Pistejärjestelmästä voisi olla fiksua käydä keskustelua. Toisaalta sitä ei voida muuttaa kulloisenkin vallltsevan tilanteen mukaan vaan sen tulisi olla pitkällä aikavälillä toimiva.
Mielestäni pisteet kymmenelle ensimmäiselle on huomattavasti parempi kuin pisteet vain kuudelle ensimmäiselle. Se olisiko pisteet kahdelletoista tai kahdellekymmenelle ensimmäiselle paremmat vaikuttaa juurikin tallien keskinäinen kilpailukyky ja erityisesti luotettavuus, sekä halu korostaa tai vähentää riskinottoa.
Uskon ja toivon, että tällä kaudella käytössä oleva pistejärjestelmä toimii erityisen hyvin juurikin vallitsevassa tallien keskinäisessä asetelmassa (lukuunottamatta ylivoimaista Red Bullia, sekä väliinputoaja AstonMartinia). Ylempi kasti taistelee isompien pisteiden jakautumisesta keskenään optimoimalla kisastrategioitaan ja alempi kasti taistelee viimeisistä ehkä yhdestä tai kahdesta jäljelle jäävästä pistesijasta käyttäen hyvinkin toisistaan poikkeavia keinoja.
Piste nopeimmasta kierroksesta tai pisteitä aika-ajoista, en kyllä voi nykyisellään kannattaa. Ilman niitäkin laji toimi vuosikymmeniä niin lisäarvoa en kyllä oikein tajua...