Ferrari f2004

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Siinä missä Ferrari on parantanut ennätystä pari kymmenystä, niin Williams ja McLaren ovat parantaneet pari sekunttia. Vielä saa F2004 parantaa Fioranon ennätystä RUTKASTI, ennenkuin alan huolestua. Hyvissä ajoin Michael vanhan ennätyksen kyllä rikkoi, mutta tuohan on ollut perinne Ferrarilla jo muutaman vuoden. Ja se on kuitenkin tosiasia, että KIIRE on Maranellon pojilla uuden auton kanssa, jotta se on 107% valmis Melbourneen... Ongelmia tulee VARMASTI vielä. Usko pois vain sinäkin MaranelloRed. ;)
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Tietenkin uusi Ferrari menee vanhaa kovempaa. Kysymys onkin että meneekö se tarpeeksi kovaa. Kun rengasrintamallakin on menty eteenpäin sitten viime marraskuun niin...kukapa tietää. Joku innokas voisi vertailla Mclarenin ja Williamssin tuloksia viimevuotisiin niin äkkiäkös siitä saa jotain osviittaa kuinka paljon siellä on menty viimevuodesta eteenpäin. Jos se on todellakin 2 sekuntia niin sitten on maranellossa kiire...
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Ferrari olisi melko varma voittaja, jos kaikki GP kisat ajettaisiin Fioranossa 2-3 viikon välein.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Ajat viime helmikuulta:
1 R Schumacher, Williams BMW, 74 laps 1m 17.592s *** NEW RECORD ***
2 Kimi Raikkonen, McLaren Mercedes, +0.326s
ajat nyt

Williamsin kärkiaikaputki katkesi Kimi Räikkösen toimesta, kun suomalainen ajoi uuden kierrosennätyksen Jerezin radalla sunnuntaina. Räikkönen ajoi 32 kierrosta ja kellotti ajan 1.16,125.
Joten ei nuokaan ole hidastuneet!
Ett silleen!!!!!!!!1
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Ja myös tuo 1.16 on muistaakseni alitettu jo. On se uskomatonta kehitystä, varsinkin kun nyt on uudet säännöt ja moottorinkin pitää kestää koko kisaviikonlopun... :eek:

Mielenkiintoista on kyllä se, että Williamsin ja McLarenin vanhat pirssit ovat pysyneet varsin hyvin uusien vauhdissa. Johtuuko se uusista säännöistä? On varsin vaikeaa arvuutella, että miten nopeita noi uusien sääntöjen mukaan tehdyt uudet autot oikeasti ovat vanhoihin verrattuna.

Voi olla, että Ferrarinkin F2003-GA ei hirveästi jää uudelle F2004:lle vauhdissa. Nyt pitää odotella testejä, joissa TOP3 tiimien uudet autot ovat mukana yhtäaikaa. Sitten voidaan spekuloida ja arvuutella lisää. :D
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Oon ollut jo pitkään sitä mieltä, ettei noista autoista saada enään mitään suuria eroja aikaiseksi vaikka kuinka tuulitunnelissa testattaisi ja ajatettaisiin kuljettajia testirataa ympäri joka päivä 24 h. Uskoisin, että Ferrarilla alkaa auto jo olemaan niin täydellisesti hiouttu optimaaliseen muotoonsa, että sitä on vaikea parantaa. Ja loistavaa ei kannata käydä radikaalisti muuttamaan, siitä uskoisin johtuvan uuden auton vähäiset muutokset.

Mielestäni kaksoikölin puuttuminen ei kerro mistään Ferrarin ongelmista vaan siitä että he ovat todenneet kokonaisuuden toimivan paremmin yhdellä kölillä. Ehkäpä Ferrari ohjaa ilmavirtauksia enemmän sivuponttooneille yksöiskölin ja loppuun asti hiotun etusiiven avulla? Mielestäni etusiiven laidoissa olevat kohoumat tukisivat tätä päätelmää.

Karpow kirjoitteli:
On se uskomatonta kehitystä, varsinkin kun nyt on uudet säännöt ja moottorinkin pitää kestää koko kisaviikonlopun...
Se, että koneen pitää kestää koko viikonlopun, ei hidasta huippuaikojen ajamista, varsinkaan testeissä. Kierrosrajoitinta vaan vähän ylemmäs, niin johan taas kulkee. Tallitkun todennäköisesti hoitavat koneeseen lisää kestävyyttä vain tiputtamalla kierroslukua, koska muuten niitä et saa kestämään pitempään, sillä nuo koneethan on jo monta vuotta ollut rakennettu parhaista eli kestävimmistä materiaaleista.
 

Flying Finn

Well-known member
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
720
Sijainti
Bliss
Toiselta forumilta poimittua :rolleyes:

Never ever believe Fiorano test times when a car runs for the first time. It is a tradition for every new Ferrari to break the lap record firt time out. Even the 1992 and 1996 cars broke the lap records on their very first runs, and we all know that those cars were complete dogs.

