Ferrari F60

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
On tainnut Kimi unohtaa, että Malesian osakilpailuun on aikaa vain yksi viikko. Tosin pitäisi varmaan nähdä tuo alkuperäinen haastattelu ennen kuin sanon mitään.
Jep, alkuperäinen haastattelu pitäisi nähdä. Ei mieitkään paljoa kostu Iltasanomien/iltalehen jutuista..
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Kuulostaa kyllä aika huimalta väitökseltä. Kun ei se tosiaan riitä, että sinne vaan isketään se monikerrosdiffuusori kiinni. Pitäis tehdä myös keulan alle uusi haineväsysteemi ja pohja muotoilla uusiksi ja ainakin takapään jäähdytysaukot järjestellä uudella lailla.

Mutta ehkä Ferrarilla on jo kaikki valmiina? :eek!:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24311
Sijainti
lappeen Ranta
Minen mitään nousta F1:n aerodynamiikoista ymmärrä, mutta vois kuvitella, että tollanen kerrosdiffuusori on nykyistä tehokkaampi vaikkei autolle muuten isompia muutoksia tehtäisikään.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Minen mitään nousta F1:n aerodynamiikoista ymmärrä, mutta vois kuvitella, että tollanen kerrosdiffuusori on nykyistä tehokkaampi vaikkei autolle muuten isompia muutoksia tehtäisikään.
no ei katsojien tarvitsekaan kaikkea ymmärtää, sitä varten siellä talleissa on 100 ihmistä jotka ymmärtää diffuusoreista ja aerodynamiikasta kaiken ;)

ja eihän tää homma niin mene että sillon kun ferrari kisaa niin insinöörit vain lepäilevät, siellä painettaan hommaa yötä päivään oli ferrarin autot sitten missäpäin maailmaa tahansa.. mahdottomasta saadaan hyvinkin realistista lyhyessäkin ajassa kun idea on selvillä.. itse toteutukseen ei varmaan mene paljoa aikaa. suurimmat ongelmat on varmasti joka tallilla uusien ideoiden keksimisessä :doubtful:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24311
Sijainti
lappeen Ranta
no ei katsojien tarvitsekaan kaikkea ymmärtää, sitä varten siellä talleissa on 100 ihmistä jotka ymmärtää diffuusoreista ja aerodynamiikasta kaiken ;)
Veikkaan, että täältä foorumiltakin löytyy ton verran (100 kipaletta siis) kirjoittajia, jotka ymmärtää aerodynamiikasta kaiken :ahem:. Itse en vaan kuulu heihin :nope:.

ja eihän tää homma niin mene että sillon kun ferrari kisaa niin insinöörit vain lepäilevät, siellä painettaan hommaa yötä päivään oli ferrarin autot sitten missäpäin maailmaa tahansa.. mahdottomasta saadaan hyvinkin realistista lyhyessäkin ajassa kun idea on selvillä.. itse toteutukseen ei varmaan mene paljoa aikaa. suurimmat ongelmat on varmasti joka tallilla uusien ideoiden keksimisessä :doubtful:
Joo, eikä sitä kerrosdiffuusoria (ja siihen liittyvään auton muuta aerodynamiikkaa) välttämättä tartte yrittää täydelliseksi hinkata ennen kuin voivat sen autoon tuupata. Varmaan antaa apua hiukan keskeneräisenäkin, olettaisin.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Jos aikovat viikossa kuroa eron umpeen niin pitää miettiä myös mitä tehdä KERSsille. Domenicali epäilee sen kuluttavan takapyöriä, mikä taas olisi syy surkeaan vauhtiin Melbournessa.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
kyllä juurikin näin, nyt on nimittäin pojilla aivan järetön kiire! brawnin, toyotan ja williamssin onneksi kisatahti heti kauden alkuun on kova joten mitä useamman kisan ne kerkee ajaa ennenkuin muut saa uudet aeropaketit kuntoon ni sitä vahemmin niillä kausi etenee.

aika huimia lukemia se briatore huutelee, onkohan seassa taas pientä bluffiakin :cool:
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Olisiko Ferrarin ässä hihassa Malesiaa varten niinkin yksinkertainen kuin KERS:in heivaaminen autosta? Jos KERS:in hyödyt mitätöityvät renkaiden loppumisena huomattavan ennenaikaisesti, niin tuo olisi varsin järkevä liike.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
pitääkö kerrsin käytöstä muuten ilmottaa vai saako sen jättää pois autosta ilman ilmoittamista fialle? :dunno:

en tiedä olisiko siitä mitään hyötyä mutta kävi vain mielessä...
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Voisko olla, että ne peijjakkaat tuo uuden diffuusorin jo Malesiaan.:doubtful:

