Täytyy sanoa, että itsekin olen huolestunut tulevien kisojen jännittävyyden suhteen. Äänistä en niin välitä ja sääntömuutokset muutenkin ovat yleensä hyvästä, mutta ohittamisen vaikeus ja säästelymeininki ovat parissa ensimmäisessä kisassa osoittautuneet tunnelmantappajiksi. Ensimmäisten kymmenen kierroksen jälkeen, Melbournen kisaa katsellessani, olin täpinöissäni, kun tapahtumia riitti joka puolella ja sääntömuutokset näyttivät värittäneen kilpailua huomattavasti. Sitten todellisuus iski ja loppukisa ajettiin jonossa. Malesiassa sama toistui, paitsi nyt lähdössäkään ei ollut sen suurempaa draamaa, mitä nyt pari ohitusta nähtiin. Kun luotettavuus saadaan paremmaksi ja suorituskykyerot tasoittuvat kauden loppua kohden, nähdään mahdollisesti kisoja, joissa ohitetaan vain tulemalla aikaisemmin renkaanvaihtoon. :thumbdown
Kun vertaillaan Melbournen lap charttia
tältä ja
viime vuodelta, on viimevuotisessa huomattavasti enemmän "syheröä" eli ohituksia ja tapahtumia on ollut riittämiin. Tänä vuonna safety car aiheutti keskelle kisaa vähän säpinää, mutta muuten on aika suoraa linjaa ensimmäisten kierrosten jälkeen.