Foorumilaisten Karting-kokemukset??

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Eli siis Andy on osoitus luonnonlahjakkuudesta. :ahem:
Mä olen osoitus siitä että treenaamalla apinakin osaa ajaa autoa jotenkuten. :D :thumbup:
No siitä nyt tiedä. Luulen, että hankin perstuntuman kuitenkin pienestä lapsesta alkaen. Tuollainen


Lokari-Saab oli lapsena, sen sai sladiin kun oikein polki kaasua. Myös motocross-pyörä oli mulla lapsena sekä vanhempana kun jalat alkoi ylettää polkimille (mikä tapahtui kohdallani aika myöhään tosin :D) ajelin henkilöautoilla maalla paljon. Kisakokemusta missään lajissa ei kuitenkaan jostain syystä tullut hankittua
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13738
Joo, paljoa Andyn vauhti ei varmaan ole ulkoradoilla kesän 2008 jälkeen parantunut, mutta tasaisuus luultavasti on. Ja sisäradoilla oletan että vielä kehittyy kierrosajoissaankin... :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
No siitä nyt tiedä. Luulen, että hankin perstuntuman kuitenkin pienestä lapsesta alkaen. Tuollainen


Lokari-Saab oli lapsena, sen sai sladiin kun oikein polki kaasua.
Ahaa noniin, tossahan sun salaisuus onkin! :thumbup: Mulla ei ollut tuollaista! :(
 

Örfil

Guest
Toista se oli ennen vanhaan :wink:
Ei ollut kun itse tehtyjä mäkiautoja: kasattu risoista lastenvaunujen pyöristä/akseleista ja kasasta lautoja.Kasattu huopanauloilla :eek: Rattina toimi narut käsissä, jotka oli suoraan "etuakselissa" kiinni. :cool:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Saattaa muuten joku satunnainen foorumille eksynyt, mahdollisesti kartingista kiinnostunut ihmetellä kun foorumilaisten kartingkokemukset -toikissa keskustellaan lasten lokariautosta :D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13738
(FO:lle erityiskiitos kun ilman mitään erillistä sopimusta näytti 1,5 kierroksen ajan allekirjoittaneelle mallia kuinka siellä radalla pitää ajaa, siitä oli kyllä hyötyä :ahem:). Lisäksi myös Andyn vinkillä lienee ollut jonkin verran vaikutusta.. Keskityin ko. osa-alueen hiomiseen ja ero oli käsittämätön, huomasin nopeasti kuinka paljon vaivattomammin ja helpommin se auto kääntyy. Ajaminenkin tuntui huomattavasti mukavammalta..
Sitten varmaan tympäännyit, ja painelit FO:n ohi.. :)
Ja hyvä juttu kun Andyn vinkki toimi (nyt itsekin tajuan että sun kohdalle se oli kyllä hyödyllinen). Itse höpötin omasta puolestani vain jotain etten itse painopisteasioita mieti samoin kuin muut mahdollisesti yleensä. Itellä vaan yleensä tuntuu hyvältä ajaa keskemmällä penkkiä (tai ainakin "heittämättä" painoa ulos), näin homma toiminut 90-luvulta asti jo.
 

Örfil

Guest
Mä olen "jalostanut" tuota nojaamista siten, että joillain radoilla joissain paikoissa nojaan lisäksi joko eteen tai taakse sen mukaan että kumpi tuppaa irtoamaan alta, perä vai keula.

Esim. Kaanaan kirraavan ajelin viimeksi niin, että nojasin taakse siinä käännöksen loppuvaiheessa ja se tepsi perän irtoamiseen ja auto oikeni lähes pääsääntöisesti hyvälle ajolinjalle seuraavaan mutkaan. Siitä oli se apu että kisassa olin omasta mielestäni siinä aika usein nopeampi ulostullessa kuin edellä ajaneet ja näinmuodoin sain paremman vauhdin pääsuoran lähestymiseen.

VMKC:ssä taasen vanharunkoisilla nojaan voimakkaasti eteen ja siten pääsee monet mutkat (varsinkin väärinpäin ajettaessa) paremmin läpi.

Joskus se unohtuu, joskus ei, mutta se on yks kikka ajella mutkia, jos auton pito on heikko joiltain osin. Eli se on yks kikka muiden joukossa, ei taikakalu tai vakituinen tyyli.
 

JTS

Well-known member
Liittynyt
8.9.2009
Viestit
94
Sijainti
Helsinki
Tulipa käytyä tänään noin 4 v tauon jälkeen sisäradalla Kart'in Clubilla. Ihan hyvin tuli pärjättyä muita taviksia vastaan, mutta kaverille jolla oli omat asusteet jäin sen reilun sekunnin. Ai että tuntu kuitenkin taas hyvältä!

90-luvun puolivälin jälkeen tuli käytyä Juvanmalmin ja Koivuhaan sisäradoilla ja ajettua su ja ma iltaisin jokamieskisoja. Yhden kisan jopa voitinkin.

Sen ainoan kerran ulkoradalla kävin reilu 10 v sitten Espoossa Bodomjärven S-syheröllä, jolla Salo ja Häkkinenkin otti ensiaskelia. Alla oli joku vanha kapearenkainen paikallisen kerhon 'vuokrapeli', jossa polvet tuli suuhun, mutta hemmetin hauskaa oli. Pääsuoraa edeltävä U-mutka tuntui hyvältä ajaa. Pieni kaasun hölläys kurviin tultaessa ja taas pohjaan, sitten semmonen pieni vastaohjaus ettei sladiin pahemmin lähtenyt. Jarrut olivat sen verran epäbalanssissa, että olis mennyt suorien päässä ympäri jos olis normaalisti jarruttanut.

