AnttiL
Reittinörtti
https://yle.fi/a/74-20049675
Eilisten iltapäivälehtitöräysten jälkeen miellyttävää luettavaa Mickeltä
Eilisten iltapäivälehtitöräysten jälkeen miellyttävää luettavaa Mickeltä
Jos Saudit ja Kiina on no no niin miten Yhdysvallat sopii palettiin yhtään sen paremmin? Chilenkin pitäisi varmaan olla no noJos Saudit on woke-poliittisista syistä no no niin miten Kiina sopii palettiin yhtään sen psremmin?
Jos ottaa ihan maalaisjärkifiltterin käyttöön, eikä tahalleen väärinymmärrä, niin noista Taipaleen kirjoituksistakin löytyy monesti pointtia.https://yle.fi/a/74-20049675
Eilisten iltapäivälehtitöräysten jälkeen miellyttävää luettavaa Mickeltä
Äkkiseltään pohdittuna tuntuu, että tässä olisi paljon enemmän hyviä elementtejä kuin huonoja.https://www.rallit.fi/mm-rallipomo-tekisi-ison-mullistuksen-se-olisi-siistia/
Rally2-autot mukaan keräämään valmistajien pisteitä?
Mielestäni uusien valmistajien houkuttelu olisi tuon jälkeen vieläkin vaikeampaa.Äkkiseltään pohdittuna tuntuu, että tässä olisi paljon enemmän hyviä elementtejä kuin huonoja.
Tässä on malliesimerkki siitä, kun aika kultaa muistot. Onhan niitäkin kisoja ollut, missä oikeasti on menty useita päiviä. Niitä vaan ei ole järjestetty Jyväskylässä.Mm. Ogier haluaisi et WRC kisat puristettaisiin max 48h ikkunaan. Joskus takavuosina Jyskälässäkin tahkottiin rallin merkeissä useita päiviä yötä myöden. Eipä taitaisi noista nykyisistä tissiposkista olla samaan.
Aivan liian vaarallista.Mm. Ogier haluaisi et WRC kisat puristettaisiin max 48h ikkunaan. Joskus takavuosina Jyskälässäkin tahkottiin rallin merkeissä useita päiviä yötä myöden. Eipä taitaisi noista nykyisistä tissiposkista olla samaan.
You can't beat the highlight film jne.Tässä on malliesimerkki siitä, kun aika kultaa muistot.
Katoppa joo. Onpa harhaanjohtavaa. Mitä lie tarkoittaa 24h tässätapauksessa....Vaikea sanoa miten tuollainen kuvitteellinen 24h ralli käytännössä toimisi....Logistiikkakulut ainakin täytyis olla pienet, että tuossa olisi järkeä...Esim Virossa ja Latviassa vois ajaa lähekkäin tuollaiset kilpailut, mut olis sit pakko järjestää melkein samalla viikonlopulla, ettei tuu majoitus ym kustannuksia, jolloin koko idean mielekkyys olisi taas kyseenalainen. Summasummaarum, ei liene mielekäs idea....Ypres 24h ei ole kyllä ajettu 24 tunnin aikana, vai onko tuosta vähennetty tauot pois?
https://www.rally-maps.com/Ypres-24-Hours-Rally-1978
Lähtö on ollut pe-iltana ja maaliin tultu kolmelta aamuyöstä la-su-yönä.
Ypres on myös siitä poikkeuksellinen paikka järjestää rallia, että pätkiä on tarjolla todella tiheään ja siirtymät on lyhyitä, eli voidaan ajaa paljon pätkiä pienessä ajassa.
Mutta toimisiko 24 tunnin kilpailu, vaikka juuri niin että pe-iltana lähtö ja la-iltana maali? En tiedä. Ehkä kuitenkin järkevämpi järjestää sitä ohjelmaa koko viikonlopuksi. Ogier on tunnettu siitä, että puhuu aina sen puolesta että pääsisi nopeammin kotiin ralleista. Kaikki ei ole ehkä samaa mieltä hänen kanssaan.
Jos kerran lauantaina jo lopetus, niin tullaan maaliin sitten jo klo15 viimeistään, että ehtii suomalainen saunaan. Kyllä itse olen sillä kannalla, että vaikka torstai-iltana shakedown (kuten joskus oli ainakin Ruuhimäki) ja perjantaina voidaan lähteä puolilta päivin tai himppa ennen. Lauantaina aamulla startti aikaisin ja sunnuntaina 4-5 pätkää, niin ei tarvitse lauantaina yön pimeydessä väsyneenä kotiin ajella.Tämä konsepti tuotukin jo monesti esiin, mutta testierikoiskoe torstaiaamuna ja muutama erikoiskoe illalla. Perjantai ja lauantai täydet päivät. Tuo sinänsä tuntuisi äkkiseltään ehkä toteutettavalta ja järkevältä..