Foorumilaisten Karting-kokemukset??

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13738
Itsehän käännän siihen mutkaan aggressiivisesti sisään ja mulla ongelma siinä on pikemminkin päinvastainen, eli vauhti joskus hidastuu liikaa sladittaessa. Puskemisongelmasta ei tietoakaan tuolla mun tyylillä.
Itse aina aavistuksen nostan, kun alan kääntämään mutta jo hyvissä ajoin ennen keskikohtaa lämä tiskissä. Melko hyvä varmistus ettei menetä kymmenystä ulostulossa vaikka ehkä sadasosan häviääkin nostossa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Aika-ajossa varmaan kannattaakin kokeilla lämä tiskissä ajamista, mutta luultavasti kisassa kannattanee höllätä ettei joku pääse ohi virhetilanteen takia. Tai siis tietysti mun puolesta te kaikki muut saisitte tehdä paljonkin virheitä. ;)
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Tuli muuten mieleen, että kun murjotin Kaanaan huonoa tulostani kisan jälkeen niin en tullut antaneeksi Jacquesin suoritukselle sen ansaitsemaa arvoa ja huomiota.
Eli mielestäni loistava kisa Jakkeukselta Teiskossa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13738
Tuli muuten mieleen, että kun murjotin Kaanaan huonoa tulostani kisan jälkeen niin en tullut antaneeksi Jacquesin suoritukselle sen ansaitsemaa arvoa ja huomiota.
Eli mielestäni loistava kisa Jakkeukselta Teiskossa.
Minäkin irvailin lentävällä lehmällä Jaqen A-fin -tavoitetta, mutta sinne se vaan paineli. Yllättävän hyvä tulos. Ensi kerralla ei enää niin yllättävä. Meillä, Alppu, on nyt ainakin 2 kertaa peräkkäin ollu sama kisa-autotuuri.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Eilen tuli käytyä toista kertaa Joensuun sisäkartingissa. Renkaat olivat kuluneemmat kuin keväällä (ei sentään mitään roskiskamaa, mitä näissä karting-kisoissa).. No sitten se menikin sladiksi ja turhan aggressiiviseksi. 1,5 sekuntia olisi ollut varaa parantaa paikan omistajan mielestä, mikäli olisin ajanut rauhallisemmin.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Taidanpa käväistä kotiradalla illalla. Jäi Kaanaan kisan jälkeen mietityttämään että, miksi olen niin hidas:). Taitaa olla ajotyylin muutoksen aika. Joskus ajo olikin hyvää, mutta nykyään se on repsahtanut mutkissa "suurin piirtein täysillä läpi" tyyliin. Forssassa sen sit näkee onko korjausyritys onnistunut. Arvaan jo mikä mättää mutta enpä sitä teille kerro:tongue::D
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tuli muuten mieleen, että kun murjotin Kaanaan huonoa tulostani kisan jälkeen niin en tullut antaneeksi Jacquesin suoritukselle sen ansaitsemaa arvoa ja huomiota.
Eli mielestäni loistava kisa Jakkeukselta Teiskossa.
Minäkin irvailin lentävällä lehmällä Jaqen A-fin -tavoitetta, mutta sinne se vaan paineli. Yllättävän hyvä tulos. Ensi kerralla ei enää niin yllättävä. Meillä, Alppu, on nyt ainakin 2 kertaa peräkkäin ollu sama kisa-autotuuri.
Noh, alunperinhän tavoittelin suoraa a-finaalipaikkaa ja jos olisin osallistunut salaharjoituksiin, se olisi ehkä voinut toteutuakin. :)

Ja kun ne lehmätkin jo lentelee, niin ensi kaudella tuulettelen podiumilla ainakin kerran! Varautukaa siihen! ;)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13738
Ja kun ne lehmätkin jo lentelee, niin ensi kaudella tuulettelen podiumilla ainakin kerran! Varautukaa siihen! ;)
Se lehmä lensi etelään häpeämään. Ja kieltämättä olet Andyn renkaanjäljillä kehittymisen suhteen.
 

Örfil

Guest
Näin on, ryhmä tiivistyy! Hyvin jakkues veti :ahem: A-finaalin sijoituksen ratkaisi kun autoksi sattui hituri. Olin itte jopa varautunut että sieltä tullaan takaa ohi, mutta tiesin aika-ajon perusteella sen auton vauhdin ja kun tiesin kisa-autoni, arvelin että kuittaan sijani pian takas.

Nyt on nähty siis sekin että lehmät lentää :thumbup:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ja kun ne lehmätkin jo lentelee, niin ensi kaudella tuulettelen podiumilla ainakin kerran! Varautukaa siihen! ;)
Oikein.:thumbup: Paljon helpompaa on kehittää itseään kun tietää heikoimmat alueet ajamisessaan. Harmi vaan kun edellisessä kisassa sait "mopon" alle, eikä saanut edes teoreettisia mahkuja ajaa A:ssa muita vastaan. Forssa ja uusi yritys:ahem:

Usko vaan, niin itsensä kehittäminen on allekirjottaneellakin työn alla. On menty vähän takapakkia oikeastaan senkin takia, kun yrität koko ajan kovempaa ja kovempaa, niin sen seurauksena itse esim. jarruttelen samalla kun jo käännän mutkaan:nope:

