Vertailukuvan siipi taitaa olla mallia nopearata, kuten Montreal/Indy ja alemman kuvan siipi sopii taas paremmin radalle, joilla huippunopeus ei ole niin tärkeässä roolissa.Moe Szyslak sanoi:Takasiipi, takasiipi.
Riippuu mitä testaavat. USA:n, Kanadan ja seuraavan kisan Ranskan keskinopeudet ovat about samaa luokkaa. Silverstonessa taas keskinopeus on karkeasti 15 km/h korkeampi. Huolimatta Indyn pitkästä ovaaliosuudesta voisi hyvinkin olettaa, että Silverstonessa ajetaan pienemmällä siivellä.vmjs sanoi:Vertailukuvan siipi taitaa olla mallia nopearata, kuten Montreal/Indy ja alemman kuvan siipi sopii taas paremmin radalle, joilla huippunopeus ei ole niin tärkeässä roolissa.
Magny Coursin radalla ja Silverstonessa on huomattavasti enemmän nopeita mutkia kuin Indyssä ja Montrealissa. Nimenomaan nopeissa mutkissa tuota siipeä kipeästi tarvitaan. Mitä hyötyä on pienistä siivistä, jos mutkasta tullaan ulos paljon kilpailijoita hitaammin? Eron saa ehkä juuri ja juuri kurottua umpeen suoran päähän mennessä, mutta sitten onkin taas edessä nopea kurvi..WebSlave sanoi:Riippuu mitä testaavat. USA:n, Kanadan ja seuraavan kisan Ranskan keskinopeudet ovat about samaa luokkaa. Silverstonessa taas keskinopeus on karkeasti 15 km/h korkeampi. Huolimatta Indyn pitkästä ovaaliosuudesta voisi hyvinkin olettaa, että Silverstonessa ajetaan pienemmällä siivellä.
Jos siipeä kaivataan nimenomaan nopeissa mutkissa, niin miksi Monacossa ajetaan maksimisiivillä?Jeeves sanoi:Magny Coursin radalla ja Silverstonessa on huomattavasti enemmän nopeita mutkia kuin Indyssä ja Montrealissa. Nimenomaan nopeissa mutkissa tuota siipeä kipeästi tarvitaan. Mitä hyötyä on pienistä siivistä, jos mutkasta tullaan ulos paljon kilpailijoita hitaammin?
Olet kyllä väärässä.WebSlave sanoi:Jos siipeä kaivataan nimenomaan nopeissa mutkissa, niin miksi Monacossa ajetaan maksimisiivillä?
Siivestä ei ole olennaista hyötyä nopeissa mutkissa, jos seurataan edelläajavaa. Kilpailija tuhoaa aerodynamiikkasi joka tapauksessa. Yksin ajettaessa jyrkemmistä siivistä on toki hyötyä nopeissa mutkissa. Mutta sekä Silverstonessa että Magny Coursissa suoranopeus on olennaisempaa.
Aerodynamics
Downforce levels at Silverstone are medium-high -- almost identical to Barcelona. The downforce is required for the quick corners in the opening part of the lap, and the relatively short straights and braking zones mean that any deficit in straightline speed is unlikely to see competitors overtaking you. The lack of heavy braking also means we run some of the smallest brake ducts of the year to optimise aerodynamic performance.
Miten siivet auttavat kiihdytyksissä? Tarkoitatko, että jopa Monacon hitaista mutkista kiihdytettäessä isojen siipien aerodynaamisen pidon hyöty on suurempi kuin ilmanvastuksen haitta?Bobakki sanoi:Monacossa käytetään suuria siipiä siksi, että siivet auttavat myös kiihdytyksissä
OK, olin väärässä.Indy ja Montreal ajetaan pienemmällä siivellä kuin mikään muu rata pl. Monza juurikin siitä syystä, minkä Jeeves juuri esitti - ei nopeita mutkia, mutta pitkiä suoria.
Käsittääkseni kisan ja aika-ajon saa ajaa eri siivillä. Lisäksi vaikkei koko siipi-elementtiä saisikaan vaihtaa voidaan niiden kulmia säätää hyvinkin nopeasti.WebSlave sanoi:Siipien jyrkkyys on aina kompromissi aika-ajon ja kisan tarpeesta. Indyssä tarvitaan hyvää suoranopeutta päästäkseen ohi pääsuoran lopussa, mutta sen mahdollistavalla siivellä ei ajeta paalupaikalle.
Takasiipeä ei saa muuttaa, ja etusiipeä saa muuttaa siinä olevien osien osalta.jps sanoi:Käsittääkseni kisan ja aika-ajon saa ajaa eri siivillä. Lisäksi vaikkei koko siipi-elementtiä saisikaan vaihtaa voidaan niiden kulmia säätää hyvinkin nopeasti.
Tähän on vain yksi ratkaisu: Ferrarinkin pitää tehdä yhtä selkeästi taipuva siipi tai muuta joustoo paikkoihin.Observer sanoi:Eipä ole Ferrarilla paljon mahdollisuuksia kun McLada saa ajaa siivellä joka joustaa kuin homeinen juustosiivu.
Taipuu se Ferrarinkin siipi, vaikka onkin kiinnitetty auton nokkapalaan.Mikkoz84 sanoi:Tähän on vain yksi ratkaisu: Ferrarinkin pitää tehdä yhtä selkeästi taipuva siipi tai muuta joustoo paikkoihin.
Joo, FIA katsoo McLarenin huijauksia sormien läpiObserver sanoi:Eipä ole Ferrarilla paljon mahdollisuuksia kun McLada saa ajaa siivellä joka joustaa kuin homeinen juustosiivu.
Tuli Indyn harkoissa seurattua tarkasti Alonson incar-kuvaa ja täytyy sanoa, että tämä paljon puhuttu etusiipi pysyi kyllä yllättävän hyvin muotissaan niin syheröllä kuin ovaaliosuudellakin, juustosiivuksi en menisi sanomaan.Observer sanoi:Eipä ole Ferrarilla paljon mahdollisuuksia kun McLada saa ajaa siivellä joka joustaa kuin homeinen juustosiivu.
Samoin täältäkin, pitäkää ittenne pois tilastoista! Eli ei sitten hukuta:nope:MaranelloRed sanoi:
Hyvää Jussia kaikille.
On se niin kivaa olla rehellisen tallin kannattaja. kerrankin.
Ja sitten:alppu: :alppu: :alppu: