Örfil
Guest
Musta se näyttää Hessu Hopolta :ahem:
Kyseessähän on ilmiselvästi vanha Las Vegasin syherö eri suuntaan kierrettynä:interlagos tulee ekana mieleen itselle...
Las Vegasin Caesar´s Palace 80-luvulta näytti aika paljon muodoltaan tuolta:Miksi toi rataprofiili näyttää niin tutulta? Ihan niinku joku f1-rata olisi vähän samanmuotoinen?
Tässä lajissa tuo oppimiskäyrä on alkuun melko jyrkkä ja osalla kuskeista se on jo ehtinyt kivuta lukuisan määrän kisoja myötä melko korkeallekin. Mutta mukana on kokemuksen puolesta kuskeja laidasta laitaan ja se oma "Kisaryhmä" keitä vastaan kisoissa ajelee kyllä löytyy.Nakupaino viime punnituksella 92kg, kuuri menossa (ei tosin kisan takia) joten ehkä voi siihen mennessä olla 90kg. Eli hanskalla saa paikata sen parinkymmenen kilon edestä...
Jotkut pystyy ajamaan, itse joudun hieman nostamaan kaasua autosta, pidosta ja kelistä ja sen hetkisestä renkaiden tilasta riippuen. Mutta ei missään nimessä jarrua kuivalla kelillä!Pakko vielä kysyä kun jostain topikista lueskelin, pystyykö tuon Forssan pääsuoran jälkeisen 90-asteen mutkan ajamaan nostamatta?
Entäs mikä on oikea tapa ajaa tuo radan keskivaiheilla oleva tiukahko mutka oikealle jonka ulostulo "aukeaa", sitenkö että ulostulossa ollaan radan oikeassa vai vasemmassa reunassa? Se vaikutti ekalla kerralla sellaiselta mutkalta joissa ajomiehet erottuu.
Mulla prikulleen sama. Pieni nosto pakko tehdä, muuten ajautuu ulos kanttariltaJotkut pystyy ajamaan, itse joudun hieman nostamaan kaasua autosta, pidosta ja kelistä ja sen hetkisestä renkaiden tilasta riippuen. Mutta ei missään nimessä jarrua kuivalla kelillä!
No mullon sama kuin sulla, kenties kerran teidän firman kisassa sain alle semmosen auton jolla ehkä olis voinut ajaa sen täysillä, muutoin aina ollut se ongelma että lähtee puskemaan ulostulossa ellei pienellä nostolla käännä autoa sisään mutkaan...Tässä voi olla nyt se pienehkö painoero Jakkuesin ja lfb:n välillä se syy, sillä jokunen muukin kookkaampi kaveri on sanout että pystyy ajamaan sen kaasupohjassa läpi. Minä en edes kevään silloisella 80 kg:n elopainolla.
Voi olla painokin, mutta siis autojen välisissä eroissa on osasyy. Sen näkee nyt Forssa III:ssa, jos satun saamaan sellaisen auton alle jolla pystyisi sen ajamaan talla pohjassa. (Forssa I:kään ei ollut vertailukelpoinen, koska olen kehittynyt keväästä. Rohkeutta tullut lisää.)Tässä voi olla nyt se pienehkö painoero Jakkuesin ja lfb:n välillä se syy, sillä jokunen muukin kookkaampi kaveri on sanout että pystyy ajamaan sen kaasupohjassa läpi. Minä en edes kevään silloisella 80 kg:n elopainolla.
Mietiskelin myös että voisiko toisaalta syynä olla sen katsomon mutkan ulostulonopeus, mutta toisaalta vaikka sen ajaisi vähän huonosti läpi, niin kyllä se autolla kuin autolla ehtii kelata huiput siinä suoralla mutkaa mennessä :doubtful: Tiedä sitten...
Itsehän käännän siihen mutkaan aggressiivisesti sisään ja mulla ongelma siinä on pikemminkin päinvastainen, eli vauhti joskus hidastuu liikaa sladittaessa. Puskemisongelmasta ei tietoakaan tuolla mun tyylillä.No mullon sama kuin sulla, kenties kerran teidän firman kisassa sain alle semmosen auton jolla ehkä olis voinut ajaa sen täysillä, muutoin aina ollut se ongelma että lähtee puskemaan ulostulossa ellei pienellä nostolla käännä autoa sisään mutkaan...
En voi varsinaisesti kommentoida just tuota mutkaa, kun en ole vielä Forssassa ajanut, mutta mulla on sellanen näppituntuma, että karting-autolla yleensäkin suuri osa niistä mutkista, jotka kyllä menee flat-out, menee hieman nopeammin kun hieman nostaa. Mulla ainakin pakkaa auto aina vetämään turhan paljon (huomaa, että se hidastuu) poikittain. En koe, että oma tyyli olis mitenkään huomattavan aggressiivinen, mutta saattaa olla, että olen sen suhteen väärässä.Itsehän käännän siihen mutkaan aggressiivisesti sisään ja mulla ongelma siinä on pikemminkin päinvastainen, eli vauhti joskus hidastuu liikaa sladittaessa. Puskemisongelmasta ei tietoakaan tuolla mun tyylillä.
Mielestäni olet ihan oikeassa. Hyvällä autolla ja hyvällä kelillä sen ekan mutkan pääsee nostamatta, mutta ei taida olla nopein tapa. Joko menee liian sladiin tai liikaa kanttikiven päälle ja vauhti hidastuu. Pienellä nostolla menee jouheamminEn voi varsinaisesti kommentoida just tuota mutkaa, kun en ole vielä Forssassa ajanut, mutta mulla on sellanen näppituntuma, että karting-autolla yleensäkin suuri osa niistä mutkista, jotka kyllä menee flat-out, menee hieman nopeammin kun hieman nostaa. Mulla ainakin pakkaa auto aina vetämään turhan paljon (huomaa, että se hidastuu) poikittain. En koe, että oma tyyli olis mitenkään huomattavan aggressiivinen, mutta saattaa olla, että olen sen suhteen väärässä.
...ja tulee ajettua kaupanpäälle hivenen pitempi matka mutkassa, kuin nostamalla.Joko menee liian sladiin tai liikaa kanttikiven päälle ja vauhti hidastuu
Näinhän se on. Onnistuessaan tuo nostamatta jättäminen lienee kuitenkin nopein tapa.Mielestäni olet ihan oikeassa. Hyvällä autolla ja hyvällä kelillä sen ekan mutkan pääsee nostamatta, mutta ei taida olla nopein tapa. Joko menee liian sladiin tai liikaa kanttikiven päälle ja vauhti hidastuu. Pienellä nostolla menee jouheammin