Ferrari 248 (F2006)

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
944
Sijainti
The Bay
Vermulan epäilyt saavat vahvistusta, sillä F1Total.com uutisoi nyt aamulla, että "Nun auch Ferraris Frontflügel unter Beschuss", eli saksaa sen enempää ymmärtämättä liene tarkoittaa, että myös Ferrarin etusiipi on "syynin" alla liiallisen taipumisen takia. Koko tarina
täällä. (saksaksi)
 
Viimeksi muokattu:

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Sais hylätä koko auton, varmaan joka kisassa plajastuu jotain tutkittavaa :D
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
LOISTAVA KILPAILU Felipe Massalta olosuhteet huomioon ottaen. Kilpailun ehdotonta eliittiä ja ehkä MaranelloRed antaa nyt hieman siimaa miehelle? :wink:

Ferrari otti tänään varman päälle, säästeltiin ymmärrettävästi moottorien kanssa eikä otettu turhia riskejä. Nyt männät kuntoon tehtaalla ja jatkossa voidaan taas taistella voitoista. Toivottavasti Fisichella kykenee jatkossakin syömään pisteitä tallikaveriltaan.



Volere e potere.
 
Viimeksi muokattu:

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Hieman negatiivisempi asia oli tuo varikkokäynti. Tämä oli jo toinen kerta kun miehet eivät kyenneet tyydyttävään suoritukseen. Ensimmäisessä kilpailussa Massa ja bensaletku, nyt Schumacherin kanssa oli ongelmia.
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Pasi73 sanoi:
Heh, eihän tuosta videosta voi millään nähdä taipuuko etusiiveke millin vai 6 milliä. :D
Kai tommonen liike nyt on sallittuakin. Tossa kissassakin montoyan etusiipi taipui varmaan sentin ja taitaa olla laillinen. Mitkäs on tarkat säännöt noitten taipumisien suhteen?
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Todt on luvannut, että siivet tullaan modifioimaan Melbournen kilpailuun. Kuulemma mitään sen kummempaa konkreettista hyötyä noista siivistä ei ole tullut.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
713
Nyt olisi mielestäni Ferrarilla toiminnan paikka jos meinaavat tosissaan kisata molemmista mestaruuksista tällä kaudella. Melbournen kisaan on kaksi viikkoa sitä seuraavaa San Marinon GPtä edeltää pitkä kolmen viikon tauko. Kisakalenteri lienee tärkeä tekijä nyt oikean strategian luomisen kannalta.

a) Moottori huolet pitää ehdottomasti ratkaista nopeasti. Olisi optimaalista saada ratkaisu tehtyä ennen kuin seuraavan kerran autojen moottoreita vaihdetaan, koska muutenhan vanha vika todennäköisesti seuraa mukana kaksi kisaa ellei vapaaehtoisesti oteta 10 sijan penaltyä. Tässä oletuksena tietysti että Malesian kisa viikonloppuna tehdyt moottorien vaihdot pitävät sisällään edelleen tämän saman ongelman joka vasta nyt havaittiin eikä sitä ehditty korjata. Viimeistään San Marinossa vika pitää olla historiaa. Vielä Melbournessa voitaisiin teoriassa tyytyä minimoimaan vahinkoja (pisteissä).

b) Aerodynaamiset "epäselvyydet" etusiivessä. Parasta olisi saada pelattua aikaa Melbournen kisan yli, jotta rajallisen ajan voi suunnata tärkeämpiin asioihin. Tämä "ongelma" tulee selvittää kuntoon viimeistään tossa kolmen viikon tauon aikana. Samalla työstettäneen euroopan kauden avaukseen tyypilliset isommat aerodynamiikka uudistukset.

