Nyt olisi mielestäni Ferrarilla toiminnan paikka jos meinaavat tosissaan kisata molemmista mestaruuksista tällä kaudella. Melbournen kisaan on kaksi viikkoa sitä seuraavaa San Marinon GPtä edeltää pitkä kolmen viikon tauko. Kisakalenteri lienee tärkeä tekijä nyt oikean strategian luomisen kannalta.
a) Moottori huolet pitää ehdottomasti ratkaista nopeasti. Olisi optimaalista saada ratkaisu tehtyä ennen kuin seuraavan kerran autojen moottoreita vaihdetaan, koska muutenhan vanha vika todennäköisesti seuraa mukana kaksi kisaa ellei vapaaehtoisesti oteta 10 sijan penaltyä. Tässä oletuksena tietysti että Malesian kisa viikonloppuna tehdyt moottorien vaihdot pitävät sisällään edelleen tämän saman ongelman joka vasta nyt havaittiin eikä sitä ehditty korjata. Viimeistään San Marinossa vika pitää olla historiaa. Vielä Melbournessa voitaisiin teoriassa tyytyä minimoimaan vahinkoja (pisteissä).
b) Aerodynaamiset "epäselvyydet" etusiivessä. Parasta olisi saada pelattua aikaa Melbournen kisan yli, jotta rajallisen ajan voi suunnata tärkeämpiin asioihin. Tämä "ongelma" tulee selvittää kuntoon viimeistään tossa kolmen viikon tauon aikana. Samalla työstettäneen euroopan kauden avaukseen tyypilliset isommat aerodynamiikka uudistukset.
c) Nyt voidaan arvioida jo muiden tallien suorituskykyä ja mm. niiden luotettavuutta ja hyödyntää tätä tietoa kilpailu strategioiden luonnissa. Tässä nyt tietysti voidaan valita useita eri strategioita, mutta mielestäni kaksi nousee ylitse muiden; joko vahinkojen minimointi tai oman kilpailu strategian laatiminen maksimaalisesti Renaulttia vastaan. Viimeksi mainitussa lienee paras vaihtoehto tutkia aika-ajojen hyödyntämistä maksimaalisesti renaultin lyömiseksi. Oman kilpailu strategioiden luomiseen pitäisi periaatteessa vaikuttaa myös oletettava kilpailukyky palattaessa takaisin eurooppaan, koska voi olla että pelkkä varmistelu kaukokiertueella antaa voiton avaimet euroopassa ennakolta vahvemmille kilpailijoille. Toisaalta riskikynnyksen nostaminen saattaa tuottaa "lopullisen" tappion...