F2003

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
No raakile mikä raakile. Tarkoitin lähinnä sitä että autoa tullaan kehittämään huimia määriä siitä mitä se nyt on.
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
AMS82:
Voi hyvä tavaton sentään. Olisitte Ferrarifanit kaivaneen jotain muuta kuin, musta tuntuu tietoa tästä uudesta radasta. Sen verran olen minä näitä radanpäällystyskeskusteluja seurannut, että tiedään uuden radanpäällysteen olevan monissa tapauksissa nopeampi kuin vanha ja kulunut. Koska Fioranoa edes ollaan viimeksi päivitetty päällystämällä? Veikkaisin, että nyt oli jo korkea aika ja radan ominaisuudet paranivat tätä kautta. Tietysti tavoitteena on käytää vähän hitaampaa asvalttia, ettei rata käy hengenvaaralliseksi. Se onko asvaltti hitaampaa selviää kuitenkin vasta kun auto pistetään kiertämään rataa. Tässä tapauksessa laskelmat menivät sen asvaltin hitauden kanssa pahasti metsään, tai sitten puhuttiin sadasosasekunneista.
Uudessa radassa on varmaan paljon kumia jäljellä ? Yleensä on nimenomaan niin, että uusi rata on nimenomaan hitaampi kuin vanha.

Tässä on viime vuosien ensimmäiset testit aina uusilla epeleillä. F2003 AG vaikuttaa näiden lukujen valossa ihan kohtuulliselta kapistukselta. Vielä kun siihen laitettaan uusi mylly niin voi ajat parantua.

F2000: 1:00.3
F2001: 59.5
F2002: 58.6
F2003: 57.0

<small>[ 12-02-2003, 00:01: Message edited by: Jiri Marušak ]</small>
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Jiri Marušak:

Tässä on viime vuosien ensimmäiset testit aina uusilla epeleillä. F2003 AG vaikuttaa näiden lukujen valossa ihan kohtuulliselta kapistukselta. Vielä kun siihen laitettaan uusi mylly niin voi ajat parantua.

F2000: 1:00.3
F2001: 59.5
F2002: 58.6
F2003: 57.0
Uudessa Ferrarissahan on uusi moottori. Käsittääkseni vanha viime vuoden kone ei tuohon uutuuteen edes käy.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
MaranelloRed:
No raakile mikä raakile. Tarkoitin lähinnä sitä että autoa tullaan kehittämään huimia määriä siitä mitä se nyt on.
Juu, mutta jos Ferraria kehitetään huimasti kauden aikana niin kerropas miksi ennätykset aina tehdään hienoisti heti uudela autolla doubtful

Siis se kumminkin on fakta että Ferrari kehittyy kaudenkin aikana!
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Observer:
Originally posted by Jiri Marušak:
[qb]
Tässä on viime vuosien ensimmäiset testit aina uusilla epeleillä. F2003 AG vaikuttaa näiden lukujen valossa ihan kohtuulliselta kapistukselta. Vielä kun siihen laitettaan uusi mylly niin voi ajat parantua.

F2000: 1:00.3
F2001: 59.5
F2002: 58.6
F2003: 57.0
Uudessa Ferrarissahan on uusi moottori. Käsittääkseni vanha viime vuoden kone ei tuohon uutuuteen edes tehty edestä vinoksi siten että kuskinpenkkiä on saatu siirrettyä taaemmaksi.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
MR: Elä ihmeessä, tullaanko sitä tosiaan vielä kehittelemään? On se ihmeellistä!

No joo, Ferrari menee jo nyt aika haipakkaa!

Jos tätä menoa jatkuu, niin tulee vaikeat ajat sekä Williamsille että McLarenille!

Sekä vaikeat ajat myös Bernielle, mikään ei viime kaudesta muutu! Ferrarit menee menojaan ja yleisö kyllästyy!

Seuraus 1: Bernie ja Mosley keksivät taas jotain todella hyviä muutoksia! Seuraus 2: Ferrari säilyttää etumatkansa, koska muiden "uudet saavutukset" hylätään jälleen kerran ja Ferrari voi keskittyä vain muuttamaan jo valmiiksi loistavan auton uusien sääntöjen mukaiseksi! Sama paska jatkuu siis vielä pari kautta!

Ferrari -faneille/fanaatikoille tiedoksi: Tämähän ei ole Ferrarin vika, joten ei tarvitse yrittää väkisin tunkea sitä hernettä nenään! Ferrari on tehnyt loistavan auton sekä hyvää työtä, onnittelut heille siitä ja tulevasta myös!

Se mitä pitäis muuttaa, niin valta pois Bernieltä & Mosleyltä! Niillä kun ei tunnu olevan mitään hajua siitä mitä he tekevät! Ei auto urheilu sillä säilytä kiinnostusta kovin pitkään jos sääntöjä vaan muokkaillaan mutta mitään muuta ei tapahdu! Ennen oli sentään aika-ajoissa jotain katsottavaa, nykyään sitte nähdään kun yksi auto käy kerrallaan pyörähtämässä, se siitä sitten!? Ei mitään "kilpailua" siellä, sitten jatketaan seuraavana päivänä jonossa ajelua!

Suurin "jännitysmomentti" tulee siitä epäonnistuuko Ferrarit aika-ajoissa??? Ompa huimaa, jos toinen epäonnistuu, niin kyllä se toinen sen potin korjaa!?!

Mikä tässä enää kiinnostaa koko ykkösissä?

:( wink
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Henkilökohtaisesti olin hieman pettynyt Ferrarin uutukaisesta (joka toisaalta muuttuu vielä paljon ennen ensimmäistä kisaa). Ei ollut samanlaisia innovatiivisia uudistuksia kuin viimevuonna. Toisaalta miksi muuttaa toimivaa konseptia. Tälläkin autolla voitetaan kisoja aivan varmasti.

Olen kuitenkin myös varma, että ero Williamssiin ja McLareniin pienenee. Syy: Williams ja McLaren hakevat radikaaleja muutoksia pakettiinsa ja kehitystyöhön on panostettu aivan eri tavalla kuin vuosi sitten. Tämä kehitys voi tietysti ampua takaisikkin ja uudistukset voivat olla epäonnistuneita (Kaikki muistaa McLarenin katastrofaalisen kauden 1995 auton). Epätodennäköistä se kuitenkin on, kun kyseessä on kaksi sarjan huipputalleista. Virheistä opitaan, aina.

Uskon ja TOIVON, että tällä kaudella ei nähdä enää kahden punaisen auton sopupelimäistä kruisailua ylivoimaisiin kaksoisvoittoihin, joissa voitot luovutetaan Schumille kultalautasella, kunnes mestaruus on ratkennut. Williams (Montoya) ja McLaren (Räikkönen) pitävät siitä nyt huolen.
 

rob-ro

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
93
Observer:
Todennäköisesti Ferrari päihittäisi jopa F2001:llä Fioranossa nämä muiden tallien uusimmat luomukset ilman suurta testausmäärää kilpailijoille juuri radasta omaavansa valtavan tiedon kautta. Jos uutta ennätystä uudella autolla ja uusimmilla rengasviritelmillä ei olisi syntynyt olisin ollut enemmän kuin yllättynyt. Ja viileä ilmahan tunnetusti auttaa moottoria hengittämään tehokkaammin. Sen takiahan kilpailuissakin lauantaiaamun harjoituksissa ajetaan useasti jopa kovempaa kuin aika-ajoissa iltapäivällä kun keli on kuuma.
En mene vannomaan, mutta muistelisin että spaassa mclaren viime kisaviikonlopun aiakana kärsi juuri "kylmästä" säästä.

tv:ssä sanottiin että mc laren ei saannut moottorista tarpeeksitehoja irti, koska sää oli liian kylmä.
 

rob-ro

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
93
Misa1:

Ferrari -faneille/fanaatikoille tiedoksi: Tämähän ei ole Ferrarin vika, joten ei tarvitse yrittää väkisin tunkea sitä hernettä nenään! Ferrari on tehnyt loistavan auton sekä hyvää työtä, onnittelut heille siitä ja tulevasta myös!

Se mitä pitäis muuttaa, niin valta pois Bernieltä & Mosleyltä! Niillä kun ei tunnu olevan mitään hajua siitä mitä he tekevät! Ei auto urheilu sillä säilytä kiinnostusta kovin pitkään jos sääntöjä vaan muokkaillaan mutta mitään muuta ei tapahdu! Ennen oli sentään aika-ajoissa jotain katsottavaa, nykyään sitte nähdään kun yksi auto käy kerrallaan pyörähtämässä, se siitä sitten!? Ei mitään "kilpailua" siellä, sitten jatketaan seuraavana päivänä jonossa ajelua!

Mikä tässä enää kiinnostaa koko ykkösissä?

:( wink
yhdyn edellä esitettyihin mielipiteisiin.
ei Ferrarista kannata lähteä hakemaan syyllistä siihen mitä kisat ovat. eikä mistään tallista jos ovat ykkösiä ja työnsä hyvin tehneet.

mosleyn ja eclestonen uudet säännöt olisivat voinneet olla parempiakin.
yleisön kannalta paras ratkaisu olisi ollut, että RADAT SAATAISIIN VASTAAMAAN NYKYISEN TASOISIA AUTOJA. FORMULA YKKÖSTEN KUULUU OLLA TEKNIIKAN JOHTAVA SARJA JOSSA RAHA PALAA.
ratojen vastaavuudella tarkoitin sitä että: esim. ennen kunnon ilmataistelun aikaansaamiseksi tarvittiin 10 neliö km nykyään ei 100 neliö kilometriäkään riittäisi.
eli annetaan suhteessa vauhtiin lisää ajotilaa. niinnsilloin on tilaa hakea ajolinjoja mutkisssakin.

AIVAN UTOPISTINEN EHDOTUS, KOSKA NYKYISILLE RADOILLE MAHDOTONTA TOTEUTTAA. JA VAIKKA OLISIKIN MAHDOLLISTA OLISI SE JÄKYTÄVÄN HINTAISTA.

MUTTA JOS OLISI MAHDOLLISTA OLISI SE EHDOTTOMASTI PARHAIMPIA RATKAISUJA.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
I'M NOT LOUD ANYMORE!!! (Dilbert-sarjakuvasa eräs tyyppi) :eek:
 

kraatu

Well-known member
Liittynyt
9.6.2001
Viestit
271
Misa1:

Seuraus 1: Bernie ja Mosley keksivät taas jotain todella hyviä muutoksia! Seuraus 2: Ferrari säilyttää etumatkansa, koska muiden "uudet saavutukset" hylätään jälleen kerran ja Ferrari voi keskittyä vain muuttamaan jo valmiiksi loistavan auton uusien sääntöjen mukaiseksi! Sama paska jatkuu siis vielä pari kautta!

Ferrari -faneille/fanaatikoille tiedoksi: Tämähän ei ole Ferrarin vika, joten ei tarvitse yrittää väkisin tunkea sitä hernettä nenään! Ferrari on tehnyt loistavan auton sekä hyvää työtä, onnittelut heille siitä ja tulevasta myös!
Ferrarin johtajaa Luca di Montezemoloa Mosley arvostaa.
-Montezemolo voi vaikuttaa päätöksiin, koska hänen asemansa on hyvin vahva. Mosley uskoo, että Montezemolo voi toimia tarvittaessa välittäjänä tallien, valmistajien, F1:n pomon Bernie Ecclestonen ja FIA:n kesken.

(MTV3-STT)

yuck
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Ferrari menee kyllä taas sellaista kyytiä, että kohta on moottorin luotettavuuden rajan PAKKO tulla vastaan.

Testit on kuitenkin vain testejä, joten enpä vedä yhtään mitään johtopäätöksiä, vaikka 1.6 sekunttia kovempaa mennään kuin vanhalla autolla.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No onhan ne jo törmänneet luotettavuus ongelmiin!

Siinäpä se, testit on testejä ja nyt vedetään älyttömiä kierroksia äärirajoille viritetyllä vehkeellä! Siten saadaan varmasti suht hyvin selville auton rajat, ja näin auto tulee olemaan luotettava! Siksihän ne eivät ota sitä käyttöön kauden alussa!

Loistavaa työtä Ferrarilta!

Nyt alkaa tympiä tuo McLarenin bisnes talli meininki ja Bemarin Williams painostus! Toivottavasti Williams edes saisi painostuksen alla autosta riittävän luotettavan ja nopean että edes joku pystyy haastamaan tuon uskomattoman punaisen paholaisen! :)
 

Huba

Well-known member
Liittynyt
12.7.2002
Viestit
96
Sijainti
Hämeenlinna
Nää on taas näitä Kullin Hessun jorinoita, mutta Schumi oli laittanu kuulemma rataennätykset uuden asvaltin piikkiin.. doubtful

eipä silti kieltämättäennätyksien parannukset ovat olleet kovaa luokkaa, mutta tuskin tuo parantunut vauhti ihan pelkästään pinnoitteesta johtuu.. frown
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Huba:
Nää on taas näitä Kullin Hessun jorinoita, mutta Schumi oli laittanu kuulemma rataennätykset uuden asvaltin piikkiin.. doubtful
Eipä ole Kullan horinoita kun sama juttu löytyy englanniksikin, samoin kun tuo aika-ajo juttu. Taitaa Turunsanomat uutisoida ensimmäisenä kaiken ja sitten sitä ei uskota :D
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Imola 18.2:

Michael Schumacher F2003GA
1.21.980

Michael Schumacher F2002
1.21.795
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Observer:
Imola 18.2:

Michael Schumacher F2003GA
1.21.980

Michael Schumacher F2002
1.21.795
Ja kaiken lisäksi F2003GA on osoittautunut epäluotettavaksi :)
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Antakaahan ajan kulua ja kilometrien karttua niin homma alkaa teillekin valjeta viimevuotiseen malliin. Nämä uutiset ovat McLaren väen ainoita valopilkkuja muuten niin punaiselta näyttävässä kaudessa.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Observer:
Imola 18.2:

Michael Schumacher F2003GA
1.21.980

Michael Schumacher F2002
1.21.795
Uskonpa, että huomenna alkaa totuus näkymään. Olis muuten aika ***** iso merkitys tuolla Fioranon uudella asvaltilla. Sitä paitsi ei menty vielä edes lähelle viime vuoden paaluaikaa (1'21.091).
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Tänään olis jo pitänyt tulla ainakin sekuntia nopeampi aika että Brownin rehvasteluilla olis katetta ollut ja jotain sellaista odottelinkin mutta Williams-tauti on iskenyt Ferrariinkin. :D
 
Ylös