Ferrari 248 (F2006)

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
ÖÖ. sanoi:
Ainoa "bensalla" jäähdytys minkä minä tiedän on se kun turbo autoja pitkän ja kovan rasituksen jälkeen pitää jäähdyttää käyttämällä tyhjäkäynnillä hetken. Tämä taas johtui siitä että paikallaan olevat pakokaasut jäähdyttävät rasituksessa lämmennyttä turboa hitaammin kuin tyhjäkäynti kaasut. Turbo vehje pitäisi aina sammuttaa tyhjäkäynniltä koska ahdin saattaa pyöriä kovilla kierroksilla 20 000 rpm ja kun virta katkaistaa katkeaa myös öljynkierto/jäähdytys. Joku korjaa jos meni hirveesti väärin. Joo ja meni taas offtopic.

Nii luetaanko noi tv grafiikat tosiaan jostain boxista vai äänen taajuden mukaan? Kaasupolkimen, jarrun tai vaihteiden asentoahan ei äänestä voi mitata.
Turbokoneita käytetään tyhjäkäynnillä, että turbon kierrokset laskevat ja koneen sammuessa turbo lakkaisi pyörimästä mahdollisimman nopeasti, koska öljy ei kierrä enää kun koneen sammuttaa niin voitelu ei toimi. Esimerkiksi isoissa diesel koneissa turbo saattaa rullata reilun minuutin koneen sammutuksen jälkeen. Tämä pitkä turbon tyhjänä pyöriminen on kavereiden kanssa todettu kuuntelemalla ja kellolla aikaa ottamalla. Ja turbon periaate on sama polttoaineesta riippumatta...
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Nyt näyttää vahvasti siltä että Ferrarin uudessa kasissa on perustavaa laatua oleva ongelma. Hivenen alitehoinen kone kestää kuppasesti vain yhden kisaviikonlopun rasitukset. Ei olisi heti uskonnut että juuri Ferrarin kone on ehkä se kaikkein paskin motti tuosta joukosta. Voi voi..........voi voi.

Ja sitten Massa. Mitä vittua se älykääpiö tekee tuossa tallissa. Jätkä on tunaroinnut enemmän kahdessa kisassa kuin Räikkönen koko uransa aikana. Miten on ylipäätään mahdollista että Felippe on edes formuloissa ? En voi käsittää. No ilmeisesti riittää kun on Brasilialainen ja autokoulu suoritettu niin ei kun formuloihin vaan. Samat sana Barrichellolle. Ja jotkut tahot kerkesivät jo hehkuttamaan että siinä meillä uus Kimi. Hohoi............Hohoi. Toivottavasti Massa on väliaikainen ratkaisu ja saa kenkää mahdollisimman pian. Millainen sopimus sillä muuten on ?

Jos Ferrari haluaa menestyä niin kukkaronnyörit nyt auki ja Räikköselle sellainen liksa että ukko tulee talliin ensikauden alussa. Toinen vaihtoehto on Niko josta on tulossa uusi kuningas ykkösiin. En olisi sitä uskonnut mutta katsokaa sitä ajoa. Sehän ajaa kuin Jumala.

Liika lojaalisuus Schumia kohtaan voi johtaa siihen tilanteeseen että ensivuoden alusta Ferrarilla ei ole kuin kaksi keskitason kuskia. Eli luu on jäämässä kuskiasioissa Maranellolaisten käteen. Toimintaa nyt perkele.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Aika pessimistinen kirjoitus MR:ltä. Ferrari on kuitenkin huomattavasti paremmassa asemmassa kuin vuosi sitten. Auto on kilpailukykyinen ja vauhti riittää voittotaisteluun kilpailussa kuin kilpailussa.

On otettu varman päälle moottoreiden kanssa ja hyvä niin. Ei kannata riskeerata pistesijoituksia tässä vaiheessa kautta. Eiköhän tuokin ongelma saada korjattua ennen Eurooppaan siirtymistä punaisten resursseilla ja työmoraalilla.

Massan raaka nopeus on kohdallaan mutta perusvarmuutta tarvitaan pikkuisen lisää. Ensimmäisessä kilpailussa olisi tullut paalu ilman Fisichellaa. Nyt on taasen ollut lukkiutumisten (renkaat) ja moottorin kanssa ongelmia.

Itse luotan 100% Massaan. Huomenna Michael on korkeimmalla palkintokorokkeella, Nico Rosberg hänen takanaan. :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Taitaa olla niin että Räikköstä kiinnostaa rahan sijaan ajella voittavassa tallissa, tällä hetkellä Ferrarin luotettavuus ei ole voittaja tasossa.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Itse pidän mieluummin Massan tallissa kuin ottaisin Kimin hänen tilalleen. Uskon, että Todt ja Brawn näkevät asian myös näin.

