Ferrari f2004

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Se että se näyttää samanlaiselta kuin vanha, ei tarkoita sitä etteikö se olisi kuitenkin täysin erilainen..

Anyway.. odottelen parempia kuvia tuosta ennenkuin alan sanomaan tuosta yhtään mitään. :)
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Ehkä Ferrari ei vielä tässä vaiheessa halua esitellä uutta keularatkaisuaan, vaan lähempänä MM-aloitusta? mene ja tiedä!
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Tässä tämmönen sepustus tapahtuneesta.

The F2004, the new single seater
The F2004 is the fiftieth car built by Ferrari to compete in the Formula 1 World Championship. The project, which goes by the code number 655, represents a further evolution of the concepts already seen in the F2003-GA. However, every element of the car has been completely redesigned in an attempt to create the best environment to get the most out of the new 053 engine and the Bridgestone tyres. The aerodynamic configuration has been fine tuned in the light of changes to the technical regulations, improving the efficiency of the package. Furthermore the car boasts a lower centre of gravity, while weight distribution has been improved as regards the chassis and the engine.
The chassis is new, both in terms of design and construction. Its weight has been reduced and it has an improved structure when compared with the F2003-GA. The bodywork, exhausts and the rear end have been redesigned, producing an improvement in aerodynamic performance. The front and rear suspension has been revised in order to improve the vehicle's dynamic handling which leads to a greater efficiency in terms of getting the most out of the Bridgestone tyres, while also optimising the performance of the aerodynamic package. New materials have been used in the engine and transmission in order to reduce its size and weight. Modifications to the sporting regulations regarding the number of engines that can be used in the course of a Grand Prix weekend set new targets for the 053 engine design project: achieving the optimum reliability level, even though engine life now has to be double that in the past, while striving to improve performance. Once again the engine is a stressed member and is mounted longitudinally. Shell has played an important role in the research and design of the 053 and in terms of reaching the performance and reliability targets, coming up with new fuel and lubricants.
The transmission is once again mounted longitudinally to maintain the same layout as on the F2003-GA. It is a completely new design, providing a reduction in size and weight. The titanium gearbox has seven speeds (plus reverse) and, because of changes to the technical regulations, is operated directly by the driver. In keeping with a trend initiated by Ferrari back in 1997, which is now standard Formula 1 practice, the car features high-level exhausts, but compared with previous versions, they are mounted nearer the car's centre line.
The F2004 represents a further step forward in the history of Ferrari's single seaters. A great deal of time and attention was paid to making the most of the new materials and to optimising the various design stages as well as the quality control methods, all aimed at improving overall reliability and performance while making the car as safe as possible.


Copyright © 2004 Ferrari.Net S.p.A. Alreserved
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Jopas tulee tiukkoja tuomioita muutaman kuvan perusteella. On hyvä muistaa, että auton keula ei ole ainoa paikka mihin voidaan tehdä muutoksia. Melko varmasti autossa nähdään joitain muutoksia ja lisäyksiä ennen kauden alkua.

On kyllä totta, että auto muistuttaa monessa suhteessa edeltäjäänsä, mutta niinhän se oli McLarenillakin 19:n kanssa, joka sekin oli melko pitkälle saman näköinen kuin 18 malli.

Itse en kyllä odottanut mitään valtavaa vallankumousta, päinvastoin tällainen evoluutio oli aivan odotettu ratkaisu. Byrnen ja Brawnin autot ovat vuodesta 1992 lähtien noudattaneet melko pitkälle samaa kavaa, eli eroa edellisvuoden autoon on vaikea nähdä. Suurempi hyppäys nähtiin vain 2002. Silloin erityisen vakuuttavaa oli auton takaosan kapeus. Sinänsä tuo näennäisen konservatiivinen linja on tuonut hyvää tulosta. Kaikesta huolimatta GA:n voittoprosentti oli yli 50%(7/13), mikä on mille tahansa f1 autolle älyttömän hyvä saavutus.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Niin jospa GA oli raakile ja susi jonka heikot ominaisuudet on jalostettu tähän malliin ja voittoprosentti senkuin nousee tuone 75 tietämille.:D

Muiden oli esiteltävä jotai uutta ja ihmeellistä. Ei Ferrarin. Joten Nou Hätä.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Ja MaranelloRedin pettymys katosi taivaantuuliin. Niinkö?;)
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
pmv sanoi:

On kyllä totta, että auto muistuttaa monessa suhteessa edeltäjäänsä, mutta niinhän se oli McLarenillakin 19:n kanssa, joka sekin oli melko pitkälle saman näköinen kuin 18 malli.
No voihan sitä halutessaan noinkin verrata niin ei ainakaan Ferrari vaikuta paikalleen hyytyneeltä. Omasta mielestäni järkevämpää on verrata siihen kalustoon jolla on ajettu kisaa ja MP4-19 on hyvin erilainen 17D:hen verrattuna.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
amiraali

Voihan tuossa olla paljon hyvääkin. Mistä sen koskaan tietää jos vaikka GA voitoistaan huolimatta olikin alisuoriutuja verrattuna F2002. Nyt ongelmat on saatu selvitettyä ja homma palaa "raiteilleen".

