Toi silmällä näkeminenkin on sellainen seikka, että ilman suoraa vertailukohtaa vauhtieron pitää olla valtava että sen paljaalla silmällä huomaa, varsinkin tv:ssä joka vielä poistaa vauhdin tuntua. Siis huomattavasti isompi kuin mitä esim tällä hetkellä rally1:ssä ja rally2:ssa on. Lisäksi vauhdin tuntu tulee myös monista muista asioista kuin itse vauhdista. Itse kukin voi vaikka katsoa jotain vanhoja rallipätkiä. Näyttääkö ne autot paljon hitaamilta kuin uudet? Minä en ainakaan osaa sanoa videoiden perusteella että miten nopeasti autoilla ajettiin suhteensa toisiinsa vaikka vuosina -88, 98, 2008 ja tänä vuonna.
ts. autojen nopeus on katsojalle ihan täysin riittävä ollut jo vuosikymmenet, nopeammat autot tietenkin vaativat kuskilta enemmän, joten siksi nopeudella on totta kai merkitystä, se tuo eroja kuskien välille enemmän. Mutta vauhti itsessään on merkityksetön, ja minä väitän että jos joku väittää huomaavansa paljaalla silmällä nopeuseron kun poistetaan 50 hevosvoimaa niin valehtelee.