F2003

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
*wruuum*:
Ville85:
Ferrarilla uudenlaiset ilmanohjaimet:

http://www.freehomepages.com/formulaone8/test703.html

Kohtakohan joka tallilla on samanlaiset?
Onkohan näillä ilmanohjaimilla tarkoitus kenties parantaa täälläkin jo mainittuja ja spekuloituja jäähdytys ongelmia?!

Jokatapauksessa, erittäin kiintoisaa.
Maranellosta kiirineiden tietojen mukaan Ferrarin vallankumoukselliset ilmanohjaimet tulevat parantamaan Ferrarin aerodynaamisia ominaisuuksia merkittävästi.

Nähtäväksi jää onko meillä tässä uusi Malesia '99 ... :D
 

Funktio

Well-known member
Liittynyt
23.2.2001
Viestit
315
Sijainti
Sonkajärvi
Melbournessa Schumi paineli ilman ilmanohjaimia kilpalukykyisiä kierroasaikoja. Tuskin nuo nopeuteen vaikuttavat, ehkä enemmän jäähdytykseen?!?
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
macillä oli jo avauskisassa monitasoinen ilmanohjain - jota Ferrarikin sittemmin kokeili. tässä tapauksessa kyse lienee uuden ga:n jäähdytys ongelmista joten virtaukseen on haettu lisää tehoa. huomaa ponttoonin alareuna joka on poikkeuksellisempi ratkaisu.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
F2003-GA:n ensimmäinen "aika-ajo" on nyt takana. Hieman jäi laimea maku. Odotin reilusti yli sekunnin eroa McLareneihin, mutta erohan on nyt samaa luokkaa MP4-17D:n mitä F2002:sen ero oli viimekauden alussa MP4-17A:n (vai mikä sitten nyt ikinä olikaan). Kun Trullikin kiilasi Ferrareiden väliin, niin Ferrarin pilttuussa puisteltiin päitä epäuskoisen näköisinä.

No, katsotaan nyt sitten miten auto kulkee itse kisassa. Hätää ei McLarenilla (uuden auton suhteen) todellakaan ole, jos F2003-GA ei ole tuon nopeampi tyhjillä tankeilla.
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
Karpow:
F2003-GA:n ensimmäinen "aika-ajo" on nyt takana. Hieman jäi laimea maku. Odotin reilusti yli sekunnin eroa McLareneihin, mutta erohan on nyt samaa luokkaa MP4-17D:n mitä F2002:sen ero oli viimekauden alussa MP4-17A:n (vai mikä sitten nyt ikinä olikaan). Kun Trullikin kiilasi Ferrareiden väliin, niin Ferrarin pilttuussa puisteltiin päitä epäuskoisen näköisinä.

No, katsotaan nyt sitten miten auto kulkee itse kisassa. Hätää ei McLarenilla (uuden auton suhteen) todellakaan ole, jos F2003-GA ei ole tuon nopeampi tyhjillä tankeilla.
Niin, pitäisikö auton nykyisellään sitten olla huippunopea tyhjillä tankeilla? Eikä siitä Macinkään uuden auton nopeudesta vielä toistaiseksi ole muuta näyttöä kuin "vallankumoukselliset" huhut.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Maranelloman:
Karpow:
F2003-GA:n ensimmäinen "aika-ajo" on nyt takana. Hieman jäi laimea maku. Odotin reilusti yli sekunnin eroa McLareneihin, mutta erohan on nyt samaa luokkaa MP4-17D:n mitä F2002:sen ero oli viimekauden alussa MP4-17A:n (vai mikä sitten nyt ikinä olikaan). Kun Trullikin kiilasi Ferrareiden väliin, niin Ferrarin pilttuussa puisteltiin päitä epäuskoisen näköisinä.

No, katsotaan nyt sitten miten auto kulkee itse kisassa. Hätää ei McLarenilla (uuden auton suhteen) todellakaan ole, jos F2003-GA ei ole tuon nopeampi tyhjillä tankeilla.
Niin, pitäisikö auton nykyisellään sitten olla huippunopea tyhjillä tankeilla? Eikä siitä Macinkään uuden auton nopeudesta vielä toistaiseksi ole muuta näyttöä kuin "vallankumoukselliset" huhut.
Kyllähän nyt trullin ja renaultin pitäisi jäädä reilusti taakse, vaikka ne lähtisi ensimmäisenä radalle.
 

