Ferrari f2004

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
radan enkka parani ferrarin omissa testeissä omalla radalla 2sek :D
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Vanha ennätys näytti olevan pari vuotta vanhan auton hallussa, joten ei tämä floppi-Ferrari vakuuta vieläkään. Todennäköisesti myös oli aika viileää ja auto alipainoinen. McLaren ja varsinkin Williams ovat ehdottomia ennakkosuosikeja kun moottorit käynnistetään Australiassa.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Barrichello murskasi Mugellon rataennätyksen
09.02.2004 20:42


Brasilialaiskuljettaja Rubens Barrichello ajoi maanantaina Ferrarin uudella F2004-autolla Mugellon radan uudeksi epäviralliseksi kierrosennätykseksi 1.18,704.

Barrichello ajoi Firenzen lähellä sijaitsevalla radalla päivän aikana 74 kierrosta. Michael Schumacherin vuonna 2002 ajama ennätys alittui yli kahdella sekunnilla.

Ferrari jatkaa uuden autonsa testejä Fioranon radalla tiistaina.

(MTV3)

---

Eli näin kovaa menee jo uusi Ferrari. Täytyy sanoa, että odotukset ja alun innostus Kimin mestaruusmahdollisuuksien suhteen ovat laskeneet melkoisesti parin viimeviikon aikana. Näyttäisi siltä tällä hetkellä, että mestaruudesta taistelevat Williams ja Ferrari. Barrichellon puheet Renaultista voidaan varmaan jättää omaan arvoonsa. Tuskin Renault mestaruustaistoon yltää. Ehkä pari osakilpailuvoittoa voi irrota kuitenkin.

No, seurataan miten MP4-19 toimii seuraavissa testeissä ja toivotaan, että vauhti paranisi. Australiassa se totuus kuitenkin vasta nähdään... Fiilikset ovat kuitenkin aika laimeat tällä hetkellä. Jos ei Kimi pärjää, niin sitten pidetään Montoyan puolesta peukkuja. Pääasia on kuitenkin se, että Ferrarin valtakausi päättyisi.
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
J.Heldenview sanoi:
Hehheh :cool:

Onks peli F1-challenge vai mikä, näyttää sen verran jäällä luistelemiselta tuo meno :confused:
F1 Challengehan se siinä... on viä paljo enemmän paljo parempia videoita mutta en jaksa niitä täällä levitellä...
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
Karpow sanoi:
Barrichello murskasi Mugellon rataennätyksen
09.02.2004 20:42


Brasilialaiskuljettaja Rubens Barrichello ajoi maanantaina Ferrarin uudella F2004-autolla Mugellon radan uudeksi epäviralliseksi kierrosennätykseksi 1.18,704.

Barrichello ajoi Firenzen lähellä sijaitsevalla radalla päivän aikana 74 kierrosta. Michael Schumacherin vuonna 2002 ajama ennätys alittui yli kahdella sekunnilla.

Ferrari jatkaa uuden autonsa testejä Fioranon radalla tiistaina.

(MTV3)

---

Eli näin kovaa menee jo uusi Ferrari. Täytyy sanoa, että odotukset ja alun innostus Kimin mestaruusmahdollisuuksien suhteen ovat laskeneet melkoisesti parin viimeviikon aikana. Näyttäisi siltä tällä hetkellä, että mestaruudesta taistelevat Williams ja Ferrari. Barrichellon puheet Renaultista voidaan varmaan jättää omaan arvoonsa. Tuskin Renault mestaruustaistoon yltää. Ehkä pari osakilpailuvoittoa voi irrota kuitenkin.

No, seurataan miten MP4-19 toimii seuraavissa testeissä ja toivotaan, että vauhti paranisi. Australiassa se totuus kuitenkin vasta nähdään... Fiilikset ovat kuitenkin aika laimeat tällä hetkellä. Jos ei Kimi pärjää, niin sitten pidetään Montoyan puolesta peukkuja. Pääasia on kuitenkin se, että Ferrarin valtakausi päättyisi.
Asiaa Asiaa ! ;)
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Kyllä siinä on Brasilian tommi mäkinen pistänyt pari zigaania suoraksi, kun on tuollaisen ajan tempaissut.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
edelleenkin Rubens painaa vanhalla autolla Espanjan testeissä.. onkohan käyny niin, että uuden auton kanssa Ferrarilla on asiat pahasti pielessä ja sitä ei muitten autojen seuraksi voi samalle radalle tuoda..
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
belated sanoi:
edelleenkin Rubens painaa vanhalla autolla Espanjan testeissä.. onkohan käyny niin, että uuden auton kanssa Ferrarilla on asiat pahasti pielessä ja sitä ei muitten autojen seuraksi voi samalle radalle tuoda..
Vai hämääkö Ferrari Laarenmaisesti kaikkia muita talleja:eek!:

