Ferrari F2008

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ghost_Glove sanoi:
Ensin sen koneesta tuli käyttösavut pihalle ja sit meni pyörät lukkoon. Eli kyllä se kone taisi kiinni leipoa. Toki venttiilivikakin voi aiheuttaa sen...

Mutta komeet savut sieltä tuli ainakin...
Konerikko Bourdaikselle tapahtuikin näin.

Torolla vaihdettiin harjotusten välissä kolmosen ja nelosen välitykset. Sotkivat asennuksen ja laittoivat nelosen kolmosen paikalle ja kolmosen neloseksi. :nope:, LOL

Seb lähti varikolta ja alkoi lykkimään pykäliä sisään.... :jaska:

Jep, bang, bang, laatikko ja vielä kone ylikieroksille.... helähti heti.

Ongelmalla ei siis mitään tekemistä Ferrarin koneiden kanssa vaikka venttiilit olisivatkin menneet...... Kimi menee menojaan...

Kisassahan Seb ajo ulos heti alussa ja puhetta oli että juuttu laatikko kolmoselle... no ei ihme...

http://www.motorsport-aktuell.com/artikel_1703.html ihan jees sivusto tämäkin...
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Tuollaisella tuppaa olemaan terveydellisiä vaikutuksia vähän kovemmassa nopeudessa ja isompien vaihteiden ollessa kysymyksessä...

Toi hätiköinti on seurausta siitä että niitä rattaita ei saa ihan milloin vaan vaihtaa vaan FIA on sotkeutunut siihen milloin sinettejä availlaan laatikosta...
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ferrari julkisti avatun keulan.

Myös mm. ponttooneita on hieman viilattu. Kyseessä on ilmiselvä aeropäivitys.

 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Jo on kumma jos tuo ei ole vähintään 0,5 sekuntia edeltäjäänsä nopeampi. :thumbup:
 

Mise

Well-known member
Liittynyt
7.3.2008
Viestit
90
Sijainti
Tampere
Ilmeisesti myös moottorin jäähdytykseen on panosettu. Näyttää avonaisemmalta toi moottorikate ja näyttää katteen sisäpintakin paljon virtaavammalta.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mise sanoi:
Ilmeisesti myös moottorin jäähdytykseen on panosettu. Näyttää avonaisemmalta toi moottorikate ja näyttää katteen sisäpintakin paljon virtaavammalta.
Kysymys kuuluukin: Onko alaosan virtaukset maksimoitu? Hieman on hyödynnetty tuollaista Barnard-tyyliä vuodelta -95, mitä tulee ponttoonien konstruktioon.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Paljonkohan tuo Lego-auto painaa? Ihan vaan alkoi askarruttamaan.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
artsi sanoi:
Tuntuu vaan oudolta, että jos homologisoidusta motista löytyy joku harvoin esiintyvä rakennevika, joka aiheuttaa vaaratilanteita, niin sitä ei saisi korjata. :nope:
En ihan joka sanaa jaksanu lukee Bobakin lainaamasta sääntökirjan kohdasta, mutta:
1. A homologated engine is an engine identical in every respect to either :
(iii) An engine delivered to the FIA after 31 March 2008, or modified and re-delivered to the FIA after 31 March 2008, which the FIA is satisfied, in its absolute discretion and after full consultation with all other suppliers of engines for the Championship, could fairly and equitably be allowed to compete with other homologated engines.
Tarkoittanee sitä, että muutoksia saa tehdä kunhan sen vaan muutkin hyväksyy.
Eli jos motista sattus löytyyn joku turvallisuusriski tai muu paha vaiva niin varmaan sen korjata sais..
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ghost_Glove sanoi:
En ihan joka sanaa jaksanu lukee Bobakin lainaamasta sääntökirjan kohdasta, mutta:

Tarkoittanee sitä, että muutoksia saa tehdä kunhan sen vaan muutkin hyväksyy.
Eli jos motista sattus löytyyn joku turvallisuusriski tai muu paha vaiva niin varmaan sen korjata sais..

En usko että ihan tuota tarkoittaa...

Saattaa päteä vaan mikäli joku tiimi ei pysty toimittamaan kahtakilpailua ajettua moottoria (esim. Ferrari) 31.3 mennessä (tähdellä merkitty kohta). :confused:

Täytyy tavata tätä pykälähelvettiä lisää....

* Or at the first opportunity in the event that a competitor has no engine available which has completed two race Events in the 2008 Championship season.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ferrari ei ehkä vaihda Massan konetta vaikka voisivat.. uskovat sen kestäävän...

Syy on varmaan se että aavikolla hiekka on pieni ongelma ja kuitenkin suodattimista huolimatta kuluttaa koneita, joten jos vanha kestää..

Vaihdelaatikon varmaan vaihtavat vaikka siitä ei mainita...

Aero uudistuksia on tulossa lähes joka kisaan.

Ferrari are due to run some new aerodynamic parts on their F2008 at Sakhir, following a successful straight line test at Vairano since Malaysia.

"The plan for this year is that we should have continuous updates throughout the season," continued Costa. "We aim to improve the package step by step with changes coming for almost every race and in Bahrain we will run some new aero parts."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/66265
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
DaSilva sanoi:
Mitä toi tekee Ferrari F2008 topicissa? et oo Massapostitusta kelannu toho mainostamiseen?

Eikös Ferkun pitänyt offseason testien perusteella olla muita talleja joku 0,5-08 sekuntia kierroksella nopeampia? Missäs välissä muut on näin paljon kiinni ottaneet. Tosin harjautuneiden silmien mukaan Bemarin ja Toyotankin piti näyttää hitailta, mutta ihan hyvinhän ne on kulkeneet.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Kyllähän Ferrari kisavauhdissa juuri tuota luokkaa muita nopeampi onkin. Ei vaan tarvitse ajaa enää kunnolla kisan loppuvaiheissa.

Bemariahan pidettiin hyvinkin innovatiivisena, ja mahdollisena menestyjänä, jos alkuongelmat saadaan ratkottua. Toyota on yllättänyt kieltämättä, tosin autokin on hieman muuttunut ensi kertaa viiteen vuoteen. :alppu:
 
Ylös