Ei liity kuskien oletettuihin palkkakuoppiin mitenkään, mutta tämä lie lähin Ferrari-ketju käsitellä asiaa.
Nimittäin Ferrari on tuomassa ensi kaudeksi Binotton mukaan kokonaan uudenlaisen moottorin, "brand new in concept and design", mutta myös täksi kaudeksi on vielä tulossa päivitystä. Ferrarihan ei siis ole vieläkään ottanut käyttöön kaikkia 2021-luokituksen mukaisia voimayksikön osia, vaan ainakin osa komponenteista periytyy 20-kaudelta. Mutta kuitenkin samaan aikaan Binotto hehkuttaa miten täksi kaudeksi on tulossa vielä merkittävä päivitys, jolla otetaan kiinni eroa muihin moottorivalmistajiin, ja siitä on hyötyä myös ensi kauden voimayksikön kehityksessä.
Hybridisysteemin tehohan on vakioitu, joten kaiken maalaisjärjen mukaan tuon kehityksen pitäisi tapahtua siis nimenomaan polttomoottorin puolella.
Mutta jos kerran koko konsepti menee uusiksi ensi kaudeksi, niin mitähän sitten tällä kaudella pystytään testaamaan niin että siitä on ensi kaudeksi hyötyä... Kiehtovaa, vai meneekö nyt minulta jotain ohi?
Samalla alkaa jo vähän ihmetyttää tämän Iisakin kirkon valmistumisen kesto, ei nimittäin ole ensimmäinen kerta kun tämän kauden moottoripäivitystä päivitellään, eikä ole vieläkään tiedossa edes minä viikonloppuna tuo saadaan käyttöön. Ongelmiako kenties?
https://www.formula1.com/en/latest/article.binotto-says-work-on-ferraris-2022-car-is-advanced-and-targets-engine.5rOXrVs3ISdETtO0UStwU6.htmlEdit: lisätty kappalejakoa