JepTarkoittaako tää nyt siis sitä, että on mahdollista sellainen skenaario, jossa odotellaan sateen loppumista 2h 45min, ajetaan kisaa 3 kierrosta ja jaetaan täydet pisteet?
No esim. se toleranssisiipitapaus, missä barge boardit oli laittomat, Todt myönsi jo virheen ja oli valmis eroamaan, niin joku lakimiehen kekkuli, keksi, että vedotaan 5 mm:n toleranssiin, joka koskee etusiipeä. Eli ihan yhtä spedeilyä se oli. Kuten myös Schumin kiilailut Hilliin tukivarsiin, ja sillä tavalla mestaruuksien varmistaminen. Kyllähän tuostakin pitäisi antaa vuoden banni radalle ja sakinhivutus saunan takana sisältäen kuivana kakkoseen osion.Sillon oli sentään säännöt useammassa tilanteessa, jotka nykyään muuttuu miten sattuu
Sun mielestä.Ei vaan radan pinta juurikaan ei saisi olla flätti, eikä varsinkaan kuopalla. Lukivaikeuksia?
Ymmärrätkö milloin vesi jää seisomaan pinnalle?Sun mielestä.
Sinähän vastasit itse omaan kysymykseesi. Oletin, että haluat eroon korkeuseroja sisältävistä radoista.Ymmärrätkö milloin vesi jää seisomaan pinnalle?
No, eipä se siinä kovin selkeästi ole sanottu ja ei tuossa mitenkään oteta siihen kantaa, pitääkö extra-kierros ajaa vai ei. Lisäksi, juuri viime kisassa oli sama tilanne ja silloin ajettiin vielä kierros sen jälkeen, kun aika oli mennyt umpeen. Käytännössä kisa siis loppuu kun aika on mennyt umpeen ja ruutulippua heilutetaan, mitään tarkkaa määrettä milloin ruutulippua sitten tulee heiluttaa ei ole säännöissä.Kisa loppui ihan oikein, ks.edellinen postaus
Nykyään tarvii melkeinpä sen lottokisan, jotta sadekelillä on äksöniä. Muuten ajellaan vain jonossa, kun ei ole DRS:ää käytössä. Eihän Singaporessakaan mitään kilpailua tapahtunut, odoteltiin vain kuka ajaa seuraavaksi seinään.Sadekelin kisaksi melko tylsä kun suurinosa kisasta taas intereillä.
Full wet kumeilla näkyvyys olisi ollut vielä heikompi kuin intereillä. Haastatteluissa kuskit toisti että pito ei ole se ongelma vaan näkyvyys, jota ei ole.Sadekelin kisaksi melko tylsä kun suurinosa kisasta taas intereillä. Olisi pitänyt pakottaa autot wetin renkaille ensimmäiseen starttiin.
En missään nimessä. Korkeuseroja, kallistuksia ja suorat tosiaan vaikka vähän kuperat, niin vesi ei jää seisomaan. Ihan on nuo Suomenkin tiet selkeästi keskeltä korkeammat kuin tien reunat. Niihin vaan kuluu järjettömät urat rekkojen ja nastojen takia.Sinähän vastasit itse omaan kysymykseesi. Oletin, että haluat eroon korkeuseroja sisältävistä radoista.
öö eiköse ole justiinsa niin että ajanloputtua ajetaan vielä yksi täysikierros?Verstappen oli jo lähtenyt viimeiselle kierrokselle juuri ennen ajan loppumista. Kello oli nollassa, kun hän ajoi kierroksen loppuun,. Tämän FOM:n ohjaaja missasi, kun keskityttiin Leclerc-Perez battleen.
Mutta siellähän ne vetivät monta kierrosta full weteillä vesisuihkuissa huonolla näkyvyydellä ilman sen kummempia konflikteja, missä ongelma? Taas todistettiin että siellä kyllä pystytään kisaamaan full weteillä. Ei siellä ketään renkaita vaihda sen takia että takana oleva näkisi paremmin. Ongelma on se että kukaan ei halua käyttää niitä full wetin renkaita kun ovat niin surkeat. Ei siinä taas kauaa menny kun oli jo intereiden keli. Ihan hyvin oltaisiin voitu koittaa full weteillä aikaisemmin startata uudestaan. Nykyään ollaan niin varovaisia vesikelin suhteen ja pelotellaan siitä vesisuihkusta.Full wet kumeilla näkyvyys olisi ollut vielä heikompi kuin intereillä. Haastatteluissa kuskit toisti että pito ei ole se ongelma vaan näkyvyys, jota ei ole.
Nykyisillä autoilla näkyvyys ongelma on pahentunut kun nostavat entistä enemmän sitä kosteutta radan pinnasta. Lisäksi oma tulkintani on että nykyiset takasiivet nostattavat sen vesisumun korkeammalle jolloin siitä tulee pitkäkestoisempi näköeste
Olihan toi ja eikös siellä ollut jotain hämärää bensoissa ja renkaissakin joskus ja tais olla juuri Ferkulla. Ym. Noita on ollu kyl aina.No esim. se toleranssisiipitapaus, missä barge boardit oli laittomat, Todt myönsi jo virheen ja oli valmis eroamaan, niin joku lakimiehen kekkuli, keksi, että vedotaan 5 mm:n toleranssiin, joka koskee etusiipeä. Eli ihan yhtä spedeilyä se oli. Kuten myös Schumin kiilailut Hilliin tukivarsiin, ja sillä tavalla mestaruuksien varmistaminen. Kyllähän tuostakin pitäisi antaa vuoden banni radalle ja sakinhivutus saunan takana sisältäen kuivana kakkoseen osion.
Max oli vielä 27. kierroksella, kun aika loppui. Hänen 28. kilpailukierroksensa oli viimeinen. Tämä näkyy myös tulosluettelossa.öö eiköse ole justiinsa niin että ajanloputtua ajetaan vielä yksi täysikierros?