FORMULA 1™ Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 2006

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
kristian.s sanoi:
Sen jälkeen kun oli selvää, ettei Kimi kilpailun voitosta taistele (kenties se oli joillekin selvää jo ennen starttia?), toivoin voittoa Schumacherille. Täten kuvittelisin täyttäväni varsin hyvin Observerin "määritelmän" uudestisyntyneestä Sgumi-fanista. Ehdottaisin myös rinnakkaista termiä tälle kyseiselle fanitukselle, koska uskon sen vastaavan todellisuutta ehkä tuota Observerin ehdotusta paremmin. Ehdotukseni on: MM-taistelufani. Tästä termistä saa sitten olla mitä mieltä haluaa, totta kai!
Taistelua en nähnyt! Näin vain Ferrarin ylivoimaa!
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
kristian.s sanoi:
Tämän takia mielenkiinto tulee pysymään yllä vielä pitkään.
Joo, ainakin 2-3 sekuntia....................tais sekin mennä jo.......
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Rusina sanoi:
Tuo on naurettavaa, että kisatuomariston mielestä systeemi on täysin sääntöjen mukainen, mutta FIA voisi sitten jälkikäteen antaa banneja :p.. Periaatteessa miksi moisia tuomaristoja on..aivan turhia..

Eikös kisatuomariston homma ollutkaan puuttua kisan tapahtumiin? Nyt siis kai on kyse niistä hemmoista jotka vastaavat kilpailuissa rangaistuksista yms.

Ei nuo tuomarit teknisiä rajoituksiakaan varmastikaan aseta, eikös sille ole työryhmänsäkin. Ehkäpä he eivät sitten ole ns. niin päteviä sääntöjä tulkitsemaankaan?

Tulee hiukan mieleen se Hondan härveli joka siirsi pyörimisnopeutta pyörältä toiselle. Sekin jonkin perusteella raakattiin pois. Nyt taas jos tuo härveli Rellulla vaikuttaa siihen miten auton nokka niiaa, onhan se kuitenkin merkittävästi aerodynamiikkaan vaikuttava osa. Ja vielä liikkuva. Onko tuosta liikkuvuudesta tarkempaa määritelmää, siis sen suhteen mikä sen osan liikkeen saa aiheuttaa, tai erityisesti mikä sitä ei saa aiheuttaa.

Rusina, voit muuten poistaa quoten tuolta signaturestasi, Paksu-Pablo ei taida enää Ronzon ahtaisiin paikkoihin tunkea :p
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Niin.. ollaan sitten Schufoseja, jos kerta on pakko olla Schufosi... Nimittäin mieluummin Schumin näen voittavan kuin Alonson. Se on mielipiteeni.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Matxi sanoi:
- Renault. Heikko suoritus, noinkohan heh, Massa -iskunvaimentimien/jousten kieltäminen olikin se avain siihen miksi ei renkaat toimi. Mestaruuksien suunta on vahvasti kohti Maranelloa nyt, jälleen kerran.
Lähinnä Alonson suoritustaso oli alhaalla. Fisihän ajoi sitä vauhtia, mitä normaalistikin :eek:
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
patriot sanoi:
Taistelua en nähnyt! Näin vain Ferrarin ylivoimaa!
Totta tuokin kyllä, mutta kauden tässä vaiheessa on vähän pakko seurata kisaa MM-pistetilanne toisessa kädessä. Harmittavaahan se on, että kovin taistelu käydään nimenomaan paperilla, eikä radalla. Olen kuitenkin sitä mieltä, että lopputulos ratkaisee, niin tylsältä kuin se ehkä kuulostaakin. Mestaruus on kuitenkin se mistä taistellaan ja mielestäni kaudella 2002 kaikelta meni ns. pohja, kun Schumi ratkaisi mestaruuden jo suunnilleen kauden puolivälissä.

Joku saattaa olla sitä mieltä, että aito autourheilufani innostuu mistä tahansa radalla tapahtuvasta todellisesta taistelusta ja että se menee kaiken edelle (jopa MM-taistelun?), ja onhan se aina hienoa katsottavaa, mutta väittäisin kuitenkin voittojen ja mestaruuksien sytyttävän eniten.

Ymmärrän tietysti, että halutaan se MM-taistelu konkreettisesti radalle, mutta tilanne nyt on mikä on. Mielestäni tässä tilanteessa tällainen jossei nyt kisa, niin ainakin tulos oli parempi vaihtoehto kuin tasainen taistelu radalla, joka olisi päättynyt Alonson voittoon ja 19 pisteen eroon MM-pisteissä.
 

R.Rosset

Well-known member
Liittynyt
1.2.2006
Viestit
1048
kristian.s sanoi:
- Eniten ilahduttaa se, että MM-taistelusta näyttää tulevan erittäin kuuma. Nyt joku tietysi sanoo, että Schumihan ajaa ylivoimaiseen mestaruuteen - ja tällä tahdilla ajeleekin. Mutta edelleen tilanne tulee olemaan ainakin parin kisan verran sellainen, että Schumin keskeytys ja Alonson voitto tietää lopullista ratkaisua. Tämän takia mielenkiinto tulee pysymään yllä vielä pitkään.
Aivan. Huvittaa kyllä taas, kun täällä kaikki tuntuu olevan varmoja Schumin mestaruudesta, vaikka voimasuhteetkin voivat vielä muuttua.
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
On tainnut Schumikin tulla murrosikään. Ihan vaan siitä päättelin kun lehdistötilaisuudessa näytti ylähuulen päälle kasvaneen useampi karva kuin aikaisemmin. Taisi leuankärjessäkin olla pientä alkukasvillisuutta. Näinköhän aikoo kasvattaa "play-off-parran" :D
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Ei nähty homohyppyä, jokohan eläkkeelle valmistautumisen merkit näkyä? :eek!:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
R.Rosset sanoi:
Aivan. Huvittaa kyllä taas, kun täällä kaikki tuntuu olevan varmoja Schumin mestaruudesta, vaikka voimasuhteetkin voivat vielä muuttua.
No siitä ei todellakaan voi olla varma ja kuten sanoit, voimasuhteet voivat muuttua. Siksi on hyvä, että Schumi kaventaa MM-pistetilannetta vielä silloin kun voi. :ahem:
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
R.Rosset sanoi:
Aivan. Huvittaa kyllä taas, kun täällä kaikki tuntuu olevan varmoja Schumin mestaruudesta, vaikka voimasuhteetkin voivat vielä muuttua.
Noinhan se on, mutta jos Ferrari on tällä hetkellä melkein sekunnin nopeampi kierroksella kuin Rellu, niin aika paljon pitää tapahtua. Luotettavuuskin kun on huipussaan. Tällä hetkellä näyttää siltä, että jos eivät muut niin ainakin Massa pääsee vähintään parissa kisassa Schumin ja Alonson väliin.
 

Tuomas_M

Well-known member
Liittynyt
5.3.2006
Viestit
146
Haastattelussa Sumppi lausui sanan "opponent" Kimistä puhuessaa sillä silmällä (suulla?) että sitä huvitti sana "vastustaja". Merkki Kimin tulevasta tallista? :D

Jooh, kunhan huvikseni trollailin, mutta ehkä seiska maksaisi tuosta vinkistä hyvän palkkion. :idea:
 

Petri

Scuderia Ferrari
Liittynyt
5.3.2005
Viestit
259
Suvereeni voitto Ferrarille ja oli myös hyvä nähdä macin kestävän maaliin ja pallille asti.

Renaultilla saattaa olla pieni kiusaus iskeä se "mass damper" seuraavaan kisaan kiinni ja pidellä munista kiinni jotta FIA ei jälkikäteen hylkäile. Vaikka laitonhan se nykytietojen mukaan onkin.... :D
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
Petri sanoi:
Suvereeni voitto Ferrarille ja oli myös hyvä nähdä macin kestävän maaliin ja pallille asti.
:D
No nippa nappa taisi Mäcci kestää. Kimihän joutui taas "sammutustöihin" kisan jälkeen. :tongue:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Aina tuosta McLarenin luotettavuudesta jaksetaan höpistä... :dunno:

Totuushan on se, että Kimillä on jäänyt teknisen vian takia kisa kesken tällä kaudella vain kerran, Monacossa, eikä edes silloinkaan hajonnut moottori. :doubtful:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
patriot sanoi:
No kiistaton fakta on, että linja on heitellyt. Hyvin on tiedossa kuka tosta päättää.
Ai niin, unohdin, että kotisohvalta rivifani näkee asiat paremmin kuin kisajohtaja F1-radan johtotornista kaikista kameroista ym. datasta - 18 vuoden kokemuksella.

Whiting kirjoittaa FIA:n säännöt (siis luo niiden lopullisen sanamuodon), joten hän on ylin auktoriteetti niiden soveltamisessakin. Hän on luonut kriteerit sille, milloin turva-autoa käytetään. Hän on tutkinut ja hyväksynyt kaikki turva-alueet joten tietää metrin tarkkuudella mikä on minkäkin ulosajokohdan turvallisuus. Mutta sinä tiedät vielä paremmin?
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
WebSlave sanoi:
Ai niin, unohdin, että kotisohvalta rivifani näkee asiat paremmin kuin kisajohtaja F1-radan johtotornista kaikista kameroista ym. datasta - 18 vuoden kokemuksella.

Whiting kirjoittaa FIA:n säännöt (siis luo niiden lopullisen sanamuodon), joten hän on ylin auktoriteetti niiden soveltamisessakin. Hän on luonut kriteerit sille, milloin turva-autoa käytetään. Hän on tutkinut ja hyväksynyt kaikki turva-alueet joten tietää metrin tarkkuudella mikä on minkäkin ulosajokohdan turvallisuus. Mutta sinä tiedät vielä paremmin?
Kyllä se tietää :wink:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Karpow sanoi:
Aina tuosta McLarenin luotettavuudesta jaksetaan höpistä... :dunno:

Totuushan on se, että Kimillä on jäänyt teknisen vian takia kisa kesken tällä kaudella vain kerran, Monacossa, eikä edes silloinkaan hajonnut moottori. :doubtful:
Mikä ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että McLarenilla ajetaan lähempänä luotettavuusriskiä kuin muilla huipputalleilla. Ei paljon Ferrarit tai Renaultit syty palamaan. Tällä kaudella on ollut onnea ettei ole enempää sattunu. Renaultilla ja Ferrarilla sitä viimeistä riskiä ei edes oteta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
DFiaA sanoi:
Mikä ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että McLarenilla ajetaan lähempänä luotettavuusriskiä kuin muilla huipputalleilla. Ei paljon Ferrarit tai Renaultit syty palamaan. Tällä kaudella on ollut onnea ettei ole enempää sattunu. Renaultilla ja Ferrarilla sitä viimeistä riskiä ei edes oteta.
Auto saakin hajota maaliviivan jälkeen. Silloinhan siitä on otettu kaikki irti. Paitsi ettei moottoria kannata hajottaa kuin joka toisessa kisassa. ;)

McLarenin tilanne on erilainen kuin Ferrarin tai Renaultin. McLaren ei taistele mestaruudesta, vaan GP-voitoista. Heillä on varaa suurempaan riskinottoon, koska hävittävää ei enää ole. Riskinotto myös palvelee testinä.

Mutta luotettavahan McLarenkin on ollut. Ferrari ja Renault vain ovat olleet naurettavan luotettavia. ;)
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
DFiaA sanoi:
Mikä ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että McLarenilla ajetaan lähempänä luotettavuusriskiä kuin muilla huipputalleilla. Ei paljon Ferrarit tai Renaultit syty palamaan. Tällä kaudella on ollut onnea ettei ole enempää sattunu. Renaultilla ja Ferrarilla sitä viimeistä riskiä ei edes oteta.
No sehän on ihan luonnolista, että ajetaan, kun vauhtia ei muuten pisaa. Riskillähän niitä voittoja on haettava. Mitään muuta ei enää ole edes tältä kaudelta tarjolla, kun mestaruusjuna meni jo... :alppu:

Mutta se ei edelleenkään muuta sitä tosiasiaa, että McLaren on ollut tällä kaudella luotettava. Oli tuuria sitten mukana tai ei.
 
Ylös