Jos sitä kerta vain Alonson autossa testataan, niin tuon mukaanhan ei kannattaisi, Massalla paremmat huiput. Ferrari jokatapauksessa hämmästyttävän ylivoimainen. Red Bull aivan onneton.Pelkästään nopeuksien perusteella Ferrarin kannattaisi ottaa F-duct käyttöön saman tien.
"The F-system was not active," he said. "We tested some parts of the engine cover and the rear wing to validate them and to check they worked fine, but the aerodynamicists will now gather data. But the system was not complete.
"I had nothing inside the cockpit because the system is not complete. We tested the engine cover to compare it with the standard one. I didn't notice anything. I guess there will some new numbers from an aero point of view."
Eikös tuo riipu myös mm. käytetyn takasiiven määrästä. Voihan olla että Ferrari on ajanut tosi pienellä takasiivellä muutama kierroksen. Ei tuota F-duct:n vaikutusta voi arvioida vain pelkällä suoran huippunopeudella (vaikka se ehkä antaakin viitteitä siitä) vaan se pitäisi suhteuttaa niihin nopeuksiin kuin vastaavasti pienestä takasiivestä olisi haittaa eli esim. tiettyihin kaarrenopeuksiin yms. ilman ko. systeemiä.Pelkästään nopeuksien perusteella Ferrarin kannattaisi ottaa F-duct käyttöön saman tien.
Eikös tuo Kiinassa räjähtänyt motti ollut juuri se, joka vaihdettiin Bahrainissa pois harkkojen jälkeen?2. Moottori (Bahrain GP+ Kiinan harjoitukset) KAPUT
Niinpä niin :/Eikös tuo Kiinassa räjähtänyt motti ollut juuri se, joka vaihdettiin Bahrainissa pois harkkojen jälkeen?
Aika hyvin sanottu. Itse tosin en ole niin varma onko RB nopein auto aika-ajoissakaan. Esim. viimeksi Nicohan oli kaks ja puol kymppää Webberiä hitaampi ja Alonso Nicoa sadasosan. Nähdäkseni tuo ero tulee helposti kuskeistakin. Vastaavia on ollut muisskin aika-ajoissa, kyllä Ferrarilla ehtisi RB:n edelle jos ratissa olisi vaikka Vettel, Webber, tai Nico.Jos olisin Ferrari pomo, niin olisin kyllä täysin samaa mieltä. Kisoissa ehkä jopa nopein auto ja aika-ajoissa heti RB:n jälkeen toinen. Kuitenkin selkeästi McLareneita edellä ja varsinkin Mersua edellä.
Silti tiimin loistokuskit ovat tupeltaneet, kuten tiimikin, oikein urakalla. Yhdet aika-ajot täysin penkin alle ja pari kisaa kuskien tupeltamisen vuoksi täysin pilalle. Viimeisinpänä nämä Alonson "loistavat" suoritukset.
Tosin vielä pettyneempi olisin jos olisin RB:n pomo. Selkeästi paras auto aika-ajoissa, ainakin Vettelin käsissä. Lisäksi voittoihinkin talli kykenisi, jos pääsisi maaliin. Lisäksi tallilla ei selkeästi ole asiaa, nuori kun on voittaja, kärkeen muuttuvissa olosuhteissa. Ei ole sellaista osaamista mitä vaaditaan voittoihin, jos tulee tiukka paikka.
Aijai, aika kaukana sitten olisivat Ferrarilla suunnilleen yhtä nopeiksi osoittautuneet Kimi ja Felipe Nicoista ja Webbereistä......kyllä Ferrarilla ehtisi RB:n edelle jos ratissa olisi vaikka Vettel, Webber, tai Nico.
Totta, mutta välillisten tietojen mukaan ( jos paikkansa pitää ) renkaita ei vekslattu - vaan Alonson varikkoväki oli tulossa ensimmäisenä. Tähän olisi kyllä hyvä saada tarkempaa tietoa koska on niin oleellista tuohon ohitukseen liittyen. Toivon toki toisin sillä se merkitsisi, että Massa jatkossakin laittaisi Alonsoa ahtaalle.Käsittääkseni olivat tulossa peräkkäin renkaidenvaihtoon järjestyksessä Massa-Alonso mutta Alonso päätti kiilata eteen joten niillä oli varmaan esillä molempien kuskien renkaat jo valmiiksi.
Toista kertaa samassa kisassa. Kai se on sitä tasa-arvoa, että toista ei ajateta ylimääräistä kierrosta.Mikä on kiintoisaa on se että parivaljakko oli tulossa samaan aikaan sisään.