jjx
Well-known member
- Liittynyt
- 20.11.2019
- Viestit
- 1605
Joo kyllä. Mun mielestä Sen vois korjata vaikka poistamalla.Mutta silti se on se juttu mikä pitäisi rallissa ensimmäisenä "korjata"?
Joo kyllä. Mun mielestä Sen vois korjata vaikka poistamalla.Mutta silti se on se juttu mikä pitäisi rallissa ensimmäisenä "korjata"?
Eihän se rikki ole, mutta luulisin sen järjestelmän kalleuden olevan yksi tekijä miksi tehtaita ei oikein kiinnosta. Nyt kynnys puhtaalta pöydältä mukaan hyppäämiseen jollekin uudelle tiimille on tullut entistä suuremmaksi. Tämä on toki vain yksi tekijä koko sirkuksen kustannuksissa, mutta ei se ainakaan halvemmaksi sitä uusille yrittäjille tee.Mutta silti se on se juttu mikä pitäisi rallissa ensimmäisenä "korjata"?
Ei, vaan _katsastuksen jälkeen_ vaihdettu moottori tuo 5min aikasakkoa. Ja katsastuksessa todetaan sinetöinnit ynnä muu sääntöjenmukaisuus.Mites toi tämänhetkinen sääntö, että ennen ensimmäistäkään ek:ta vaihdettu moottori tuo 5 minuuttia aikasakkoa? Tällä hetkellä sääntö on tuo ja mutinat pois, mutta olisiko päättäjien tulevaisuuden varalle syytä harkita pari minuuttia kevyempää rangaistusta?
Onhan noita ollut paljon ennenkin. Ei tämä mikään historiallinen tapaus ollut. Kehno tuo tallien ja kilpailijoiden määrä on kyllä, mutta ei tosiaan ennenkuulumatontaNyt kun jyskälä on ajettu, niin kyllä voidaan sanoa jo ääneen, että tulosluettelo on jonkinsortin skandaali. Jos sijalle 6 ajetaan pikkuluokan autolla, niin koko sarjan MM arvo alkaa olemaan jo kyseenalainen. Ei tämä pitkällä tähtäimellä ole kestävä tilanne. MM sarja alkaa kohta näyttämään puuhastelulta. Ja kun tämä alkaa olla nyt enenmän sääntö kun poikkeus, että pikkuluokan autolla ajetaan säännöllisesti sijoille 5-10.
Nimenomaan - ja nykyisellään on kuitenkin katsojien kannalta hyvää tuo superralli-sääntö joka useimmiten tuo autoja seuraaville päiville takaisin penkalla ihmeteltäväksi. Onhan sitä 1990-luvullakin ollut N-ryhmän mitsuja useampiakin kympin sakissa Jyskälässä, eikä siitä parranpärinää saatu aikaan silloinkaan.Onhan noita ollut paljon ennenkin. Ei tämä mikään historiallinen tapaus ollut. Kehno tuo tallien ja kilpailijoiden määrä on kyllä, mutta ei tosiaan ennenkuulumatonta
On ollu ennenkin useasti ja Norsunluurannikko 89 voitettiin etuveto pikku ännäläisellä. Sen jälkeen se kisa ajettiinkin sitten enään kahtena vuonna MM sarjassa......Argentiina ja NZ keräs myös useana kultaisena vuotena laihan osanoton, eikä se ainakaan nostanut näiden kisojen arvoa. Jyskälän asema tuskin on uhattuna, mutta samaa ei voi sanoa varmuudella koko sarjan olemassaolosta nykymuotoisena josnykytrendi on pysyvää laatuaOnhan noita ollut paljon ennenkin. Ei tämä mikään historiallinen tapaus ollut. Kehno tuo tallien ja kilpailijoiden määrä on kyllä, mutta ei tosiaan ennenkuulumatonta
Tää oli myös sitä aikaa kun kisoja jätettiin välistä ja muistaakseni 8 kisaa laskettiin loppupisteisiin. Ja kyllä allekirjoittaneella syletti jo silloin kattella ännä mitsuja tv kuvissa joten parta pärisi.....Edit - mielessäni pyöri vuosi 1994 jolloin ännäläisellä yllettiin kahdeksanneksi, kyllähän se silloinkin vitutti ja parrat pärisi kun pari suomalaista lipsahti metsään kärkikahinoista heti alkuunsa.
Tää toki kompensoi tilannetta jonkinverran koska R2 meno näyttää ja kuulostaa ihan kilpa-autolta...On myös hyvä muistaa että nykyinen Rally2 on todella hyvä kakkosluokka, autot on yhtä nopeita tai nopeampia kuin aiempien vuosikymmenten pääluokat. B-Ryhmän aikana A-ryhmän autot tai 90-luvulla N-ryhmäläiset olivat näyttävyydeltään samaa tasoa kuin Rally3.
Luokka on hyvä nopeudellisesti, kilpailullisesti ja saavutettavuudeltaan.On myös hyvä muistaa että nykyinen Rally2 on todella hyvä kakkosluokka, autot on yhtä nopeita tai nopeampia kuin aiempien vuosikymmenten pääluokat. B-Ryhmän aikana A-ryhmän autot tai 90-luvulla N-ryhmäläiset olivat näyttävyydeltään samaa tasoa kuin Rally3.