Ghost_Glove sanoi:Niin no sitähän +/- viiden millin toleranssi tarkoittaa.![]()
Viisi milliä suuntaansa... Eli ääripäistä 10mm..
Siihen en sitten ota mitään kantaa miten ja mistä tämä mainitsemasi talli mittasi tuon.
Ghost_Glove sanoi:Niin no sitähän +/- viiden millin toleranssi tarkoittaa.![]()
Viisi milliä suuntaansa... Eli ääripäistä 10mm..
Siihen en sitten ota mitään kantaa miten ja mistä tämä mainitsemasi talli mittasi tuon.
Rusina sanoi:Kappas.. MTV3 muutti sitten uutisointiaan aiheesta ja siellä ei enää lue mitään siitä, että Ferrari joutuisi muuttamaan..aika moni muu sivusto on poistanut tuon uutisen..
Tämä tarkoittaa siis sitä, että muutkin tallit voivat kehittää etusiiven, mikä muuttaa keinotekoisesti kulmaansa (ei tapahdu siipeen kohdistuvasta stressistä johtuen) ja on muutenkin liikkuva.
Muuttuuko se kulma sitten? Ja mikä kulma? Ja mitä tuo "keinotekoisuus" on? Tuskin siellä mikään moottori surraa ja siipeä vääntelee.Rusina sanoi:Kappas.. MTV3 muutti sitten uutisointiaan aiheesta ja siellä ei enää lue mitään siitä, että Ferrari joutuisi muuttamaan..aika moni muu sivusto on poistanut tuon uutisen..
Tämä tarkoittaa siis sitä, että muutkin tallit voivat kehittää etusiiven, mikä muuttaa keinotekoisesti kulmaansa (ei tapahdu siipeen kohdistuvasta stressistä johtuen) ja on muutenkin liikkuva.
Älähän sano, ferrari kun on kyseessä mikä tahansa voi olla mahdollistaGeneral FUp sanoi:Tuskin siellä mikään moottori surraa ja siipeä vääntelee.
Rusina sanoi:Kappas.. MTV3 muutti sitten uutisointiaan aiheesta ja siellä ei enää lue mitään siitä, että Ferrari joutuisi muuttamaan..aika moni muu sivusto on poistanut tuon uutisen..
Tämä tarkoittaa siis sitä, että muutkin tallit voivat kehittää etusiiven, mikä muuttaa keinotekoisesti kulmaansa (ei tapahdu siipeen kohdistuvasta stressistä johtuen) ja on muutenkin liikkuva.
Ehkä sille pikemminkin annetaan vapaus liikkuaObserver sanoi:Ferrarin siipi joka on kiinni keulapalassa pinnillä joka on suunniteltu liikkumaan on melkein yhtä nokkela idea kuin Toyotan turbohuijaus rallissa. Oikea ratkaisu olisi nollata Ferrarin ja sen kuskien pisteet kahden ensimmäisen kisan ajalta.
Ghost_Glove sanoi:Niin no sitähän +/- viiden millin toleranssi tarkoittaa.![]()
Viisi milliä suuntaansa... Eli ääripäistä 10mm..
Siihen en sitten ota mitään kantaa miten ja mistä tämä mainitsemasi talli mittasi tuon.
Mikä mittauspisteen paikka?? En pysyny mukana nyt ollenkaan..tmoi sanoi:![]()
![]()
Mittaus pisteen paikkaa !!!! Jos mittaus pisteen paikan toleranssi on +/- 5mm ja toleranssi on +/- 5mm, niin kyllä siitä tulee maksimi mitoiksi +/- 10mm. Ei mittaus pisteellä ikinä ole mitään toleranssia, vaan ainoastaan mitalla.
Paljon taas sanoja ilman yhtään perustelua tai lähdettä... Olkoonkin että siivessä ois vikaa niin voisit silti kertoa meille muillekin, että miten se siipi muuttuu keinotekoisesti eikä ilmavirtauksen takia ja miten se muutenkin on liikkuva...Rusina sanoi:Tämä tarkoittaa siis sitä, että muutkin tallit voivat kehittää etusiiven, mikä muuttaa keinotekoisesti kulmaansa (ei tapahdu siipeen kohdistuvasta stressistä johtuen) ja on muutenkin liikkuva.
Ainakin näissä videoissa on näkynyt tuo hienoinen kulman muutos kun on seurannut kyseisen siiven alareunaa tarkastiGeneral FUp sanoi:Muuttuuko se kulma sitten? Ja mikä kulma? Ja mitä tuo "keinotekoisuus" on? Tuskin siellä mikään moottori surraa ja siipeä vääntelee.
Toleransseista valittamattaGeneral FUp sanoi:Ehkä sille pikemminkin annetaan vapaus liikkua![]()
Vähän kun höykyttää niin mikä vaan auto diskattaisiin, kyllä ne siivet siellä taipuvat ja joustavat kun tarpeeksi runnoo.butterfly sanoi:Toleransseista valittamattaJa noissa huijauksissa oli se ero etta siita saatiin rallissa selva hyoty ja kun kiinni jaatiin niin sita oikeesti havettiiin. Eika tuolla tavalla etta "me nyt keskustellaan fia(T)in kanssa ja katsotaan mutta ei ross ole minulle mitaan tallaisesta ongelmasta sanonut joten se on ookoo. Sit kun ma sanon fia(T)ille ni se sit on ookoo" tyyppinen mita todt sanoi haastattelussa.
Jollekin muuten ei nayta yhtaan uppoavan tuo liikkumisjuttu. Saatte arvata kenelle.
mikæl sanoi:Juu, kun muinoin oli siivekkeen toleranssi +/-5mm, niin muuan talli keplotteli säännön koskemaan mittauspisteen toleranssia 5mm suuntaansa eli yhteensä 10mm. Tulkinta naurattaa vieläkin.
Ghost_Glove sanoi:Niin no sitähän +/- viiden millin toleranssi tarkoittaa.![]()
Viisi milliä suuntaansa... Eli ääripäistä 10mm..
Siihen en sitten ota mitään kantaa miten ja mistä tämä mainitsemasi talli mittasi tuon.
Asiassa, johon kommentoit, oli kyseessä mittaus pisteen toleranssista.Ghost_Glove sanoi:Mikä mittauspisteen paikka?? En pysyny mukana nyt ollenkaan..![]()
En mä mistään mittauspisteestä puhunu...
Kekehän oli tän asian suhteen aika piikikäs suzukan selostuskopissa. Kehui kuinka insinööreille tulee kiire talven aikana esim. koneen suunnittelussa ja kuinka niistä saadaan 20% enemmän tehoa irti tämän 5 millin toleranssin takia.Moe Szyslak sanoi:Alunperinhän tuo 5 mm toleranssi oli tarkoitettu vain pohjalevyn kulumiselle. :ahem:
Ferrarin lakimiehet sai sen sitten koskemaan myös toleranssisiipiä yms.![]()
Jos joku vielä muistaa 1999 tapahtumia, niin Todthan oli jo eroamassa Ferrarin jäätyä kiinni vilpistä. Hän jopa myönsi että oli syyllinen 'siipifarssiin'. Kukaan joka Formula ykkösiin tekee osia ja runkoja ei hyväksy 5 mm toleranssia tuotteissaan. :ahem:
Kuten niin useasti ennenkin tää juttu vesittyi vain jurisitien mobilisoimalla sääntöjen vääntämisellä halutunlaiseksi. :thumbup: