Toni_V
Well-known member
- Liittynyt
- 7.12.2004
- Viestit
- 984
Nopeuden mukaan muuttuva aerodynamiikka on itseasiassa mahdollista tehdä (ja tehdäänkin) myös laillisin keinoin jousitussäädöillä. Silloin siis auton keula nousee hieman ja downforce sekä vastus putoavat.
Tuo Ferrarin etusiipi oli sääntöjen puitteissa _täysin selvä_ tapaus, mielestäni FIA:n käyttäytyminen tilanteessa oli taas ala-arvoista. TV-kuvista näki selvästi että siipi taipui, joten asia pitäisi olla pihvi.
No, ehkäpä nyt ollaan taas hommassa hiukan edetty kun muutama taipuva rakenne on julistettu laittomaksi.
Pystyisiköhän siiven pinnan päällystämään jollain hyvin jäykällä aineella (tyyliin lakka). Jos kerros murtuu kisassa, siipi siis taipuu.
Tuo Ferrarin etusiipi oli sääntöjen puitteissa _täysin selvä_ tapaus, mielestäni FIA:n käyttäytyminen tilanteessa oli taas ala-arvoista. TV-kuvista näki selvästi että siipi taipui, joten asia pitäisi olla pihvi.
No, ehkäpä nyt ollaan taas hommassa hiukan edetty kun muutama taipuva rakenne on julistettu laittomaksi.
Pystyisiköhän siiven pinnan päällystämään jollain hyvin jäykällä aineella (tyyliin lakka). Jos kerros murtuu kisassa, siipi siis taipuu.