The very first semi-automatic Ferrari, the 639, broke the Fiorano lap record first time out (despite being only able to run for about three laps before the gearbox broke), and the V12 engine in that only had 500bhp, yet it managed to beat the record set by the F187 which had an 700bhp+ turbo engine...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tota tallia voisi kutsua PARMALAT-FERRARIKSI. Kaksoislaskutus ja väärennetyt tilitiedot vastaavat formuloissa väärennettyjä kierrosaikoja ja liian kevyttä autoa.:p
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No onneksi saatiin verifioitua tietoa aiheesta toiselta foorumilta. Olipa hyvä että näinkin arvovaltainen taho tuli kumoamaan Ferrarin tiedotteet.

Sitä en epäile etteikö vuosien saatossa Ferrari olisi tiedottanut noista Fioranon ajoista vähintäänkin optimistisesti, mutta toisaalta on Ferrarilla meininki muuttunut monessa suhteessa viimeisen 15 vuoden aikana.

Mitä tuohon toiselta foorumilta poimittuun juttuun tulee, niin kyllähän toi Ferrari 639 oli autona nopeampi kuin edelliset turboahdetut autot huolimatta pienemmästä tehomäärästä. 639:ssä oli uskomattoman paljon parempi aerodynamiikka kuin edeltäjissä ja ahtamaton moottori oli paljon helpompi ajaa. Se näky positiivisesti Fioranon kaltaisella hitaalla radalla merkttävästi. Ja voittihan ao. Ferrari heti ensimmäisen kisansa. Se oli kyllä totta että teknisesti 639 oli älyttömän epäluotettava.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Juhis sanoi:
Oon ollut jo pitkään sitä mieltä, ettei noista autoista saada enään mitään suuria eroja aikaiseksi vaikka kuinka tuulitunnelissa testattaisi ja ajatettaisiin kuljettajia testirataa ympäri joka päivä 24 h. Uskoisin, että Ferrarilla alkaa auto jo olemaan niin täydellisesti hiouttu optimaaliseen muotoonsa, että sitä on vaikea parantaa. Ja loistavaa ei kannata käydä radikaalisti muuttamaan, siitä uskoisin johtuvan uuden auton vähäiset muutokset.

Ferrari varmasti alkaa jo liikkumaan oman aerodynamiikkaosaamisen kanssa äärirajoilla. Mutta on olemassa monia eri ratkaisuja, joilla kaikilla voidaan saada hyvä aerodynaminen ratkaisu. Toinen antaa suoralle nopeutta, toinen mutkiin, kuluttaa eturenkaita, takarenkaita, bensaa.... jne. F2002:sen jälkeen ovat muut tallit kyllä onnistuneet/edistyneet paremmin täydellisyyden tavoittelussa Ferrarin jäädessä lähinnä paikalleen polkemaan. Tällä kaudella sitten kaksoiskölit saattavat osoittautua "täydellisiksi". :cool:

Ja tuulitunneleitakin voi aina kehittää paremmiksi!
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
www.ferrari.it sivuilla kerrotaan että Schumacher ajoi Imolassa tänään testejä ja paras kierros kellotettiin 1.21.646. Viime vuonna aika-ajoissa tai kisassa ei päästy alle 1.22.

Tietysti tämänkin tiedon totuusarvo on vähintään kyseenalainen.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Ja kuulemma ennen kauden alkua GA:lla ajettiin viime vuonna 1.2 sekuntia tuota aikaa kovempaa.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Ei päässy vielä viime vuoden perjantain aikaajon aikaan: 1'20"628
Joka on radan ennätys
;)
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Mä kuulin että F2004 jäi tänään radan varteen :)
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Toivottavasti näitä sattuisi Schumille muutama alkavalla kaudellakin. Ihan tasapuolisuuden takia. Schumin edellinen teknisestä syystä johtunut keskeytys on muuten edelleen se Saksan GP:n keskeytys kaudella 2001. :rolleyes:

Ei edelleenkään vakuuta uusi Ferrari vauhdilla. Kovin vähän ollaan menty eteenpäin Ferrarilla vauhdin puolesta. Tiedossa loistavan tasainen kausi 2004! :ahem:

---

Uuden Ferrarin moottori hajosi


Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
Michael Schumacher päätti uuden Ferrarin toisen testijakson Imolassa. Tällä kertaa murheita tuli F2004:llekin.
Keskiviikkona Schumacher sammutti moottorin iltapäivän viime hetkillä hydraulisen vian vuoksi. Torstaina uusi 053-moottori hajosi ennen lounastaukoa ja vaihtaminen vei niin paljon aikaa, ettei mestari ehtinyt ajaa kuin 25 kierrosta.
Schumacherin nopein aika 1.21,231 ei tällä kertaa hätyytellyt rataennätystä, mutta sen hän ilmoitti jo ennen Imolan ajojaan.
Lauantaina uuteen Ferrariin istuu ensi kerran Rubens Barrichello, joka aloittaa Mugellon testit.

Nopeimmat
testikierrokset
Imola: Michael Schumacher Ferrari (uusi) 1.21,231 (25 kierrosta).




Päivitetty: 5.2.2004 21:42:06
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
testiohjelma alkaa tuottamaan "tulosta" nyt kun kierrosrajoitinta hilataan ylöspäin.:ahem:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Barrichello rykäisi sitten tässä tänään (maanantaina) Mugelloon uuden (epävirallisen) rataennätyksen 1.18,704. Kierroksia kertyi tuommoset 74.
 
Ylös