Ovat todenneet, että on parempi olla niiden joukossa, jotka ajavat voitosta silläkin uhalla, että pisteet viedään tuomioistuimen toimesta.
Eipä olisi varmaan Fiallakaan pokkaa hylätä jos vaikka puolet talleista ajaisi jo seuraavassa kisassa paremmilla diffusoreilla.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Mielestäni nyt viimeistään FIA:n on pakko sallia nuo diffuusorit jos kerta 5 tallia on ainakin jo kehittämässä.. ei muuten palvele Maxin säästölinjaa yhtään että rahaa olisi nyt laitettu turhaan ja kehitystyö keskeytetään :nope:

kaiken syypää tähän on FIA koska ei voinut antaa tuomiota ennen ekaa kisaa ja kärsikööt nyt nahoissaan
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
1 Kikka on optimoida KERS käyttöä renkaiden kannalta tai sitten olla käyttämättä sitä.

Miten tuon KERS tehon lisäykset menivätkään tulevaisuudessa? Eli milloin voimme odottaa todellista buustia siitä?
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
1 Kikka on optimoida KERS käyttöä renkaiden kannalta tai sitten olla käyttämättä sitä.

Miten tuon KERS tehon lisäykset menivätkään tulevaisuudessa? Eli milloin voimme odottaa todellista buustia siitä?
Eikös se ole FIAn päätöksistä kiinni kuinka paljon siitä saa enintää olla hyötyä? Tämä 82 heppaa on nyt se maksini, jonka voi ottaa ulos. Ja kyllähän Ferrarit aika hyvin lähtivät liikkeelle, Massa likaiselta puolelta suorastaan ampui kolmanneksi. Malesiassa on kaksi pitkää suoraa joissa KERSistä saattaa olla todella paljon hyötyä.
 
Viimeksi muokattu:

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Tässä on Ferrarilta mietteitä kisan jälkeen(Atlas, AFCA):

Baldisseri on aika pessimistinen diffuusorin aikataulujen suhteen ja yleensäkin Ferrarin suorituskyvystä. Renkaiden kestävyys ei kuitenkaan pitäisi Malesiassa olla ongelma hänen mielestään, Aussi oli erikoistapaus. Bahrainin testeissä ei kuulema ollut ongelmia. Tombaziz näyttää olevan optimistisempi.


Baldisserri on the diffuser: ''We will have to review our priorities, we'll be forced to introduce it. It's not easy. It will be necessary to redesign the whole rear end. It will be very, very difficult to be ready with that for Barcelona on the 10th of May.''

On catching up: ''With the radical changes in the regulations that have been introduced and with the necessity to concentrate on the 2008 title fight we lost out on 4 to 5 months of windtunnel research compared to the others. It's the area of an F1 car that counts for 80% and now it won't be easy to catch up.''

''In Malaysia it should go better. There the tyres don't wear off as much. Here in Australia we struggled with the soft tyres. In Bahrain they worked, here they didn't. But as things stand now our performance is inferior to that of Red Bull and BMW Sauber. All in all though Brawn GP didn't humiliate us. In qualifying with a lot of fuel we were 1.5 seconds behind them, during the race this gap wasn't there. In fact, I think that if it wasn't for the incident Kubica would have gone on to overtake Button. We've thought of a lot of things to enhance overtaking, but to me it seems that the real show has been produced by the differences between the two types of tyre.''

''The balance of the F60 is good, but the car is not fast. KERS gives us some more power, but if the car isn't doing well then it's not of much use.''

''Let's admit it: we're in much greater difficulty now then we were at the start of last year.''

Tombazis is more optimistic: ''To catch up it will take a smaller effort/amount of time than one might expect, eventhough we have to work 360° in several areas: reliability, aerodynamics and performance
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
Eikös se ole FIAn päätöksistä kiinni kuinka paljon siitä saa enintää olla hyötyä? Tämä 82 heppaa on nyt se maksini, jonka voi ottaa ulos. Ja kyllähän Ferrarit aika hyvin lähtivät liikkeelle, Massa likaiselta puolelta suorastaan ampui kolmanneksi. Malesiassa on kaksi pitkää suoraa joissa KERSistä saattaa olla todella paljon hyötyä.
Juu tuo82hv on tänä vuonna. Paljon se on ensi vuonna jne. Siitähän taisi olla joku suunnitelma. Sitten kun siitä saa 200hv niin huh huh :)
 

osku

Well-known member
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
75
Ferrari on kyllä kovan paikan edessä, niinkuin tietysti muutkin kaksoisdiffuusorittomat tallit. Kisoja ajetaan harmillisen tiheään tahtiin ja testiaikaa radalla on tarjolla pirun vähän. Uusia asioita on hankala testata, kun samaan aikaan olisi haettava hyvät säädöt kisaa varten. Kyllä Brawnin talli on harvinaisen vahvoilla.