Flying Finn

Well-known member
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
720
Sijainti
Bliss
Renault ei oikeasti voi olla noin paljoa McLarenia nopeampi, joten käytännössähän McLaren on yhtä nopea kuin Ferrari?
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
En sitten tiedä hämääkö tv ,mutta kuulostaa Ferrarilla olevan jatkuvasti luistonesto päällä kurveissa kun taas muilla se ei kuulosta toimivan läheskään niin usein.. Eli saako Ferrari autonsa paremmin äärirajoille kuin muut?
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
bigbear:
En sitten tiedä hämääkö tv ,mutta kuulostaa Ferrarilla olevan jatkuvasti luistonesto päällä kurveissa kun taas muilla se ei kuulosta toimivan läheskään niin usein.. Eli saako Ferrari autonsa paremmin äärirajoille kuin muut?
Kyseessä on aktiivinen ajonhallinta johon moottori osallistuu. Muilla talleilla on vain hieman enemmän sääntöjen mukaiset järjestelmät.
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
mikæl:
bigbear:
En sitten tiedä hämääkö tv ,mutta kuulostaa Ferrarilla olevan jatkuvasti luistonesto päällä kurveissa kun taas muilla se ei kuulosta toimivan läheskään niin usein.. Eli saako Ferrari autonsa paremmin äärirajoille kuin muut?
Kyseessä on aktiivinen ajonhallinta johon moottori osallistuu. Muilla talleilla on vain hieman enemmän sääntöjen mukaiset järjestelmät.
Voisitko Mikael hieman tarkentaa, itselleni ei ainakaan oikein avautunut. Kaikki yksityiskohdat eivät ilmeisesti vielä ole kantautuneet tänne Lohjan periferiaan.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Flying Finn:
Renault ei oikeasti voi olla noin paljoa McLarenia nopeampi, joten käytännössähän McLaren on yhtä nopea kuin Ferrari?
Ferrarithan ajoi keskellä rataa kaukana reunoista yhtään riskeeramatta. Näin ollen ei voida vieläkään tietää mikä nopeus olisi ollut jos oisivat ottaneet tosissaan. Sehän on selvää että turha ottaa riskejä jos puolella kaasullakin pääsee kärkipäähän ja sehän riittää perjantaina..

Monet muut kuljettajat taas ajoivat riskirajoilla yrittäen kaikkensa. Ainakin Jarno Trullin ajosta oli huomattavissa että mies ajoi kuin viimeistä päivää.

On hyvin sääli ettei perjantain aika-ajot vaikuta itse kilpailun lähtöjärjestykseen käytännössä mitenkään (kuivalla säällä viimeinen hyötyy korkeintaan jotain pari kymmenystä ensimmäiseen). Nythän tuo vaan on ajelua ja lauantain stintin harjoittelua..
 

leipurihiiva

puunaama
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
1190
Sijainti
viiskulmasta olariin
mikæl:
[Kyseessä on aktiivinen ajonhallinta johon moottori osallistuu. Muilla talleilla on vain hieman enemmän sääntöjen mukaiset järjestelmät.
jahas. pohjois-koreassa on taas saatu sähköntuotanto ja tietoliikenneyhteydet toimimaan. toppen.
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Maranelloman:
mikæl:
bigbear:
En sitten tiedä hämääkö tv ,mutta kuulostaa Ferrarilla olevan jatkuvasti luistonesto päällä kurveissa kun taas muilla se ei kuulosta toimivan läheskään niin usein.. Eli saako Ferrari autonsa paremmin äärirajoille kuin muut?
Kyseessä on aktiivinen ajonhallinta johon moottori osallistuu. Muilla talleilla on vain hieman enemmän sääntöjen mukaiset järjestelmät.
Voisitko Mikael hieman tarkentaa, itselleni ei ainakaan oikein avautunut. Kaikki yksityiskohdat eivät ilmeisesti vielä ole kantautuneet tänne Lohjan periferiaan.
Tuo oli enempi tuollainen kevennys - jolle sai hymyillä.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Vaikka Kimin keskeytys tietysti harmitti, olen erittäin iloinen siitä, että uuden Ferrarin vauhti oli kisassakin kaikkea muuta mitä talli ja fanaattiset fanit ovat hehkuttaneet. Ero on kurottu nyt kiinni. Jopa Renault pysyy mainiosti uuden F2003-GA:n vauhdissa.

Se, että McLarenit olivat aika-ajoissa heikoilla, johtui vuoren varmasti raskaammasta kuormasta San Marinon tapaan. Hyvältä siis näyttää loppukautta ajatellen. Kausi näyttää todellakin jatkuvan jännitävänä, eikä kaudesta tule uuden Ferrarin myötä tappavan tylsää, viimekauden toisintoa. Loistavaa.
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
Karpow:
Vaikka Kimin keskeytys tietysti harmitti, olen erittäin iloinen siitä, että uuden Ferrarin vauhti oli kisassakin kaikkea muuta mitä talli ja fanaattiset fanit ovat hehkuttaneet. Ero on kurottu nyt kiinni. Jopa Renault pysyy mainiosti uuden F2003-GA:n vauhdissa.

Se, että McLarenit olivat aika-ajoissa heikoilla, johtui vuoren varmasti raskaammasta kuormasta San Marinon tapaan. Hyvältä siis näyttää loppukautta ajatellen. Kausi näyttää todellakin jatkuvan jännitävänä, eikä kaudesta tule uuden Ferrarin myötä tappavan tylsää, viimekauden toisintoa. Loistavaa.
Aivan, todella vaisu esitys Ferrarilta. Toinen Williamskin jäi varvaamatta kierroksella...
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
En sanoisi uuden Ferrarin ensiesiintymistä kovinkaan laimeaksi. En menisi arvioimaan nähdyn perusteella mikä sen lopullinen iskukyky on.

Ensiesiintymisessä oli hieman samoja piirteitä kuin F2002 debyytissä. Haastajat pysyivät tuntumassa mutta hajurako kuitenkin pysyi. Viimekauden auton debyytti brasiliassa oli samanmoinen. Ralf hiosti koko matkan ja Montoya ilman kolaria olisi todennäköisesti kisan voittanutkin. Kunhan palikat saatiin kohdalleen niin asia oli pihvi. Samoin tulee käymään myös uutukaisen kanssa.

Punainen Hai on iskenyt. :mad:
 
Ylös