FORMULA 1™ Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 2006

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
WebSlave sanoi:
Mutta luotettavahan McLarenkin on ollut. Ferrari ja Renault vain ovat olleet naurettavan luotettavia. ;)
Itseasiassa Ferrari EI ole ollut. Siksi se onkin Renaultia perässä pisteissä edelleen... :rolleyes:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Karpow sanoi:
Itseasiassa Ferrari EI ole ollut. Siksi se onkin Renaultia perässä pisteissä edelleen... :rolleyes:
Ei nyt tule yhtään tapausta mieleen missä Ferrari olis hajonnut, ilman että sitä olis ajettu seinään tai jotain :eek:

Jossain Malesiassa vaihtoivat moottorit varmuuden vuoksi, eli sitä ei lasketa. McLaren taas hajosi, viimeksi tänään.

:alppu:
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Karpow sanoi:
Itseasiassa Ferrari EI ole ollut. Siksi se onkin Renaultia perässä pisteissä edelleen... :rolleyes:
Montako teknisestä syystä johtuvaa keskeytystä Ferrarilla on? Vastaus: 0.
 

Toni

Puusilmä
Liittynyt
23.9.2003
Viestit
206
Sijainti
Kajaani
Matxi sanoi:
Ei suinkaan ollut ja etenkin kaudella 1999 näyttikin ettei ole. Mutta 1998 kaudella oli kyllä varsin paljon juttua että olisi tyhjän radan prinssi. Sitä hain takaa kommentillani.

Itse asiassa kausien 2002 ja 2004 perusteella voitaisiin kait sanoa, että tyhjän radan kiistaton kuningas on Schumacher. Ja vielä nykyäänkin, kun kaveri on paukutellut tilastoja kunnolla, viimeksi johdettuja kilometrejä. Tiedetään että osaa toisinaan taistella, mutta kovin usein ei ole tarvinnut sitä tehdä.

Oivallinen ajoitus muuten tuolla iskarikiellolla. Juuri testikiellon alle, jolloin Rellu ei ehdi testaamaan järjestelmiään ilman ihmeiskareita ja seuraavaan kisaan mennään kokolailla samoilla voimasuhteilla. Sen varaan on FIAt varmaan laskenutkin. Tekisi mieleni sanoa, etten yllättyisi jos Maxin palkasta osa tulisi Maranellon suunnasta ja osa ehkä Weberin kukkarosta, mutta en sano, ettei syytetä salaliittohörhöksi.

Selostajat olivat vissiin katsomassa jotain aivan toista kisaa, sen verran kauas osuivat arvauksetkin kisatapahtumista. Vai liekkö pelanneet korttia samalla ja laukoivat lonkalta koko kisan. Tunnelmakin oli paljon latteampi kuin aika-ajoissa, joissa itse melkein yllätyin hienoa hehkutusta.

McLaren vaihteeksi sai vahinkonsa osumaan oikeaan kohtaan ja vaikka vauhdissa ei pystyneet vastaamaan Ferkuille, niin ekan stopin hyvästä ryssimisyrityksestä huolimatta tulos oli best of the rest. Haug varmaan kommentoi, että vika tullaan paikallistamaan eikä se tule toistumaan. Sen uskon minäkin.

Alonsolla oli hikinen iltapäivä, kun auto ei enää ajakaan itse. Otsahiki pysähtyy kyllä kulmakarvoihin, mistä on apua, mutta tuollainen kasaritakatukka tuntuu hikisenä inhottavalta ja häiritsee keskittymistä. Parturin kautta seuraavaan kisaan ja voittoon?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toni sanoi:
Oivallinen ajoitus muuten tuolla iskarikiellolla. Juuri testikiellon alle, jolloin Rellu ei ehdi testaamaan järjestelmiään ilman ihmeiskareita
Kuten ei Ferrarikaan. Ei Renault ollut ainoa, jolla sellaiset ovat olleet käytössä.
 

vileda

Well-known member
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
90
Sijainti
Oulu
mh_84 sanoi:
Mitä te tuota Mäkin taktiikka moititte?? Sehän oli parasta mitä niiltä on nähty vähään aikaan.. Ja mikä hauskinta, se oli vahinko..
Ote tuolta: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/07/459764

- Päätimme lähteä tähän viikonloppuun kilpailukykyisellä taktiikalla. Tiesimme, että normaalisti emme pärjäisi Ferrarille, mutta kävimme huolellisesti läpi kaikki mahdolliset taktiikat, Whitmarsh sanoi MTV3:lle.
Eli McLaren ei yleensä lähde kilpailukykyisellä taktiikalla kisaan... no, onhan tuo nähtykin jo. ;)
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Toni sanoi:
Alonsolla oli hikinen iltapäivä, kun auto ei enää ajakaan itse. Otsahiki pysähtyy kyllä kulmakarvoihin, mistä on apua, mutta tuollainen kasaritakatukka tuntuu hikisenä inhottavalta ja häiritsee keskittymistä. Parturin kautta seuraavaan kisaan ja voittoon?

Repesin. Tukkalaitteenko piikkiin meni hitaus, Saksassa taisi kyllä olla kuuma, joten hikeä varmaan pukkasi ihan omiksi tarpeiksi.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
FORMULA 1™ Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 2006 on nyt sitten ajettu. Ferrareiden ylivoima oli mykistävä. Kimin kolmas sija FORMULA 1™ Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 2006:ssa oli kuitenkin loistava piristysruiske. Kimin sijoitus tuli loistavalla ajolla ja samalla se siirsi historiaan Kimin synkän tilaston FORMULA 1™ Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland:ssa. Ferrareiden ylivoimasta huolimatta FORMULA 1™ Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland oli tänäkin vuonna viihdyttävää katsottavaa


:thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
Olipa hyvä kisa. GO KIMI ja GO MICHAEL THE CHAMPION!. Unkarin kisan katsonkin sitten paikan päällä :thumbup:
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Törni sanoi:
FORMULA 1™ Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 2006 on nyt sitten ajettu. Ferrareiden ylivoima oli myksitävä. Kimin kolmas sija FORMULA 1™ Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 2006:ssa oli kuitenkin loistava piristysruiske. Kimin sijoitus tuli loistavalla ajolla ja samalla se siirsi historiaan Kimin synkän tilaston FORMULA 1™ Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland:ssa. Ferrareiden ylivoimasta huolimatta FORMULA 1™ Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland oli tänäkin vuonna viihdyttävää katsottavaa


:thumbup:
REPS! :D


Joo samaa mieltä! :thumbup:
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Tässäpä pistekertymää graafisesti, kun kaksi kolmasosaa kisoista on ajettu.
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Pitää vielä jostain etsiä vahvistus asialle, mutta ilmeisestikin Midlandit on hylätty joustavien siipien takia.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Kuten aiemmin totesin, tämä kisa näytti nyt sitä miten loppukausi mennään. Eli kyse on nyt siitä, miten Rellu pystyy toipumaan tästä mahalaskusta. Ilmeisesti jousitusjärjestelmä on ollut keskeinen elementti siihen, miten auto on käyttänyt renkaita ja kuinka se lähtee kurvista. Fisihän joutu pääsuoralla lämmittämään renkaita oliko se tokan varikkostopin jälkeen ja Alonso oli aivan hukassa, kun ratti tappiin systeemi ei enää pelittänytkään.

Ferrari on kyllä tehnyt uskomattomat nousut viimekaudesta. Tilannetta auttaa varmasti myös se, että Bridgestone on aikalailla eri sfääreissä kehitystyön nopeuden suhteen verrattuna Micheliniin. Schumista kuskina ollaan monta mieltä, mutta mestaruuspelissä uskon kyllä äijän vetävän pidemmän korren. Näin on käynyt myös silloin kun vastassa on ollut Kimi ja Häkkinen.

Mäcin tulos oli aivan puhtaasti Kimin sensaatiomaisen hyvän ajosuorituksen ansiota. Hauskinta oli, että kolmas sija tuli vahingossa. Miten voi olla, että tämän tason talli tankkaa liian vähän bensaa, ei saa rengasta irti, ei saa hydrauliikkaa kestämään.. listaa voinee jatkaa. Tallin kauden tähän mennessä paras suoritus tuli silloin, kun henkilökunta epäonnistuu taktiikan toteutuksessa! Olisiko mietinnän paikka? Kuvaavaa oli, että silloin kun Ferrarin kuskit hyppelehtivät voitonjuhlissa Räikkönen sammuttelee autoaan. Ei mikään ihme, ettei paljon kiinnosta podiumilla.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Bleu sanoi:
Pitää vielä jostain etsiä vahvistus asialle, mutta ilmeisestikin Midlandit on hylätty joustavien siipien takia.
vahvistus
Onkohan niin ettei Midlandilla ole ollut resusseja muuttaa siipiään ajoissa vai ovatko ihan vaan törkeesti yrittäneet ett jos ei tarkisteta?
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Rapu-70 sanoi:
Ilmeisesti jousitusjärjestelmä on ollut keskeinen elementti siihen, miten auto on käyttänyt renkaita ja kuinka se lähtee kurvista.
Siltä vaikuttaa. Outoa on se, että alkukaudesta laillinen systeemi muuttuu kesken kauden laittomaksi. Sääntöjä ei käsittääkseni ole muutettu kauden kuluessa :doubtful:
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Törni sanoi:
Siltä vaikuttaa. Outoa on se, että alkukaudesta laillinen systeemi muuttuu kesken kauden laittomaksi. Sääntöjä ei käsittääkseni ole muutettu kauden kuluessa :doubtful:
Itse en nyt nää tässä mitään salaliittoa, tulkintoja on muuteltu kesken kauden ennenkin. Voihan olla, että järjestelmä kokonaisuudessaan on ymmärretty vasta nyt, tuskin sitä kuitenkaan on tuomaristolle esitelty siten, että hei, tässä meillä on tällainen systeemi, joka on aikalailla harmaalla alueella mutta sen takia me ollaan ylivoimaisia. Koko homman kieltäminenhän tekee Michelin-talleista tasaveroisempia, joten kilpailullisessa mielessä kyseessä on positiivinen seikka.

Se, että Ferrari ja Bridgestone ovat Renaulttia ja Micheliniä edellä näin paljon kehitystyössä ei johdu puolilaillisista osista vaan siitä, että edelliset tekevät enemmän ja parempaa yhteistyötä.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Rapu-70 sanoi:
Itse en nyt nää tässä mitään salaliittoa, tulkintoja on muuteltu kesken kauden ennenkin. Voihan olla, että järjestelmä kokonaisuudessaan on ymmärretty vasta nyt, tuskin sitä kuitenkaan on tuomaristolle esitelty siten, että hei, tässä meillä on tällainen systeemi, joka on aikalailla harmaalla alueella mutta sen takia me ollaan ylivoimaisia. Koko homman kieltäminenhän tekee Michelin-talleista tasaveroisempia, joten kilpailullisessa mielessä kyseessä on positiivinen seikka.

Se, että Ferrari ja Bridgestone ovat Renaulttia ja Micheliniä edellä näin paljon kehitystyössä ei johdu puolilaillisista osista vaan siitä, että edelliset tekevät enemmän ja parempaa yhteistyötä.
Autojen suorituskyvyn heittely on ollut yllätys tällä kaudella. Renault dominoi alkukaudesta. Mäkki ja Honda antoivat aivan alkukaudesta lupauksia, painuakseen sen jälkeen syvemmälle. Sarjan siirtyessä Eurooppaan Ferrari nosti hieman päätään, mutta sen jälkeen Renault ja Alonso heiluttivat tahtipuikkoa Schumin ja Ferrarin seuratessa tiivisti kantapäillä. US GP:sta lähtien tahtipuikko onkin sitten ollut tiukasti Ferrarilla. Renault tuntuu tipahtaneen jo lähemmäksi keskikastin talleja.

Kovasti puhutaan renkaista ja niiden vaikutuksesta. Renaultin alamäen veikataan alkaneen juuri sen takia, että FIA puuttui renkaiden toimintaan vaikuttavaan jousitus ja iskunvaimennusjärjestelmään. Jos en ole kuitenkin väärin ymmärtänyt, niin Rellulla meni huonommin jo Yhdysvalloissa ja Ranskassa, vaikka heillä oli tuo vaimennusjärjestelmä käytössä. Vaikuttaa vähän siltä, että tässä saattaa olla vielä jotain muutakin mitä ei ole julkisuudessa käsitelty.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Rapu-70 sanoi:
Ferrari on kyllä tehnyt uskomattomat nousut viimekaudesta. Tilannetta auttaa varmasti myös se, että Bridgestone on aikalailla eri sfääreissä kehitystyön nopeuden suhteen verrattuna Micheliniin.
Tilannetta auttaa erityisesti se, ettei samalla renkaalla tarvitse ajaa koko kisaa, kuten viime vuonna. Bridgestone toimii lyhyillä stinteillä, muttei koskaan onnistunut tekemään koko kisan rengasta. Tai Ferrari autoa sellaisen ympärille.
Törni sanoi:
Siltä vaikuttaa. Outoa on se, että alkukaudesta laillinen systeemi muuttuu kesken kauden laittomaksi. Sääntöjä ei käsittääkseni ole muutettu kauden kuluessa :doubtful:
Mitäs outoa siinä on? Tällä kaudella on jo aiemmin muutettu jo Ferrarin liikkuvan etusiiven tulkintaa ja taipuvien takasiipien tulkintaa.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
Vihdoinkin Alonso jäi taakse että sikäli saa olla ihan tyytyväinen Kimin palkintosijaan. Niin senkin marssi voitosta toiseen hiipui ja pistejohto kaventuu entisestään.
 
Ylös