Calvin
Well-known member
- Liittynyt
- 5.12.2002
- Viestit
- 3560
Loistava kisa Rosbergilta! :thumbup: Eipä siinä kyllä tarvinnut hirveästi taistella, mutta puhdas ajo, ei voi valittaa.
Kimillä olisi ollut podiumkeikka todennäköisesti tänään, mutta varikkostrategia oli aivan käsittämätön ja siihen tämä homma kaatui. Ensinnäkin Kimi olisi pitänyt ottaa kierrosta aiemmin 1. stopille ja toisaalta selvästi myöhemmin 2. stopille. Ihme touhua. Kiljuin telkkarin ääressä molempia stoppeja ennen jo että mitä siellä touhutaan, niin selvää mokaa oltiin taktiikoissa tekemässä. Ei tässä mitään jälkiviisauksia tarvita, kyllä nämä näki heti. Taisi Lotuksen strategi jäätyä kun oli hyvä tulos otettavissa. Vertauksena Grosjean jolle ei ollut kovin kummoista tulosta tulossa lähtökohtaisesti, hänelle tehtiin erittäin hyvä strategia. Jollain petti pokka varikkomuurilla. Itse olin koko ajan sitä mieltä että Kimin pitäisi tulla Rosbergin kanssa sisään kun kisaa on ajettu noin 33 kierrosta. Rosberg tekikin näin (suunnilleen) mutta Kimin kanssa tehtiin älyvapaa ratkaisu tulla sisään 28 kierroksen jälkeen josta pudottiin huonoon rakoon radalle ja renkaat eivät kestäneet loppuun asti. :thumbfh: Gorsjeanille tosiaan hyvä tulos vaikka ajoi välillä kyllä turhan suurella riskillä eikä kolari ja keskeytys kovin kaukana olleet.
McLaren oli autona taas vahvin mutta virheet söivät tulosta. Toki kaksi podiumia oli silti erittäin hyvä tulos.
Ferrarin kisavauhti on kyllä hyvää. Eipä taida hävitä Lotukselle näissä olosuhteissa. Tämä on nyt nähty jo kolmessa kisassa eikä se ole sattumaa. Toki en väitä että Ferrarin kisavauhti on McLarenin tai edes Red Bullin tasalla, mutta on suunnilleen Lotuksen ja Mersun tasalla, ehkä vähän parempaakin. Toki juuri tänään, näissä olosuhteissa, Mersu oli Ferraria nopeampi kisassa, mutta toisaalta Ferrari oli nopeampi Melbournessa ja Malesiassa.
Niin, olosuhteet suosivat Mersua ja Ferraria. Kaksi tärkeää seikkaa jotka vaikuttivat:
1. Kovemmat renkaat olivat paremmat kisamatkalla, joka sopii rengasta syöville autoille paremmin
2. Viileä sää korosti tätä tilannetta ja auttoi näitä talleja.
Kimillä olisi ollut podiumkeikka todennäköisesti tänään, mutta varikkostrategia oli aivan käsittämätön ja siihen tämä homma kaatui. Ensinnäkin Kimi olisi pitänyt ottaa kierrosta aiemmin 1. stopille ja toisaalta selvästi myöhemmin 2. stopille. Ihme touhua. Kiljuin telkkarin ääressä molempia stoppeja ennen jo että mitä siellä touhutaan, niin selvää mokaa oltiin taktiikoissa tekemässä. Ei tässä mitään jälkiviisauksia tarvita, kyllä nämä näki heti. Taisi Lotuksen strategi jäätyä kun oli hyvä tulos otettavissa. Vertauksena Grosjean jolle ei ollut kovin kummoista tulosta tulossa lähtökohtaisesti, hänelle tehtiin erittäin hyvä strategia. Jollain petti pokka varikkomuurilla. Itse olin koko ajan sitä mieltä että Kimin pitäisi tulla Rosbergin kanssa sisään kun kisaa on ajettu noin 33 kierrosta. Rosberg tekikin näin (suunnilleen) mutta Kimin kanssa tehtiin älyvapaa ratkaisu tulla sisään 28 kierroksen jälkeen josta pudottiin huonoon rakoon radalle ja renkaat eivät kestäneet loppuun asti. :thumbfh: Gorsjeanille tosiaan hyvä tulos vaikka ajoi välillä kyllä turhan suurella riskillä eikä kolari ja keskeytys kovin kaukana olleet.
McLaren oli autona taas vahvin mutta virheet söivät tulosta. Toki kaksi podiumia oli silti erittäin hyvä tulos.
Ferrarin kisavauhti on kyllä hyvää. Eipä taida hävitä Lotukselle näissä olosuhteissa. Tämä on nyt nähty jo kolmessa kisassa eikä se ole sattumaa. Toki en väitä että Ferrarin kisavauhti on McLarenin tai edes Red Bullin tasalla, mutta on suunnilleen Lotuksen ja Mersun tasalla, ehkä vähän parempaakin. Toki juuri tänään, näissä olosuhteissa, Mersu oli Ferraria nopeampi kisassa, mutta toisaalta Ferrari oli nopeampi Melbournessa ja Malesiassa.
Niin, olosuhteet suosivat Mersua ja Ferraria. Kaksi tärkeää seikkaa jotka vaikuttivat:
1. Kovemmat renkaat olivat paremmat kisamatkalla, joka sopii rengasta syöville autoille paremmin
2. Viileä sää korosti tätä tilannetta ja auttoi näitä talleja.