Mutta kieltämättä odotin jotain erillaista.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
MaranelloRed sanoi:
amiraali

Voihan tuossa olla paljon hyvääkin. Mistä sen koskaan tietää jos vaikka GA voitoistaan huolimatta olikin alisuoriutuja verrattuna F2002. Nyt ongelmat on saatu selvitettyä ja homma palaa "raiteilleen".

Mutta kieltämättä odotin jotain erillaista.
saattaa olla muutoksia tyyliin MP4-17 -> MP4-17D... ja sehän ei huono muutos ollut vaikka ulkosesti auto ei hirveesti muuttunu...
Kieltämättä, jtn muuta mäkin odotin....
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Kaikki varmasti odottivat. Sitten Todin sanat yllätyksestä vielä lisäsivät odottamisen tuskaa ja mielikuvitus alkoi laukata. Ranskalainen tiesi mitä sanoi ja todellakin yllätti monet.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Todellakin... ULKOISESTI auto ei ole muuttunut juuri lainkaan. Itsekkin yllätyin melkoisesti. En nimittäin ensin uskonut, että noissa ylläolevissa kuvissa on F2004, mutta kun alkoin lukemaan viestejä, niin totuus valkeni.

"Yllättävä etusiipi ratkaisu"-puhe oli pelkkää mainospuhetta. Tuossa siivessä ei ole mitään uutta eikä ihmeellistä. Täytyy kuitenkin muistaa, että autonsa sisältä löytyvät todennäköisesti ne suurimmat muutokset, kuten vaikka uusi moottori. Paha mennä sanomaan juuta, eikä jaata ennen Melbournea, mutta totuuden nimissä on sanottava, että uskoni Ferrarin-valtakauden loppumiseen sen kuin vahvistui, kun peitto vedettiin Ferrarin uutuuden päältä. Ei ollut Maranellon poppoolla yhtä paljon rohkeutta mennä muuttamaan autoaan kuin Williamsilla ja McLarenilla.

F2003-GA otettiin vauhdissa jo kiinni. F2004:lla ei todennäköisesti pystytä puolustamaan mestaruuksia, jotka olivat jo viimekaudellakin hiuskarvan varassa. Ohituskaista on nyt vapaana Williamsille ja McLarenille! :p
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
Karpow sanoi:

F2003-GA otettiin vauhdissa jo kiinni. F2004:lla ei todennäköisesti pystytä puolustamaan mestaruuksia, jotka olivat jo viimekaudellakin hiuskarvan varassa. Ohituskaista on nyt vapaana Williamsille ja McLarenille! :p
Todettakoon että ohituskaista on myös renautille auki. Sanoin jo joskus aikaisemmin että ferrari tulee taistelemaan sijoista 3-4 toyotan ja ferrari 2 kanssa.
 

oskari

Well-known member
Liittynyt
22.9.2000
Viestit
277
Olipas positiivinen pettymys:wink:

Ei tosin olisi ensimmäinen kerta, kun autossa on eri siivet esittelyssä ja radalla. Kyllä vielä on mahdollista että jotain uutta ilmenee etusiipiin liittyen.

Jos FIA julistaisi Sauberin ja Ferrarin samoiksi autoiksi niin kiellettäisiinkö Ferrari, kun kerran Sauber esiteltiin ensin:D
 
Viimeksi muokattu:

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Kas kas, etujarruissa on jälleen ilmanottokanavat!!
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Voivoi, ei ole Ferkku saanut kaksoisköliä toimimaan kompaktin perän kanssa, vieläkään. Tosin autot, joissa on samantyyppinen pyöreä perä, kuten Sauber ja r-24, ovat myöskin liikkeellä yksöiskölillä, että taitaa olla ainut toimiva zydeemi näissä tapauksissa.

Eiköhän tuo kuitenkin ole taas vaarallisen nopea, ainakin Rubinhon alla...:)
 
Ylös