Ferrarin sutimisenesto

  • Viestiketjun aloittaja abc
  • Aloituspäivämäärä

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Ei johtunut Schumin paremmat ajat RB:n verrattuna siitä, että Schummelilla olisi parempi kalusto:

"The drama had already started before the grid formed up, though, as Schumacher was forced to switch to Ferrari’s spare car (due to an oil leak) that was set-up for team mate Rubens Barrichello. " Autosport.com.
 

opaa

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
191
Sijainti
finland
Siis näistä asioistahan on täysin turhaa edes kiistellä, jokainen kisan nähnyt näki jopa persreiällään että Ferrari tuli mutkiin ajoi mutkissa ja mutkista ulos kuin juna raiteilla, siis luistonesto ja sillä selvä.
Helvetti kun joskus olis samat säännöt kaikille.............
Ps. Kyllönen takaisin ja heti..
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Originally posted by miika:
Ei johtunut Schumin paremmat ajat RB:n verrattuna siitä, että Schummelilla olisi parempi kalusto:

"The drama had already started before the grid formed up, though, as Schumacher was forced to switch to Ferrari’s spare car (due to an oil leak) that was set-up for team mate Rubens Barrichello. " Autosport.com.
Väitätkö, että Schumin vara-auto olisi muka huonompi kuin Barrichello kisa-auto? ;)
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Sä voit Opaa nähdä sillä persreijälläs ihan mitä huvittaa, mutta säännöt on samat kaikilla. Jos nyt ensimmäistä kertaa moneen vuoteen on Ronnien-jengillä jäännyt läksyt lukematta niin ei mahda mitään.

"Williams-tallin tekninen johtaja Patrick Headin mukaan nykyisiä moottoreita voidaan rajoittaa elektroniikan avulla vaikka kuinka monella eri keinolla ja kehittää luistoneston tapainen järjestelmä, joka on täysin laillinen."
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
ABC: "Väitätkö, että Schumin vara-auto olisi muka huonompi kuin Barrichello kisa-auto? "

Ferrarin Malesian vara-auto oli alunperin Rubenssille varattu.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
miika:
Kyllähän Schumin kalusto oli RB:n ajokkia paremmassa kunnossa. Vaikka en sitä erikseen maininut, niin RB:hän kärsi ulosajosta (ja törmäyksestä Ralfin kanssa ?) Schumia enemmän.

Sitä en tiedä oliko Schumilla parempi kalusto muuten. Tosin näinhän monet väittävät....
 

Mira

Well-known member
Liittynyt
5.3.2000
Viestit
646
Sijainti
Turku
Nyt ihan suotta sekoitetaan tähän vain Ferrari-Mäkki vastakkainasetelma. Uusi Mäkki on syvältä, senhän me jo tiedämme. Lähinnä ainakin minun kysymyksenasettelu koskee sitä, miten Ferrari voi olla kaikkia muita talleja noin ylivertaisesti edellä. Siinä nyt ei paljon tarvita, että oltaisi tämän hetkistä Mäkkiä edellä ;)

Toki on ennenkin ollut dominoivia talleja, mutta kyllä tänään nähty esitys oli ihan omaa luokkaansa. Ei edes -98 Mäkki sentään ollut noin ylivoimainen.

[ 18-03-2001: Message edited by: Mira ]
 

Pete1

New member
Liittynyt
14.4.2002
Viestit
1
Sijainti
Pori
"Kuten Schumi sanoi, heillä oli välikelin renkaat ja muilla sadekelin renkaat. Siitä johtui ero."

star: Schumihan ohitti Mikat siinä kiihytyksessä ennen viimeistä mutkaa ja rata oli likomärkä siinä kohassa. Ainakin luulisin, että sadekelin renkaat pitäis paremmin tiellä mitä välikelin vastaavat.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Mira:
Voisikohan Mäccien ja Ferrarin vertailu tässä johtua siitä, että em. tallit ovat olleet "valovuosia" edellä muita talleja tähän saakka ?

Vaikka McLaren olisikin susi Ferrariin verrattuna, niin mikä selittää sen, että Skotti oli kolmas. Edellä Jordania/Williamsia.

Edelleenkin minusta: Ralf ajoi 'jossakin vaiheessa' (siis siinä vaiheessa kun DC/Häkä jäivät useita sekunteja/kierros) mielestäni isonveljensä vauhtia tai vähintään RB:n vauhtia. (Galen lap-by-lap on vähän hankalasti luettavissa) Ero Ralfiin verrattuna ei ollut 5-6 sekuntia per kierros.
 

opaa

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
191
Sijainti
finland
Originally posted by miika:

"Williams-tallin tekninen johtaja Patrick Headin mukaan nykyisiä moottoreita voidaan rajoittaa elektroniikan avulla vaikka kuinka monella eri keinolla ja kehittää luistoneston tapainen järjestelmä, joka on täysin laillinen."
Siis kerroppa mulle minkähänlainen tälläinen luistonestonlainen mutta laillinen järjestelmä olisi.....
Siis se joko on tai ei, ja ferrareissa se tänään oli, piste
 

webster

Well-known member
Liittynyt
23.12.2000
Viestit
117
Tänään on tälläkin palstalla sitten rivien välistä todistettu että sadekelin renkaalla pääsee tasan yhtä lujaa kuivalla kelillä kuin intermediate-renkaalla. Ferrarin ""TC"" oli myös syynä siihen ettei Häkkinen päässyt ohi Arrowsista!

Seuraavaksi Häkkisfanit todistavat kuinka neliön muotoisilla renkailla pääsee yhtä lujaa kuin pyöreillä gummeilla..
 

txk

Well-known member
Liittynyt
27.3.2000
Viestit
280
...salaliittoja, salaliittoja... Maranellon punainen perkele polkee meidän puhtoisen Mikan suohon.

Matti Kyllönen. Tule ja ota opetuslapsesi huomaasi.
 

mullpig

Well-known member
Liittynyt
21.12.2000
Viestit
49
Sijainti
Chicago
Taalla on ihan selvasti kohdistestu keskustelu vaaraan aiheeseen, nyt ei ole kysymys siita miten hyvin Mika ajoi...vaan siita yksinkertaisesta totuudesta etta Ferrarit ajoivat 6 sekuntia nopeampia kierros aikoja taydella tankilla sateessa kuin muut kuskit! Minulle se on ihan sama onkmo ferrarin systeemi laiton vai ei...mutta kyllahan sen nyt jokainen tajuaa etta tollaisessa saassa ei tulla kuin tykin suusta niin mutkasta kuin mutkasta!!!!!!
Perkele alkaa nyt taas yrittako saada huomiota pois Ferrareiden ylivoimasuudesta vetoamalla "Mika fanien katkeruuteen"!!!
:mad:
Minulle se oli yksi vitun hailee missa Hakkinen oli kisan aikana, ja kun Raka jai paikalleen startissa ei jaanyt muuta tekemista kuin Ferrarien seuraaminen...
:mad:
 

Henni

Well-known member
Liittynyt
18.3.2001
Viestit
50
Sijainti
Espoo, Suomi
Hei miettikää nyt vähän et onko se teidän mielestä vai ihan todellisen olosta ku Ferrarit ohitti muut kisassa kuin ilmaa vaan????????????????
Herätkää!!! Kyllä mäkin olisin ollu yhtä ihmeissäni jos Mika ja David olis tehny ton saman tempun, eli ohitellu kaikki kuskit ilman pienintäkään ongelmaa! Eihän Schumi ja Ruubenssi melkein edes taistellu et pääsis ohi muista, vaan he menivät ihan ku radalla ei olis muita ollukkaa... Näyttikö se teidän mielestä todellakin reilulta peliltä????? Siinä mä sitte vaan oottelin et millon ne menee ohi Häkästäki...
No onneks pistetilanne on taistelussa Schumi-Mika pahimmassa tapauksessa "vaan" 39-pistettä Schumin hyväks ennen sitä pelastavaa Espanjan GP:tä, jolloin muillakin on mahdollisuus voittaa kuin Mikhaeli Suutarisella... Mut jos Fia ei olis hyväksyny sitä luistonestoa lailliseks Espanjasta lähtien, ni sitte vois Mika sanoo hyvästit kolmannelle mestaruushaaveelle tällä kaudella...Nimittäin Schumin pistetilanne taitais olla kauden lopussa 170-pistettä tällä laittomalla autolla ajellessa... Mä olen nyt tän kisan jälkeen ihan varma siitä et Ferrari käyttää laittomaa luistonestoa. Eikä ole epäilystäkään etteikö käyttäis!!!!!! Ja se siinä on pahinta ettei Ferraria pystytä pysäyttää siitä rikkeestä! Nyt ei sitte voi muuta ku toivoa ettei Brasiliassa ja San Marinossa satais, ni vois Mikallaki olla jonkinlaiset mahdollisuudet voittoon...
 

oziozi

Active member
Liittynyt
11.4.2000
Viestit
30
Sijainti
Melbourne, Australia
pmv:
Tämän päivän ferrarikuskien suorituksia ei voi verrata Sennan sadekelinkisoihin. Ayrtonin auto ei todellakaan kulkenut samalla lailla kiskoilla kuin tämän vuoden ferrarit.
Schumikin on kyllä hyvä sadekelin kuski, sitä en voi kieltää. Aiempina vuosina sen auto kuitenkin käyttäytyi kuten muillakin eli perä irtosi liukkaalla radalla mutkasta ulos kiihdytettäessä.

Katseltuani tämän päiväisen kisan uudestaan nauhalta ei voi kuin naureskella koko touhulle. Välikelin renkailla muka ohitetaan sadekelinrenkaita käyttävä auto sellaisesta mutkasta kiihdytettäessä, joka lainehtii vettä..
 

Jari F1

New member
Liittynyt
19.3.2001
Viestit
2
Originally posted by miika:
Mira:
"Heillä on varaa ajaa ulos, odotella renkaita toista minuuttia, ja lopputuloksena ylivoimainen kaksoisvoitto."

Ymmärrä toki, että tottakai varikolla on aikaa, kun radalle on safety-car tilanne, jolloin radalle jäänneet kuskit ajavat huomattavan hitaasti.

FORZA FERRARI :)
Ymmärrän myös sen, että jos Ferrari laittaa monsuunisateeseen intermediate renkaat ja turvaauto pysyy radalla niin kauan että Ferrari sekä saa joukon kiinni, ja että radalle alkaa esiintyä kuivaa linjaa, asialla on nii sanottua micromanagement touhua. Saanko arvata että esim. Naziir Hoosein on yksi racestewardeista?
 

Jari F1

New member
Liittynyt
19.3.2001
Viestit
2
Originally posted by miika:
Mira:
"Heillä on varaa ajaa ulos, odotella renkaita toista minuuttia, ja lopputuloksena ylivoimainen kaksoisvoitto."

Ymmärrä toki, että tottakai varikolla on aikaa, kun radalle on safety-car tilanne, jolloin radalle jäänneet kuskit ajavat huomattavan hitaasti.

FORZA FERRARI :)
Ymmärrän myös sen, että jos Ferrari laittaa monsuunisateeseen intermediate renkaat ja turvaauto pysyy radalla niin kauan että Ferrari sekä saa joukon kiinni, ja että radalle alkaa esiintyä kuivaa linjaa, asialla on nii sanottua micromanagement touhua. Saanko arvata että esim. Naziir Hoosein on yksi racestewardeista?
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Tämä vaivaa meikäläistä(kin?) aika paljon vielä.

Ihmettelen sitä, että luuletteko tosiaan mahdollisen TC:n vaikuttaneen noin 3-6 sekuntia per kierros ?

Jäikö Ferrarin aika-ajosuorituksessa oleva ero seuraaviin myös huomioimatta useimmilta ?

Eikö Ralfin melkein yhtä hyvä nopeus, kuin veljellään ja RB:llä ole merkki siitä, että tämä oli esim. Häkää nopeampi juuri rengasvalintansa takia ?

Vaikka Ferrarilla olisikin ollut TC käytössä niin sen vaikutus EI VOI olla noin suuri. Lisäksi Mäcin huonolla suorituskyvylläkin oli merkitystä.

Ehkä olisi myös syytä mainita erikseen, että en kiistä sitä mahdollisuutta, että Ferrarilla olisi jonkinlainen sutimisenesto käytössä ja että Mika Häkkinen teki kaiken mahdollisen joka ko. autolla oli mahdollista tehdä. Mahdollinen TC ei kuitenkaan ratkaisut kisaa....vastakkaisen käsityksen saa joistakin (useimmista?) kommenteista.

[ 19-03-2001: Message edited by: Formulanomi ]
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Aamulehden toimittaja kirjoitti hyvin: Ferrarien nousu kärkeen ei ollut enää kilpa-ajoa - se oli pilkantekoa.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Kyllä Ferrarilla vain on ylivoimainen auto. He ovat tiiminä tehneet kaiken oikein ja siihen kun lisätään erinomaiset kuljettajat, niin tulos on tässä.
Se että Schumacherinkaan ei tarvi ajaa autoa luisuissa osoittaa kuinka hyvässä balansissa auto on. Ehdottomasti paras auto millä Schumi on ikinä ajanut.
Se, että Ferrarit ohittelivat muita kuin Senna Doningtonissa aikoinaan, vaati myös erittäin hyviä kuljettajia.
Legendaariset ajosuoritukset eivät himmene, vaikka alla olisikin paras auto.
 
Ylös