Formula 1 - 2024 - 16 - Italian GP

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4250
Antonellin ekat harkat! Hyvin mielenkiintoista nähdä, että tuleeko virheitä ja pystyykö säätämään jo autoa harkkojen aikana, vai meneekö tottumiseen. On kuitenkin ajanut aika paljon ja kun oli shootoutteja, niin oli kisasimulaatiossa kuulemma silloin jopa näistä nopein.
Itse odotan mielenkiinnolla
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6187
Antonellin ekat harkat! Hyvin mielenkiintoista nähdä, että tuleeko virheitä ja pystyykö säätämään jo autoa harkkojen aikana, vai meneekö tottumiseen. On kuitenkin ajanut aika paljon ja kun oli shootoutteja, niin oli kisasimulaatiossa kuulemma silloin jopa näistä nopein.
Itse odotan mielenkiinnolla
Kunhan vaan kaikki muistetaan näiden harkkojen perusteella leimata Antonelli joko kaikkien aikojen parhaaksi tai flopiksi. Ei mitään siltä väliltä.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4250
Kunhan vaan kaikki muistetaan näiden harkkojen perusteella leimata Antonelli joko kaikkien aikojen parhaaksi tai flopiksi. Ei mitään siltä väliltä.
Itse lähinnä juuri sitä, että miten harkat yleensäkin sujuvat. Aikojahan eivät varmasti ole ajamassa.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4250

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5659

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5506
Jos Antto on 10 joukossa, niin mielestäni hyvin ajettu.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Jahas kersantti ulos ja Franco Colapinto korvaa monzassa. Korkea aika oli kyllä jo lentää pihalle.
Kuka tämä tyyppi on?
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9600
Sijainti
Helsinki
Jahas kersantti ulos ja Franco Colapinto korvaa monzassa. Korkea aika oli kyllä jo lentää pihalle.
Kuka tämä tyyppi on?
Williamsin junnuakatemiaan kuuluva argo. Voitti Espanjan F4-luokan mestaruuden 2019 (Voitti 11 kilpailua 21:stä). Seuraavana vuonna oli kolmas sekä Toyota Racing Series-talvisarjassa, että Formula Renault Eurocupissa. Frecassa pisteiden kuudes seuraavana kautena, jolloin saavutti kaksi voittoa.
2022 ja 23 F3:ssa neljä voittoa ja jälkimmäisen kauden pisteissä neljäs. F2-sarjan viides tällä hetkella (1 voitto, kolme nopeinta kierrosta sekä kolme podiumia).

Ensimmäisen argentiinalainen kuljettaja sitten Gaston Mazzacanen (2001)

Kunhan nyt joku piti ottaa Kessun tilalle, kun Mick ja Lawson eivät olleet saaatavilla.
 

Fredrik

Active member
Liittynyt
12.8.2024
Viestit
28
Max Verstappen ja Red Bull haluavat epätoivoisesti tehdä vahvan paluun tänä viikonloppuna, kun he sijoittuivat toiseksi lentävää Lando Norrisia vastaan Zandvoortissa. Odotamme näkevämme hienoja kilpailuja Monzassa. Jännittävän ajotoiminnan lisäksi viikonlopun aikana järjestetään monia radanvarsitapahtumia ja aktiviteetteja, jotka pitävät fanit viihdykkeinä. Kaikkien, jotka ovat menossa Italian Grand Prixiin tänä viikonloppuna, tulisi osallistua näihin tapahtumiin saadakseen kaiken irti matkastaan Monza Circuitille.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1439
Max Verstappen ja Red Bull haluavat epätoivoisesti tehdä vahvan paluun tänä viikonloppuna, kun he sijoittuivat toiseksi lentävää Lando Norrisia vastaan Zandvoortissa. Odotamme näkevämme hienoja kilpailuja Monzassa. Jännittävän ajotoiminnan lisäksi viikonlopun aikana järjestetään monia radanvarsitapahtumia ja aktiviteetteja, jotka pitävät fanit viihdykkeinä. Kaikkien, jotka ovat menossa Italian Grand Prixiin tänä viikonloppuna, tulisi osallistua näihin tapahtumiin saadakseen kaiken irti matkastaan Monza Circuitille.
Oletko itse menossa paikan päälle? Aiotko osallistua aktiviteetteihin ja viihdykkeisiin?
 

Fredrik

Active member
Liittynyt
12.8.2024
Viestit
28
Oletko itse menossa paikan päälle? Aiotko osallistua aktiviteetteihin ja viihdykkeisiin?
Ei, mutta olen käynyt parissa F1-kisassa, ja voin kertoa, että osallistuminen näihin tapahtumiin voi tehdä koko kokemuksesta paljon paremman ja nautinnollisen.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15038
Tämä pitkä juttu koskien hieman mietteitäni Williams-tallin ja Logan Sargeantin eli nk. Kessun suhteen jäi pois tuosta Zandvoortin osuudesta ja julkaisen sen pian tässä.