Kimin palkkaamiseen menisi tolkuttomasti rahaa, nuo resurssit voidaan käyttää kehitystyöhön ja muuhun hyödylliseen toimintaan. En myöskään pidä ajatuksesta, että Räikkönen ja Schumacher ajaisivat toisiaan vastaan. Riskitekijät kasvaisivat huomattavasti ja kyseinen kuvio ei sopisi Ferrarin perinteisiin. Tilanteessa, jossa punaiset dominoisivat sarjaa totaalisesti (ollen useita sekunteja nopeampi kuin lähin haastaja), voitaisiin harkita kahden supertähden käyttämistä samanaikaisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Aivan 312T4. Mclarenin V8 omasi saman ongelman taannoin, männät eivät kestäneet. Talli kykeni kuitenkin nopeasti korjaamaan kyseisen vian, joten on kohtuullisen varmaa että Ferrarikin saa hoidettua vian alta aikayksikön.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
312T4 sanoi:
Kyllä se koneen luotettavuus sieltä löytyy, kunhan vaan maltetaan odotella :ahem:
joo, malttia vaan Ferrarifaneillekin.. kyllä se luotettavuus sieltä joskus löytyy, ehkä :D
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
azai sanoi:
Taitaa olla niin että Räikköstä kiinnostaa rahan sijaan ajella voittavassa tallissa, tällä hetkellä Ferrarin luotettavuus ei ole voittaja tasossa.
Tuntuu ettei sitten tällä sitten hetkellä yksikään kärkitalli ole voittaja tasolla :confused:
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
"Jos Ferrari haluaa menestyä niin kukkaronnyörit nyt auki ja Räikköselle sellainen liksa että ukko tulee talliin ensikauden alussa. Toinen vaihtoehto on Niko josta on tulossa uusi kuningas ykkösiin. En olisi sitä uskonnut mutta katsokaa sitä ajoa. Sehän ajaa kuin Jumala."

Onhan Nicosta tällä vauhdilla tulossa uusi supertähti ja on myös ostettavissa Wiliamsilta vaikka heti ulos. Ferrarilla on kuitenkin viime vuosina luotettu enemmänkin kokemukseen ja siksi uskonkin että Räikkönen ostetaan, maksoi mitä maksoi. Toki Todt on kelmi ja saattaa vähän poiketa periaatteistaan, kun Ferrarin taloudellinen tilanne ei ole ihan yhtä hyvä kuin ennen. Toki Nico olisi myös saksalaisena markkinoinnin kannalta paljon Kimiä mielenkiintoisempi.

Itse uskon Nicon päätyvän McLarenille, jolla on Kimin lähdön myötä avoin paikka ja raha ei ole mikään kynnyskysymys sopimuksen ulosostamiselle, kuten jo muutama vuosi sitten nähtiin. Eri asia onkin sitten ostaako Ron Nicon McLarenille vain "ettei muut saa" ja pilaa Nicon uran Montoyan tavoin. Eihän McLarenilla Alonson hankinnan jälkeen olisi Nicolle mitään tarvetta.
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Huomasiko kukaan muu kun ferrun etusiiven päällä olevat uudet "rellun" tapaiset siivekkeet taipuivat kun näytettiin sitä in-car kuvaa? Sen huomasi selvästi kun katsoi ks. siivekkeen kiinnityspistettä siihen nokkapalaan... aina suorilla kiinnityspisteessä näkyvä rako kasvoi näkyvästi ja kun tuli mutka niin se rako palautui normaaliksi. :)

 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Täytyy ihailla kyllä MaranelloRed:n suoraselkäisyyttä, josta pitää kyllä ottaa meidän kaikkien mallia :thumbup:
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Pasi73 sanoi:
Huomasiko kukaan muu kun ferrun etusiiven päällä olevat uudet "rellun" tapaiset siivekkeet taipuivat kun näytettiin sitä in-car kuvaa? Sen huomasi selvästi kun katsoi ks. siivekkeen kiinnityspistettä siihen nokkapalaan... aina suorilla kiinnityspisteessä näkyvä rako kasvoi näkyvästi ja kun tuli mutka niin se rako palautui normaaliksi. :)
Mä katoin jo bahranin kisassa, että liekö se levy edes kiinni nokassa muutaku jollain kapealla liitoksella etureunastaan. Tai edes kiinni ollenkaan.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Incar kamerasta sumin kierroksella näkyi hyvin, miten (ylä)siipi erkaantuu rungosta, tässä pari vertailukuvaa.

 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
vermula sanoi:
Incar kamerasta sumin kierroksella näkyi hyvin, miten (ylä)siipi erkaantuu rungosta, tässä pari vertailukuvaa.
Niinku tossa jo uumoilinkin, niin näyttää olevan tosiaan vaan tuolta etureunastaan kiinni jollain tapilla tai vastaavalla.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Spam sanoi:
Niinku tossa jo uumoilinkin, niin näyttää olevan tosiaan vaan tuolta etureunastaan kiinni jollain tapilla tai vastaavalla.
Joo. Musta näyttää siltä, että toi ylin siipi on kiinnitetty vain tapilla, jota ei ole lukittu mitenkään tohon viiksiprofiiliin (hieno nimitys eikös ;)). Uskoisin tälläisen järjestelyn olevan siksi, että kun etusiipi taipuu vauhdin kasvaessa, pääsee viiksiprofiilikin liikkumaan sivuttaissuunnassa. Liekkö estävät varsin ohueeseen viiksiprofiiliin tulemasta väärästä suunnasta rasituksia tai jotain vastaavaa. Tai sitten sallii etusiiven taipumisen, kun viiksiprofiili ei toimi jäykkärinä.
 
Ylös