Viime vuosi opetuksena
Varikkokäyntinsä jälkeen Räikkösen autoon iski hydraulinen vuoto, joka viime vuoden vastaavassa kisassa johti keskeytykseen ylivoimaisesta johtoasemasta.
Nyt McLaren oli ottanut siitä opikseen ja pystyi vastatoimillaan jatkamaan kilpailua.
- Hydraulinen vuoto on aina vakava ongelma. Ensimmäisen varikkokäynnin jälkeen Kimi menetti aikaa Mark Webberin ja Jenson Buttonin takana. 15 kierroksen kohdalla havaitsimme hydrauliikan vuotavan ja säädimme sen pois päältä eristääksemme vuotokohdat, McLarenin toimitusjohtaja Martin Whitmarsh selvitti.
- Poistimme käytöstä tasauspyörästön, mikä johti yllättäviin ongelmiin rengaspuolella. Rengas alkoi mennä rakoille ja silloin päätimme kutsua Kimin takaisin varikolle. Tuolloin optimoimme taktiikkamme ja saavutimme sijoituksen, jota lähdimme hakemaan, Whitmarsh listaili.
Paalulta palkintopallille - ensimmäisen kerran kuudennella yrittämällä maaliin Hockenheimin kisassa. Räikkösellä olisi ollut paljonkin aiheita iloon.
- Olihan tämä paras mahdollinen tulos kaikkiin kokemiimme vaikeuksiin nähden. Meillä oli aivan liikaa pulmia, jotta olisimme voineet edes yrittää lähemmäs Ferrareita, Räikkönen huokaisi.
http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:502:1:2006-07-30;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:395071,1:0:0:0:0:0: