AnttiL
Reittinörtti
Craig Breen kannattaa R5-autoihin siirtymistä https://dirtfish.com/rally/wrc/breen-backs-rally2-future/
Yleisesti kyllä tykkään kirjoituksistasi mutta olisikohan aika päästää jo yli tuosta pyörät rupeaa putoilemaan hommasta?https://dirtfish.com/rally/wrc/how-proposed-2022-wrc-rules-may-change-driving-styles/
Esuppi muistuttaa taas, että jos mennään lähemmäs R5-autoa, rupeaa pyörät putoilemaan pois jos ajetaan yhtä täysiä koko ajan kuin nyt.
Huomaa, että tämä oli siis Esapekka Lapin kommentti, ei minun. Minä jaan artikkeleita kyllä kaikista näkökulmista katsoen.Yleisesti kyllä tykkään kirjoituksistasi mutta olisikohan aika päästää jo yli tuosta pyörät rupeaa putoilemaan hommasta?
Jos noihin uusiin autoihin mennään niin kyllä kuskit oppii niillä ajamaan.
Tietää hyvää Espanjan kisoja ajatellen. Saadaan siitä kunnon assukisa.Oli jäänyt huomaamatta, että mixed surface -rallit on 2020 alkaen kielletty FIAn sääntökirjassa
Jos tällainen kilpailu olisi, pitäisikö siellä olla renkaanvaihto mahdollisuus pätkällä? Semmonen pikataival mikä jakautuu selvästi asfaltti ja hiekkaosuuteen ja on tarpeeksi pitkä, niin saisi vaihtaa renkaat.Olisipa sellainen mixed surface -kisa missä alusta vaihtuu useamman kerran päivän aikana ja useasti kesken pätkän. Joutuisi oikeasti miettimään sääntöjä ja ajamista kun joutuu vetään vääillä renkailla puolet päivästä. Voi toki olla nykyrenkaat eivät tätä kestäisi? Kun nythän Katalonia on käytännössä ollut kaksi rallia yhdessä, autotkin rakennetaan melkein uudestaan perjantai-iltana.
Luulisi olevan ainoa vaihtoehto lähitulevaisuudessa. Ei vaan kannata ajaa mm-sarjana jos mukana 1-2 tallia joilla oikeasti varaa ajattaa parhaaksi katsomiansa kuljettajia eikä rahojen loppumisen uhka koko ajan roiku pään päällä.https://dirtfish.com/rally/wrc/the-wrc-debate-leaving-teams-going-round-in-circles/
Ja jälleen kerran, David Evans puhuu sen puolesta, että MM-sarjaa ajettaisiin Rally2-autoilla. Kuulemma Hyundai saattaa pudota pois kun hybridit tulee.
Tietyin varauksin olisin valmis jopa kannattamaan ajatusta näin reilun yhden kisan perusteella. Henk.koht. olisin tosin ehkä ennemminkin luopumassa vaikka sunnuntaista kokonaan, mutta jos rallien kokonaispituutta ajattelee, niin kyllä tämä "korona-versiokin" tuntuu riittävän siihen, että a) voittaja saadaan reilusti selvitettyä ja b) rallille ominaiset nopeus- ja kestävyyselementit täyttyvät.Tänak ja Ogier kannattaa rallien jatkumista tällaisina korona-ajan päivää lyhyempinä
Tähän mielipiteeseen vaikuttaa ainakin mulla se, onko paikan päällä vai kotona. Jyskälä paikanpäällä -> ehdottomasti to-la. Etäkisat All Liven ja koneen ääressä -> mieluummin pe-su.Toisaalta se Jyskälässä kymmenisen vuotta sitten kokeiltu formaatti, jossa ajettiin torstaista lauantai-iltaan, vaikutti myös toimivalta.