Olis tehny mieli lähteä ulkoradalle useamminkin, mutta kun ei ole autoa eikä asiasta kiinnostuneita tuttuja.... Että enemmänkin sellanen sisäratojen sankari olen ollut, täältä kun tuntuu löytyvän paljon noita ihan oikeita ulkoratojen rattimiehiäkin.

Ehkäpä sitä vielä joskus kumminkin ulkoradalle...
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Tulipa käytyä tänään noin 4 v tauon jälkeen sisäradalla Kart'in Clubilla. Ihan hyvin tuli pärjättyä muita taviksia vastaan, mutta kaverille jolla oli omat asusteet jäin sen reilun sekunnin. Ai että tuntu kuitenkin taas hyvältä!

90-luvun puolivälin jälkeen tuli käytyä Juvanmalmin ja Koivuhaan sisäradoilla ja ajettua su ja ma iltaisin jokamieskisoja. Yhden kisan jopa voitinkin.

Sen ainoan kerran ulkoradalla kävin reilu 10 v sitten Espoossa Bodomjärven S-syheröllä, jolla Salo ja Häkkinenkin otti ensiaskelia. Alla oli joku vanha kapearenkainen paikallisen kerhon 'vuokrapeli', jossa polvet tuli suuhun, mutta hemmetin hauskaa oli. Pääsuoraa edeltävä U-mutka tuntui hyvältä ajaa. Pieni kaasun hölläys kurviin tultaessa ja taas pohjaan, sitten semmonen pieni vastaohjaus ettei sladiin pahemmin lähtenyt. Jarrut olivat sen verran epäbalanssissa, että olis mennyt suorien päässä ympäri jos olis normaalisti jarruttanut.

Olis tehny mieli lähteä ulkoradalle useamminkin, mutta kun ei ole autoa eikä asiasta kiinnostuneita tuttuja.... Että enemmänkin sellanen sisäratojen sankari olen ollut, täältä kun tuntuu löytyvän paljon noita ihan oikeita ulkoratojen rattimiehiäkin.

Ehkäpä sitä vielä joskus kumminkin ulkoradalle...
KKWCS-kisoihin mukaan vaan, ensi kesänä ajetaan taas varmasti ulkoradoilla.
 

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Liittynyt
27.12.1998
Viestit
1967
Sijainti
Suomi
Kun olen tällainen sunnuntaiajelija, niin kertokaa mikä on "hyvä" kierrosaika VM Karting Centerissä tai Kart'in Clubilla?
 

Örfil

Guest
Saas nahdä tuleeko viestit kännyn kautta tänne!
Kic aikoja en muista, mutta "kovat jäbät" ajaa vmkc:ssa 38, 39 aikoja. 40 ja jotain on myös kova aika. Vähän siellä ajaneelle 41 on hyvä saavutus ja 42 kertoo myös että homma alkaa olla hanskassa ja pikku treenillä homma etenee. Ihan noviisina ajat peruskuskilla varmaan 42/43 ja siitä sitten alkaa kymppien ja satasten höyläys.
 

Örfil

Guest
Pätkivien kännykkäyhteyksien takaa lisää: follolle jo viestittelinkin että käytiin Lissabonissa ja Estorilissa ja menomatkalla Palmelan 1200 m pitkällä ulkoradalla. Rungosta ei tietoa, mutta autossa oli kaksi (2!) Hondan 6.3 konetta jotka pätkästiin käymään kumpikin erikseen. Rataprofiili oli sikamagee, lujavauhtinen ja koko ajan vedettiin lämä pohjassa. Kaks jarrupaikkaa, joista toinen oli
 

Örfil

Guest
...kuin Hyvinkään "stoppari". Vaimo otti täältäkin kuvaa kuten myös Almancilistä ja pukkaan ne esille kun palaamme täältä kotosalle. Mukana kuvaa tuplakonehondasta! Paukku makeesti tokassa jarrupaikassa!
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Veikkaan että WoPe osaa antaa tähän tarkkaa infoa vielä lisäksi :ahem:
WoPe ja joku muu ovat alittaneet niukasti 29 sekuntia, eli alle 29 aika lienee todellinen haamuaika, kun vain kaksi henkilöä ovat siihen pystyneet. Itse alitin niukasti viime viikolla 30 sekunnin rajan aikaisempien vuosien KIC-kokemuksen avittamana. Jos haluaa KIC:in nykyisen rataprofiilin Top 50 -listalle, niin ajan pitäisi olla suunnilleen 29,5s.
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1289
Sijainti
Tuusula
KIC:n ajoista sen verran että hyvä aika on varmaan 30 alitus, nopeet ajaa 29,5 tai alle ja sitä 29. alitusta sopii tavoitella. Rata oli purettuna tossa jonkin aikaa sitten ja oli sen jälkeen nopeempi (noin pari kymppiä) mutta jääkö pysyväksi ni saa nähä. Loppupuolen syheröistä taitaa tulla tuo nopeutuminen. Oma aika tuolla on ... on se.:cool:
 

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Liittynyt
27.12.1998
Viestit
1967
Sijainti
Suomi
Olisi kiva tietää miten ne KIC:n lopun syheröt kuuluu ajaa...
 
Ylös