nordic man
Well-known member
- Liittynyt
- 9.5.2009
- Viestit
- 3859
Vissiin tarvittavan hyvin menee ettei tartte mitään tehdä. Olihan tämä nähtävissä mutta onhan tämä aika koomistakin taas.
Mitä tässä seuraavan kahden kauden aikana olisi pitänyt tehdä? Kaikki panostus tulisi olla kauden 2027 säännöissä ja silloin uusien valmistajien mukaan saamisessa. Eihän kukaan hullu tällä aikataululla olisi kuitenkaan mukaan tullut, oli säännöt mitä tahansa. Ja mitään suurempaa ei voinut tehdä, kun viimeisetkin vielä mukana olevat olisivat hävinneet.Jotenkin... jämähtänyttä. Yritin lukea tekstin läpi etsien viitteitä uusien autonvalmistajien houkutteluun, mutta suorasti sitä ei ainakaan sanottu. Pääasiallinen fiilis on, että mikään ei muutu ainakaan seuraavan kahden kauden aikana.
Just näin. Tähän tilanteeseen/aikatauluun ainoa mahdollinen ratkaisu. Nyt kiireellä seuraavien sääntöjen kimppuun, niin sitten voi olla jopa mahdollista että tulee uusiakin teameja. Onneksi siihen Rally2+ hömpötykseen ei lähdetty.Mitä tässä seuraavan kahden kauden aikana olisi pitänyt tehdä? Kaikki panostus tulisi olla kauden 2027 säännöissä ja silloin uusien valmistajien mukaan saamisessa. Eihän kukaan hullu tällä aikataululla olisi kuitenkaan mukaan tullut, oli säännöt mitä tahansa. Ja mitään suurempaa ei voinut tehdä, kun viimeisetkin vielä mukana olevat olisivat hävinneet.
Tuo onkin kautta aikojen paskin päätös koko sarjassa. Tuskin sitä kuitenkaan kesken kauden tullaan muuttamaan, eikä olisi edes urheilullisesti oikein muuttaa, joten kestetään nyt tämä loppuvuosi. Ei missään tapauksessa voi olla käytössä enää ensi vuonna.Kuten jo todettu, on sentään pistelaskusekoitus jäljellä. Palataan astialle parin vuoden päästä.
Mikä se vaihtoehto olisi ollut?Sen tiedän vain, että 2 vuotta on pitkä aika lämmittää väljähtänyttä puuroa uudestaan ja uudestaan...
No jaa-a, vaikka ajaa Rally1-autot kallion kielekkeeltä tulivuoren sisään ja ajaa 2 seuraavaa vuotta Rally2-autoilla.Mikä se vaihtoehto olisi ollut?
Niin ei se rally2:een kahdeksi vuodeksi meneminen olisi myöskään järkevää eikä helppoa. Jos Hyundaille ja M-Sportille (Fordille) hybridiyksikkö on kynnyskysymys niin miten Rally2 kelpaisi sitten?No jaa-a, vaikka ajaa Rally1-autot kallion kielekkeeltä tulivuoren sisään ja ajaa 2 seuraavaa vuotta Rally2-autoilla.
Siis en minä tiedä äkkiseltään, mutta jännä ettei mitään tapahdu.
Totta tämäkin. Mutta Hyundaille on iso pelko kokea lähes varma yksityis Skodilta turpaan ottaminen ja totaalinen nöyryytys. Se hybridiin vetoaminen on vain tekosyy. Ja samaa pelkää Msport.Niin ei se rally2:een kahdeksi vuodeksi meneminen olisi myöskään järkevää eikä helppoa. Jos Hyundaille ja M-Sportille (Fordille) hybridiyksikkö on kynnyskysymys niin miten Rally2 kelpaisi sitten?
Ja olishan se karmee asetelma, tai miten altavastaajia Hyundain ja M-Sportin Rally2-autot on tällä hetkellä, eikä Skoda kuitenkaan varmaan lähtisi tehdastallina mukaan.
Helppoja tai ongelmattomia ratkaisuja ei ole olemassa.
Esimerkissäsi Toyota olisi jatkanut seuranaan muutama Skoda. Hyvät kisat.Esimerkiksi, jos siis olisi ajettu seuraavat 2 vuotta Rally2-autoilla niin kaikilla olisi ollut enemmän ja vähemmän hyvät laitteet tähän valmiina.
No kai sinne Citikan voisi lyödä.Esimerkissäsi Toyota olisi jatkanut seuranaan muutama Skoda. Hyvät kisat.
En mitenkään, koska se on mahdotonta ilman uusia valmistajia. Jo suunnitelmissa olleet etähuollot, eri mittaiset kisat, radiot kuskin/tiimin välillä ovat niin pieniä muutoksia, että eivät lopulta kiinnosta kuin rallifaneja, niillä ei vielä pelkästään suuren yleisön kiinnostusta muuteta. Sen takia panostaisin täysillä kauteen 2027, joka on realistisesti aikataulun puitteissa ensimmäinen mahdollisuus tehdä jotain isompaa muutosta ja saada mukaan uusia valmistajia.Mutta pistetääs vastapalloon, miten ajattelit lisätä lajin kiinnostavuutta huomattavasti ensi vuodelle vaikka ajetaan täsmälleen samoilla autoilla ja konseptilla? Kiinnostaa todella kuulla ajatuksia.
Näin vähän aattelinkin.En mitenkään.