Voi hyvä tavaton sentään. Olisitte Ferrarifanit kaivaneen jotain muuta kuin, musta tuntuu tietoa tästä uudesta radasta. Sen verran olen minä näitä radanpäällystyskeskusteluja seurannut, että tiedään uuden radanpäällysteen olevan monissa tapauksissa nopeampi kuin vanha ja kulunut. Koska Fioranoa edes ollaan viimeksi päivitetty päällystämällä? Veikkaisin, että nyt oli jo korkea aika ja radan ominaisuudet paranivat tätä kautta. Tietysti tavoitteena on käytää vähän hitaampaa asvalttia, ettei rata käy hengenvaaralliseksi. Se onko asvaltti hitaampaa selviää kuitenkin vasta kun auto pistetään kiertämään rataa. Tässä tapauksessa laskelmat menivät sen asvaltin hitauden kanssa pahasti metsään, tai sitten puhuttiin sadasosasekunneista.
Toinen vielä käsittämättömämpi kommentti on tämä MaranelloRedin puhee siitä, että F2003 AG on vielä raakile ja säädötkin hakusessa. Ei helskutti. KYLLÄ Ferrarilla aivan sataprosenttisen varmasti osataan sitä autonvalmistamista ja suunnittelua sen verran, ettei mitään raakiletta uutena autona edes esitellä. Kaikki uuden auton herkimmät osat on jo ehditty sangen luotettavasti testata vanhaan autoon yhdistettynä. Säätäminen tapahtuu nykyaikana hyvin pitkälti tietokoneella. Ferrarin ei yleensä edes tarvitse säätää autoja tai ajaa nopeita kierroksia, kun jo lähtökohtaisesti säändöt on tehokkaasti suunniteltu radan ulkopuolella optimistisesti.
Sitä paitsi nykyinen F1 talli pystyy kyllä säätämään auton omalle testiradalleen parissa tunnissa. Ferrari testaa Fioranossa niin paljon, että se pystynee tekemään tarvittavat säädöt tunnissa käyttämään autoa radalla, hienoviilaamaan sellaisen varttitunnin, jonka jälkeen Schumacher voikin sitten lähteä kokeilemaan miten lujaa uusi auto kulkee ja kyllähän se kulkee. Ei verrari virheita ole tehnyt - tälläkään kertaa.