c) Nyt voidaan arvioida jo muiden tallien suorituskykyä ja mm. niiden luotettavuutta ja hyödyntää tätä tietoa kilpailu strategioiden luonnissa. Tässä nyt tietysti voidaan valita useita eri strategioita, mutta mielestäni kaksi nousee ylitse muiden; joko vahinkojen minimointi tai oman kilpailu strategian laatiminen maksimaalisesti Renaulttia vastaan. Viimeksi mainitussa lienee paras vaihtoehto tutkia aika-ajojen hyödyntämistä maksimaalisesti renaultin lyömiseksi. Oman kilpailu strategioiden luomiseen pitäisi periaatteessa vaikuttaa myös oletettava kilpailukyky palattaessa takaisin eurooppaan, koska voi olla että pelkkä varmistelu kaukokiertueella antaa voiton avaimet euroopassa ennakolta vahvemmille kilpailijoille. Toisaalta riskikynnyksen nostaminen saattaa tuottaa "lopullisen" tappion...
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Onks tässä nyt vähä sama ku Malesiassa -99? Ferrarilla on täysin lailliset vermeet autossa, mutta silti ne vaihdetaan seuraavaan kisaan.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Ferrari 4ever sanoi:
Todt on luvannut, että siivet tullaan modifioimaan Melbournen kilpailuun. Kuulemma mitään sen kummempaa konkreettista hyötyä noista siivistä ei ole tullut.
No tuo on yhtä uskottava tuo viimeinen virke kuin se missä Ross sanoi, ettei heillä olisi ollut paljoakaan teknisiä vikoja talvitesteissä, vaikka heiltä loppui Bahrainissakin F248:n varaosat kesken..

Toisekseen muut tallit ovat halunneet testata, että ovatko moiset mukamas laillisia, jotta VOIVATKO HE KEHITTÄÄ VASTAAVIA SYSTEEMEJÄ itselleen. Miksi kehittää jos tuosta ei oletettaisi saatavan hyötyä..
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
FIA oli aikaisemmin hyväksynyt siivet. Pieni muotoseikka, johon tallit halusivat väkisin tarttua. Psykologinen sota on vahvaa kauden aikana ja tällaisilla pienillä asioilla yritetään horjuttaa vastapuolta. Ferrari tulee rakentamaan nykyistä paremman siiven tulevaan kilpailuun ja näin muut voivat painua ****** inisemästä.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Tosin FIA:n testeissä ei testattu tätä väitettyä ominaisuutta menetelmällä missä tuo vastaava ominaisuus näkyisi. Nyt videolle tallentui tuo huijaus.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Kyseessä ei ole todistetusti sääntörikkomus vaikka osa talleista onkin tehnyt nimellisen protestin asiasta.

Ferrari - halutessaan - tulee muuttamaan siiven, koska Todt´co ei näe tarpeellista syytä avoimelle konfliktille vastapuolen kanssa. Jos siivestä olisi huomattavaa etua niin kyseisestä edusta taisteltaisiin loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Ferrari 4ever sanoi:
Kyseessä ei ole todistetusti sääntörikkomus vaikka osa talleista onkin tehnyt nimellisen protestin asiasta.

Ferrari - halutessaan - tulee muuttamaan siiven, koska Todt´co ei näe tarpeellista syytä avoimelle konfliktille vastapuolen kanssa. Jos siivestä olisi huomattavaa etua niin kyseisestä edusta taisteltaisiin loppuun asti.
Miksi muuten muut tallit haluavat ottaa selvää saavatko he itse käyttää tuota menetelmää, koska heidän mielestään he ainakin saisivat tuosta merkittävää hyötyä?

Ja miksi ihmeessä vaihtaa systeemiä jos se olisi täysin sallittu, miksi välittää tuosta "konfliktista", eihän Ferrarilla ole mitään pelättävää.

Toisekseen ihmettelen miksi jotkut ajattelevat, että sillä olisi jotain väliä saako jostain järjestelmästä hyötyä tai ei..
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Michelin taisteli aikanaan - kansainväliselle medialle ja FIA:lle valehdellen - katkeraan loppuun saakka rengasedustaan. He tiesivät rikkoneensa epäsuorasti sääntöjä mutta samalla halusivat säilyttää kaulansa kilpailijaan.

Ferrari ei lähde tähän leikkiin vaan lähteiden mukaan modifioi siipensä seuraavaan kilpailuun. Todennäköisin syy on se, että toimenpide on helppo suorittaa, talli ei kärsi ajallisesti kilpailuissa siiven muuttamisesta ja näin talli voi taasen keskittyä täysin omaan tekemiseensä ja jättää turhat ulkopuoliset ininät sikseen.
 
Ylös