Toivottavasti Monzan kisasta Euroopan kauden päätöksenä tänä vuonna tulisi mielenkiintoisempi kuin mitä Zandvoort tai osin kesän kisoista puhuen edes Spa-Francorchamps oli.

Tässä kuitenkin nk. Kessun tilannepuintia kuten myös seuraajan eli Franco Colapinton jolle en toistaiseksi aio oikein isommin liputtaa kun pelkään hänellekin valitettavasti niin Sargeantin kuin Latifin kohtaloa ihmeittä ja niissä on lainausmerkit alkujaan toiseen viestiin tarkoitettuna pätkänä:

''Kisa oli päätös näillä näkymin ehkä myös koko uralle (On vasta vieläkin 23 ja täyttää 24 vuotta tänä vuonna eli johonkin yksittäiseen kisaan sitten joskus voi hyvinkin pitkän ajan verran olla vielä mahdollisuus.) Logan Sargeantin osalta puhuen.

Sargeantista tai lempinimeltään nk. Kessusta voisi myös puhua enemmänkin ehkä sitten Monzan viikonlopun osalta tai milloin ehtii.

Kuten Latifin ja muutaman muukin kuljettajan osalta niin hänenkin uraa F1:siin ehkä kiirehdittiin liikaa liian varhain.

Tai otettiin ajamaan vain koska hätä oli suuri eikä ketään muuta löytynyt Latifin tilalle siinä ja siinä ajassa kun niin kävi.

Kessulle ehkä oikeasti olisi tehnyt hyvää vielä yksi kausi F2:n puolella (Oli siellä kuitenkin neljäs ja sieltä sitten olisi kunnolla oppivuosi tullut myöhemmin pienemmillä paineilla mestarina alemmasta luokasta päästen.) ja siitä sitten nousu F1:siin Williamsille tai muuhun talliin.

Kun Kessua mietti niin olihan niitä kolareita, mutta häiritsevän paljon niitä yleensä oli enemmän lähinnä harjoituksissa kuin itse kilpailussa. Toki oli hidas, mutta oli myös yllättävän äkkiä läpi lyhyen uransa melkoisten paineiden alla.

Välillä tuntui, että hyvä kun sai edes oppivuotensa ajaa läpi lajissa!

Ihan viime aikoina alkoi muuten myös hieman oudolla tapaa aika-ajot sujua paremmin kuin itse kilpailut Kessulta puhuen. Ehkä sitten viimein olisi kisat menneet hyvin tai sitten ei.

Olisin itse tallipäällikkönä tehnyt kahdella tapaa tämän homman kuin asiat meni kuten menivät:

Antanut potkut jo ennen kesätaukoa mikäli ne nyt ihan pakko oli antaa tai sitten enintään antanut ajaa tilanteesta riippuen vaikka nyt Monzan vielä tai siitä eteenpäin lähinnä kotikisan/kotikisojen sponsoreita ajatellen enintään Austiniin asti kun Las Vegasiin olisi vielä ollut enemmän matkaa joten se alempi olisi ollut takaraja.

Ja osin koko homma oli kieltämättä typerää teatteria kun oli kerran jo puhe, että potkut tulee sovitun mukaan jo kauden lopussa eikä niin äkkiä kuin tuli.

Tosin Williams oli pakkoraossa kun nuorempia muita lahjakkuuksia (Tai täysiä tunareita kun osa niistä ei ole kovin kaksisia omassa luokassaan tai edes F1:ssä etenkään olisi vaikka siellä olisi.) ei saanut käyttöön heti ja hyvin selkeästi varmasti ikinä Carlos Sainz Junior ei lähde etukäteen pilaamaan uraansa Williamsilla kun miten olisi saattanut käydä hänen lähtiessään sinne etuajassa jotain suostuttelua vastaan.) ei voinut saada ja kyllähän Franco Colapinto saa tehdä melkoisen vaikutuksen ollakseen oikeasti parempi kuin mitä Sargeant oli.

Siinäkin on kolme vuotta lajiin liian nuori kaveri kiirehdittynä turhaan ja vain muutaman valokeilasuorituksen vuoksi (Ja niistäkin suoritteista on jo aikaa vierähtänyt.) joten kyllä on kova paikka edessä.

Helpompi juttu olisi ollut kaverille eli Colapintolle (Lieneekö sitten Cola/Kola, Cokis/Kokis vai sitten Piña Colada tämän kaverin lempinimi jatkoon?) ajaa ihan tämä kausi loppuun omassa luokassaan ja lajissa lisänäyttöjä keräillen kuninkuusluokkaan tai vielä odotella sen oikeasti kisan tai enimmillään muutaman kisan ajan tuota vapautuvaa paikkaa.

Ja mahdollisesti Colapinto olisi päässyt kuninkuusluokkaan ensi vuoden alusta lähtien muutenkin.

Tietenkin mikäli muuta osoittaa niin katsotaan maltilla senkin jälkeen. Etenkin kun ne suurella tuurilla tapahtuvat median valokeilasuoritukset eivät toivottavasti sokaise uskomaan tästä seuraavasta pojusta lajiin liikoja.

Ja mikäli ei niin tulee olemaan Vowles kyllä ennen pitkää tallipäällikkönä noloin tapaus sitten Günther Steinerin Haas-aikojen tässä lajissa!

On varmaan mukavaa katsella todennäköisesti kiitos oppijakson/oppivuoden autojen romutusten jatkumista ja laskujen maksamista kaiken edestä!

Sargeant oli hidas, mutta alkoi myös olla kokemusta toisin kuin nyt harjoitettavalta uudelta pojalta puhuen.

Colapinto muutenkin aika erikoinen veto kun Argentiinan päästä ei nyt pahemmin sponsorituloja ole odotettavissa tai ne eivät ainakaan ole olleet järin suuria.

Ja F1 on ollut hyvin pohjalukemissa suosionsa osalta sieltä puhuen hyvinkin kauan.

Sargeantin osalta voitiin kai sanoa myös, että hänestä olisi tullut/voinut tulla jotain mikäli myös F1:ssä olisi vain enemmän ollut harvana hyvänä päivänä epäluotettavuutta kautta linjan lajissa.

Silloin kun omat laitteet olisi kestäneet ja muilla ei niin enemmän olisi kyennyt saamaan pisteitä.

Nyt näin ei käynyt kuin kerran vaikka viime vuonna oli murheellisesti kisoissaan yleensä lähempänä jäännöspistettä kuin tänä vuonna ja se riitti.

Vaikka mielenkiintoista oli kyllä myös se, että Sargeantin ura oli loppua ennen kuin alkoikaan eräässä vaiheessa sen pari-kolme vuotta sitten.

Tuolloinhan mikäli ei olisi saanut nk. Akatemia/Testikuljettajan asemaa kunnolla niin hän olisi lähtenyt enemmänkin Indycarin ja jopa veljensä Dalton Sargeantin tapaan ehkä ajamaan NASCAR-sarjaa Yhdysvaltoihin.

Sittemmin Williams tietysti jo tuolloin kiirehti kaikkea mikä oli hyvä, mutta myös huono juttu Sargeantin uran kannalta puhuen. Etenkin jälkikäteen.

Williams-talli taisi myös purkaa velvoitteet Kessun osalta niin, että edes kotiyleisön eteen ja entiselle tallille pääosin edes sponsorikalastelun nimissä ei taida tulla Austiniin ja Las Vegasiin yksittäisvierailuajoja enää.''

Tuollaista mietin alkujaan Zandvoortin toikkiin, mutta sinne viesti ei mahtunut.

Monzasta muuten tulee varmasti Williams-tallin ongelmat unohtaen hyvinkin mielenkiintoinen ja ehkä hyvinkin tärkeä mestaruuskamppailua ajatellen. Red Bull ja McLaren siitä hyvinkin taistelevat, mutta vieläkin Mercedes ja Ferrari voivat haastaa siinä taistossa.

Toisaalta liian haastavaksi homma ei saa mennä satunnaisuuden ohella koska siitä alkaisi olla liikaakin hyötyä Max Verstappenille enemmän kuin muille ehdokkaille.

Mestaruutta ajatellen siis. Mielenkiintoinen kisa luvassa täten.
 

Vormulaniilo

Designer
Liittynyt
11.12.2021
Viestit
106
Näyttää tekevän ohittamisesta täysin mahdotonta, kun ulkoreunaan pusketun kuljettajan on aivan pakko oikaista tai tulee kolme autoa kylkeen.
Onhan tossa nähty oikaisuja ja tuo uusi profiili vaikuttaa just siltä et niitä nähdään enemmän ku koskaan. Liian hankala ja sumppu eka mutka
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4250
Jännä nähdä, että mitä Mese tekee päivitystensä kanssa. Uusin päivitys, jolla Zandvoortin ajoivat oli tuloksellisesti selkeä takapakki verrattuna Silverstone-päivitykseen ja teki autosta samalla arvaamatttomamman. Itse olin hieman yllättynyt, että ajoivat edellisen kisan tällä ratkaisulla.
Ferkun voisi olettaa saaneen taas jujun päästä kiinni ja kotimaan kisaan varmasti satsataan huomattavasti.
Mäkkin on varmasti nopea, mutta RB on osaltaan kysymysmerkki. Päivityksiä puretaan varmastikin edelleen pois ja ajetaan vanhemmalla versiolla, mutta tuoko niin paljon ajettavuutta, että pystyttäisiin haastamaan kärkeä Monzan supernopealla radalla.
Sauberin osalta lienee suurin kysymys, että pystyykö Vale toistamaan aika-ajojen onnistumisia, kun kisaan ei eväät riitä enää Valenkaan ajamina.
Miten Cola pärjää debyytissään sekä toinen keltanokka, Antonelli, harjoituksissaan.
 
Ylös