:D
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Joku siivekehän siellä näyttää olevan.. ilmeisesti tuo ei ole kiinni takasiivessä vaan on oma erillinen siiveke kiinnitettynä takapyörien sivuilla oleviin ohjaimiin (ja/tai) moottorikatteeseen... ?? :rolleyes:
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
kessel sanoi:
Onko Ferrarin uusi siipi tuo takasiiven alla oleva "läystäke"?
en näe tuossa kyllä mitään lisäsiivekettä paitti jos tarkoitatte tuon oikean siivekkeen alla olevaa levyä? eihän se edes tuota downforcea koska siinä ei ole edes mitään kulmaa...:confused:
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Niin, tiedä sitten mikä sen tarkoitus on... ehkä vain tasata ilmavirtaa ja poistaa pyörteitä... joten kutsutaan sitä läystäkkeeksi paremman tiedon puutteessa... Toisaalta eihän downforcea kulmalla tuoteta....
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
E. Tuhero sanoi:
Toisaalta eihän downforcea kulmalla tuoteta....
Joo, eihän siinä tarvitse paljoa olla lentokoneen siiven muotoa (väärinpäin, tietty), kun se jo tuottaa hieman downforcea. Toisaalta, onko tuo semmoisella linjalla, että estäisi "suuttimista" tulevien höyryjen pääsyn sekoittamaan takasiivelle menevää ilmavirtaa? Oli mikä oli, mutta jos kysytään niin väittävät sitä noiden "aironhankaimien" tueksi.
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
E. Tuhero sanoi:
Niin, tiedä sitten mikä sen tarkoitus on... ehkä vain tasata ilmavirtaa ja poistaa pyörteitä... joten kutsutaan sitä läystäkkeeksi paremman tiedon puutteessa... Toisaalta eihän downforcea kulmalla tuoteta....
Siivekkeen kulmallahan sitä justiinsa tuotetaan ! (ainakin tavallaan) :mad:
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
kessel sanoi:
Onko Ferrarin uusi siipi tuo takasiiven alla oleva "läystäke"?
Mielenkiintoinen huomio on myös nuo ilmanpoistoputket pakoputkien vieressä. Taitaa hainevät olla historiaa Ferrarilla;)
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
Ratahans sanoi:
Mielenkiintoinen huomio on myös nuo ilmanpoistoputket pakoputkien vieressä. Taitaa hainevät olla historiaa Ferrarilla;)
Niimpä, varmaan päästää vähä moottorin kuumia ilmoja pois... miksei muilla oo tollasta ? ei ainakaa koneitten varmaa pitäis poksahdella :doubtful:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Musta Pekka sanoi:
miksei muilla oo tollasta ?
Etsi kuva F1-autosta.
Ota silmä käteesi.

Kyllähän joka autossa on jonkinlaiset "savupiiput" tai muut reiät tuohon tarkoitukseen. Ennen lämpöiset ilmat ulostettiin yleensä sivuponttoonin kyljen takaosessa olevasta aukosta, nykyisin (ainakin lähes) poikkeuksestta ponttoonien päältä.
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
Otto Hokkanen sanoi:
Etsi kuva F1-autosta.
Ota silmä käteesi.

Kyllähän joka autossa on jonkinlaiset "savupiiput" tai muut reiät tuohon tarkoitukseen. Ennen lämpöiset ilmat ulostettiin yleensä sivuponttoonin kyljen takaosessa olevasta aukosta, nykyisin (ainakin lähes) poikkeuksestta ponttoonien päältä.
No annappa kuvia missä olisi? en ole ainakaan paljo nähnyt paitti jotai ilman puhaltimia ponttooneista mutta mitä järkeä olisi ohjata ilma moottorista auton bonttoonien etuosaan :confused: no annappa kuvia noista savupiipuista ? :doubtful:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere


Jordanissa on viime vuosina aikalailla vakiokäytännöksi muodostunut hormi tuossa ponttoonin päällä, ihan ulkoreunassa, aivan pikkusiivekkeen etupuolella.



Renault'lla on vastaavat "savupiiput" kuin Jordanilla. Tässä esittely autossa hormit on ummessa päästään, kuten myös kylmällä ilmalla ajettaessa... Lisäksi Rellulla on noiden piippujen läheisyydessä kolme rakoa luultavasti samaa tarkoitusta vasten.



Jaguarilla on melko mielenkiintoinen ratkaisu. Ponttoonien päällä olevien pikkusiipien takana, pakoputkien vieressä avautuu aukot poistoilmalle.



Myös BAR on ihan omilla linjoillaan. Ponttoonien siipihässäkän alla sijaitsee viistot aukot.

Kuvat eivät ehkä olleet ihan parhaat mahdolliset, mutta en oikein jaksanut parempia etsiskellä.
 
Ylös