Nyt kyllä näkee kuinka pahasti viime kauden tiukka mestaruustaistelu vaikutti Ferrarin ja McLarenin suorituskykyyn. Siihen nähden Ferrari oli ihan hyvässä vauhdissa Ausseissa. Malesia näyttää kyllä nyt aika pitkälti suunnan koko ensimmäiselle puoliskolle kaudesta. Jos Ferrari ei pysty nousemaan kakkostalliksi Brawnin jälkeen, niin mestaruusjuna karkaa muutamassa kisassa horisonttiin. Nimittäin juuri nyt niitä vähäisiäkin pisteitä kaivattaisiin, jotta roikuttaisiin mukana siihen saakka, kunnes/jos Ferrari saa Brawnin kiinni vauhdissa.

Täytyy toivoa että tuo diffuusori on se salainen ase Brawnin vauhdissa, sillä se on ehkä kuitenkin suht helppo saada toimimaan edes jotenkin. Jos autossa on lukuisia muita pieniä juttuja (mitä vähän pelkään että on), niin niitä on mahdoton kopioida kauden aikana, eikä näinollen Brawnin tavoittaminen onnistu millään näin lyhyellä testausajalla.

Kausi vaikuttaa toistaiseksi mielenkiintoiselta, mutta se voi kyllä myös lässähtää muutaman kisan jälkeen. Täytyy toivoa, että etenkin Ferrari saa puristettua nopeasti itsensä kärkitaisteluun ja että myös Brawnin talli kokisi joitakin luotettavuusongelmia. Nyt nimittäin näyttää siltä, että Brawn tulee painamaan lähdöstä horisonttiin ja muut tallit syövät mukavasti toisiltaan pisteitä ja varmistavat Brawnille toivottoman etumatkan... :(
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Nyt nimittäin näyttää siltä, että Brawn tulee painamaan lähdöstä horisonttiin ja muut tallit syövät mukavasti toisiltaan pisteitä ja varmistavat Brawnille toivottoman etumatkan... :(
Oma veikkaus on, että Australiassa nähtiin se suurin ero minkä Brawn pystyy muihin tekemään. Missään vaiheessa ei kumpikaan Brawn hävinnyt horisonttiin, Päinvastoin lopussa olisi Kubica ilman Vettelin osumaa yrittänyt ohinkin Buttonista. Ferrari omilla sähläyksillään luultavasti pudotti ainakin toisen autonsa pois palkintokorokkeelta. Malesiasta on jo lupa odotta selvästi parempaa tulosta.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Palaan vielä tähän rengasasiaan. Ei Ferrarilla tainut olla yhtään sen isompia ongelmia kuin muillakaan. Australian radan pinta oli varmaan suurin syy.

Rosberg:
The biggest problem were the tyres: ''We struggled an awful lot to heat up the tyres. I think we did so more than the others. That's also why I didn't want to take any risks in the opening lap. The soft tyres actually only keep up for one fast lap.''
Kubica:
The supersoft tyre was even worse than was feared for, Kubica: ''After three laps it felt as if I was driving on stones. But Massa in front of me wasn't much better off. He had those soft things mounted on his car as well.''

Näillä miehillä ei ainakaan Kers tuhonnut renkaita. Kubica sanoo, että jo 3 kierroksen jälkeen renkaat olivat huonot. Massa sanoi, että 5 kierroksen jälkeen.

http://www.f1network.net/main/s491/st142305.htm
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Oma veikkaus on, että Australiassa nähtiin se suurin ero minkä Brawn pystyy muihin tekemään. Missään vaiheessa ei kumpikaan Brawn hävinnyt horisonttiin, Päinvastoin lopussa olisi Kubica ilman Vettelin osumaa yrittänyt ohinkin Buttonista. Ferrari omilla sähläyksillään luultavasti pudotti ainakin toisen autonsa pois palkintokorokkeelta. Malesiasta on jo lupa odotta selvästi parempaa tulosta.
Minusta kyllä ennen ensimmäistä turva-autoa Button oli aika lailla horisontissa, jos Vettel toisella sijalla oli jäänyt noin 30s molemmat oli käynyt varikolla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös