the F2003-GA's testing will resume only after the Malaysian Grand Prix if everything goes well.

Before going back on a circuit, the Scuderia's engineer must find the reasons behind the accident that sent the F2003-GA and its driver Badoer into the wall at the beginning of the week. A lot of work is being done in Maranello but no solution has been found so far.

It seems that Badoer's two accidents, the one in Jerez at the end of February and the one in Mugello a few days ago, did not have the same mechanical failure origin. As of now, Ferrari is not mentioning anything on what they are exactly."

Testikierroksia jää jonkun verran ajamatta mutta kyllähän tuo vanha autokin näyttäisi vielä olevan todella kilpailukykyinen ettei uuden auton radalle saamisella taida olla suurempaa kiirettä. Laarenin uusi auto lienee ainoa joka voi olla nopeampi kuin F2002

<small>[ 13-03-2003, 15:09: Message edited by: Jere1983 ]</small>
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Williamskin siinä tapauksessa että keksivät, miksei auto tuota tarpeeksi df:ää. Muutenhan kuskit (tai ainakin Montoya) on sanoneet auton olevan hyvä ajettava.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Ma:
Luca Badoer on ajanut uudella Ferrarilla seinään, ilmeisesti tekniikka vian seurauksesta. Tämä tarkoittanee sitä, että Ferrari ei ota uutta autoa iha nheti käyttöön, kun haluaa saada sen luotettavaksi.
Hieno homma, tätä menoa ne ei saa enskaudeks uutta auto lainkaan wink
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Uuden Ferrarin jo toisen teknisestä viasta johtunut onnettomuus TS mukaan laittaa auton testit kahden viikon pakkotauolle. Auton etuosasta, ehkä ripustuksista lähtöisin oleva mekaaninen vika toistui ja talli päätti laittaa auton perusteelliselle tarkistuskierrokselle. Näin testiohjelma lykkääntyy vähintäinkin tuon 2 viikkoa.

Newey joukkoineen puolestaan himmalailee myös oman autonsa valmistumisaikataulua muutamien lisätöiden johdosta. Tosin em suunnittelijan mukaan mitään kiirettäkään ei ole - johan vanhakin auto yllätti kilpakumppanit kilpailukyvyllään, sanoi Newey viitaten mm Kimin kierrosennätykseen ja tallin pistepottiin.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No Ferrarilla ei tuskin ole mitään hätää, entinen auto on kuitenkin selkeästi edelleen paras auto sarjassa! Joillakin radoilla, kuten Melbournessa oli McLarenilla yllätysmahdollisuus, ja he sen käyttivät suht onnistuneesti!

Mutta saattepa nähdä että vanhalla Ferrarilla mennään edelleen omille luvuille kunhan Malesian kisa lähtee käyntiin!

Ferrarilla ei ole mitään kiirettä! McLarenilla on, jos haluavat taistella MM:stä mutta jos tyytyvät hyvään loppukauteen ja keskittyvät ensivuoden mestaruuteen, niin mikäs hoppu heilläkään on?! Otetaan varmat pisteet vanhalla, ja tehdään uudesta myös luotettava! Silloin on Ferraritkin tiukilla(toivottavasti)!
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Malesiaan toki Ferrari on jälleen selvä suosikki ( Ferrarille aina ollut hyvä rata ). Mutta eteläamerikkaan taas on vaikeampi voittajaa veikata.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Onkohan niin, että uuden Ferkun akilleen kantapääksi on nousemassa uusi moottori?

Ferrarin ongelmat F2003-GA:n kanssa jatkuvat
12.04.2003 12:31

Ferrari-tallin ongelmat F2003-GA-uutuusauton kanssa jatkuvat. Perjantaina Rubens Barrichello ajoi kisamittaisen simulaation Mugellon radalla. Moottorimurheet keskeyttivät ajon kuitenkin jo kolmen kierroksen jälkeen.

Barrichellolle vaihdettiin uusi moottori, jonka jälkeen brassi pääsi ajamaan 83 kierrosta.

Aikaisemmin tällä viikolla F2003-GA:n moottori petti Michael Schumacherin alla.

Italialaistallin on tarkoitus tuoda uutuuskilpuri molempien kuljettajiensa käyttöön viikon kuluttua ajettavaan San Marinon GP-kisaan.

(MTV3)
Tifosien sivulta löytyy "moottorihehkutusta".

The engine:

The 052 is where the most prominent changes are for 2003. While the 051 was a refined 050 from 2001, the 052 is a completely new design. Ferrari struggled only with horsepower in 2002, the price of reliability. But with BMW, Mercedes, and the other major engine manufacturers pushing the boundaries of engine design, Ferrari cannot afford to run another 050-based engine.
The 052 sees a revised V-angle, a deviation of around two degrees wider than the 051. The concept here is simple... to lower the centre of gravity. However, as Renault proved with their large angle V, there is a point which you should not cross. Since the engine is a structural member of the car, it is imperative for an engine to resist twisting. The wider the V-angle, the less able an engine is to deal with these forces. Once even moderate deformation occurs, engine failure is imminent.
An all new pneumatic valve system has been designed, necessitated by the near 19,000 rpm qualifying-spec redline. Lighter valves, utilizing a higher pressure pneumatic system, thanks in part to new seals able to handle these higher pressures, will allow this to be the highest revving Ferrari engine yet. This is somewhere in the order of 200-300 rpm higher than the 051. The overall height of the pneumatic system has been decreased as well, allowing for the shorter cylinder heads.
There were concerns last year with oil delivery, particularly on high g-force turns. This has been addressed by an entirely new high-pressure oil feed system, as well as a new crankcase design, specifically aimed at reduced oil-pooling.
The transmission is based on the revolutionary unit used in the F2002, however it's already compact length has been further reduced for this year. The titanium construction is the same, with the emphasis placed on improving rigidity.
Artikkelissa mainitaan, että vuonna 2002 luotettavuutta saatiin kierrosten/tehojen kustannuksella. Uudessa moottorissa on nostettu kierroksia suuremmaksi. Jos moottoria ei saada luotettavaksi, voidaankohan vanhaa moottoria istuttaa uuteen autoon? Kuinkahan Ferrarille käy, jos uusi auto osoittautuukin nopeimmaksi autoksi vain "kolmen ensimmäisen kierroksen ajan"?

No nämä ovat varmaan hätiköityjä johtopäätöksiä, mutta silti tässä voi olla Ferrarin vähän suuremman kriisin siemen.
 
Ylös