Ei näin. Täytyy ottaa itseään "niskasta kiinni" ja ruveta korjaamaan tyyliä, kerran korjattavaa on. Mun on nyt pakko tunnustaa, että puhdasta jarrutusta treenasin radalla tänään ennen mutkaa(pyörätkin lukossa muutaman kerran ja savu nousi) ja kaasu auki jo mutkaan mennessä. Vakava tyylirikko mikä voi syödä puoli sekuntiakin parasta vauhtia:dunno:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Vorssassa pitäisi olla sitten kovasti energiaa, kun on sunnuntaisen (20.9) maratonin tankkaus päällänsä.. Ja Villeneuve-efektille on suurempi riski juurikin tämän tankkauksen takia, joten kannattaa jättää vähän tilaa eteen mikäli tulee mun takana. ;)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Se lehmä lensi etelään häpeämään. Ja kieltämättä olet Andyn renkaanjäljillä kehittymisen suhteen.
Väheksymättä ollenkaan Jacquesin suoritusta ja kehittymistä, minä olin heti ensimmäisessä kisassa viime vuonna Forssassa nopea. Mutta tosiaan Jacquesilta hieno suoritus A-finaaliin pääsy
 

Örfil

Guest
Meillä on siis Hollolan Hill ja Hyvinkään Hill :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Väheksymättä ollenkaan Jacquesin suoritusta ja kehittymistä, minä olin heti ensimmäisessä kisassa viime vuonna Forssassa nopea. Mutta tosiaan Jacquesilta hieno suoritus A-finaaliin pääsy
Juu.. Siinä mielessä meitä voi varmaan verrata, että sä oot kehittynyt paljon lähtötaso huomioon ottaen (sulla siis sekin oli jo kova). Mulla oli lähtötaso niin kehno, että siitä oli syytäkin parantaa.. Nyt siis ehkä alan vasta lähestyä sitä tasoa, jolla Andy oli jo aloittaessaan viime vuonna.
Tosin en nyt muista miten paljon kokemusta Andyllä oli ennen KKWCS:ää (laskettiinko rookieksi?)?
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Juu.. Siinä mielessä meitä voi varmaan verrata, että sä oot kehittynyt paljon lähtötaso huomioon ottaen (sulla siis sekin oli jo kova). Mulla oli lähtötaso niin kehno, että siitä oli syytäkin parantaa.. Nyt siis ehkä alan vasta lähestyä sitä tasoa, jolla Andy oli jo aloittaessaan viime vuonna.
Tosin en nyt muista miten paljon kokemusta Andyllä oli ennen KKWCS:ää (laskettiinko rookieksi?)?
En välttämättä ole vauhdillisesti kehittynyt ollenkaan Forssan ekasta kisasta eteenpäin. Viime vuonna Forssassa ekassa KKWCS-kisassani ajoin 40.8 muistaakseni, joka oli A-finaalin nopein. Se että pudotin painoani tälle kaudelle selittää lähes kokonaan sen, jos joillain radoilla suoritukseni parempia. Luulen, että meidän i'issämme esim. perstuntuma ei enää kehity. Joko se on hankittu nuorempana tai sitten ei ole. Parantanut olen keskittymisessä, ettei ajatukset livahda vaikkapa mummolaan kisan aikana ja pahimmat virheet, jossa putoaa sijoituksia, jäävät pois (tosin näin ei viime kisassa).

Toisaalta taas, jos lähtötaso on kovin alhainen johtuen vaikkapa siitä ettei ajohommia ole harrastanut aikaisemmin, kehityskäyrä voi olla huima, mutta perstuntuma selkäytimessä asettaa jokaiselle oman henkilökohtaisen maksiminsa suorituksissa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
perstuntuma selkäytimessä asettaa jokaiselle oman henkilökohtaisen maksiminsa suorituksissa.
Hyvä ja hyvin perusteltu viesti.

Oma usko kehityspotentiaaliin perustuu juuri tuohon nimenomaiseen perstuntumaan, eli siihen, että sen tuntee kun ei aja riittävän hyvin. Usein tulee varsinkin s-mutkissa turhaan revittyä, ja se ei tunnu nopealta. Silloin, jos aggressiivinen ajo tuntuu aina nopeimmalta vaihtoehdolta saattaa olla enemmän töitä edessä kehittymisen suhteen kuin silloin kun perstuntuma tekee eron repimisen ja oikein suuntautuvan nopeuden välillä.
 

Örfil

Guest
Tosin en nyt muista miten paljon kokemusta Andyllä oli ennen KKWCS:ää (laskettiinko rookieksi?)?
En minäkään muista, mutta muistan Andyn "sisääntulon" sarjaan eli kässärin Hyvinkään kisassa radan parkkipaikalla lopun ikääni :D
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
En minäkään muista, mutta muistan Andyn "sisääntulon" sarjaan eli kässärin Hyvinkään kisassa radan parkkipaikalla lopun ikääni :D
Viime vuoden Hyvinkää oli toinen kisani KKWCS-sarjassa

Edit: Ja aikaisempaa kisakokemusta kartingautoilla ulkoradalla ei ollut. Myllypurossa olin kerran joskus kauan sitten krapulassa käynyt voittamassa minigp:ssä kaverit kun pyysivät peruutuspaikalle. Muuten sisäkartingiakaan ei ollut juuri tullut veivattua.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Viime vuoden Hyvinkää oli toinen kisani KKWCS-sarjassa

Edit: Ja aikaisempaa kisakokemusta kartingautoilla ulkoradalla ei ollut. Myllypurossa olin kerran joskus kauan sitten krapulassa käynyt voittamassa minigp:ssä kaverit kun pyysivät peruutuspaikalle. Muuten sisäkartingiakaan ei ollut juuri tullut veivattua.
Eli siis Andy on osoitus luonnonlahjakkuudesta. :ahem:
Mä olen osoitus siitä että treenaamalla apinakin osaa ajaa autoa jotenkuten. :D :thumbup:
 
Ylös