GT&Protot 2016

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18374
Pystyykö Tontsa sitten kuitenkin ajamaan myös WECit vai keskittyykö pelkästään jenkkilään?
Voi olla et Le Mansin, muuten ehkä jenkkiläs vain.
Ja olikos tuo Rolex sitten ensimmäinen iso kisa vuoden alkuun kaikista sarjoista vai tuleeko sitä ennen jo jotain jossain?
Dubai 24h kisa ajetaan ensiviikolla, siellä meikäläisistä mukana ainakin Matias Henkola ja Rory Penttinen.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Tulevana viikonloppuna ajetaan The Roar Before The Rolex 24. Tämä on vain testiä kuun lopussa tulevaa todellista koitosta varten. Mukana ovat myös Turner Motorsport, BMW M6 ja Palttala. Tässä heidän uusi työkalunsa.

Onko jollakin parempaa tietoa mistä voisi löytyä livestreamiä ko. tapahtumasta?
Jesse Krohn tiedottaa ajavansa ainakin Daytonan Rolex 24 kisassa saa autoa Palttalan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Ens kuussa Ausseissa Mika Salo ja Toni Vilanderkin kisaavat saman maranellolaisen ratissa. :)

"Scott Pye and Tony D’Alberto will join ‘Flying Finns’ Mika Salo and Toni Vilander in a talent-packed Maranello Motorsport squad at this year’s Liqui-Moly Bathurst 12 Hour."
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Jesse Krohn tiedottaa ajavansa ainakin Daytonan Rolex 24 kisassa saa autoa Palttalan kanssa.
Talli näyttää tiedottaneen asiasta jo reilu kuukausi sitten:

Rolex 24:ssä nähdäänkin kaksi suomalaista saman BMW:n ratissa. Palttala/Marsal jatkavat koko kauden kuskeina Turnerin No. 97 Bemarissa, Jesse Krohn ja Maxime Martin liittyvät miehistöön Rolex 24:ssä.

http://www.turnermotorsport.com/newsitem.aspx?showarticle=353
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Onkos nyt sitten Tonin pastasiivilä ja Maken Bratvursti keskenään ns. samalla viivalla ja tulokset keskenään vertailukelpoisia?
Sama viiva, mutta eri luokka, joten ei päästä keskenään kisaamaan. Toni ajaa GTLM -luokassa, joka vastaa WEC:n GTE:tä. Me taas kilpailemme GTD-luokassa, jossa käytössä on GT3-autot ja puolet kuskeista pitää olla luokiteltu amatööreiksi (Bronze tai Silver). Tonin koko kauden ajopari on entinen F1-kuski, minun taas on kiinteistösijoittaja. GTLM:ssä on vapaa rengas (lue: kaikilla Michelin) ja muissa luokissa kivikovat Continentalit. Hienoa kuitenkin, että siellä on muitakin suomalaisia, niin ei tarvitse yksin olla hiljaa.

Edit: piti vielä lisätä, että IMSA:n tavoitteena on, että GTLM ja GTD -luokkien välinen ero olisi n. 4 sekuntia kierroksella, radasta hieman riippuen. Renkaat tekevät siitä suuren osan ja loput muilla säännöillä. Viikonlopun Daytonan testeissä gäppi oli hieman vähemmän, n. 3s. Meidän moottoritehoja jo pudotettiin 10%, jotta sitä eroa syntyisi muuallakin kuin mutkissa.
 
Viimeksi muokattu:

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Edit: piti vielä lisätä, että IMSA:n tavoitteena on, että GTLM ja GTD -luokkien välinen ero olisi n. 4 sekuntia kierroksella, radasta hieman riippuen. Renkaat tekevät siitä suuren osan ja loput muilla säännöillä. Viikonlopun Daytonan testeissä gäppi oli hieman vähemmän, n. 3s. Meidän moottoritehoja jo pudotettiin 10%, jotta sitä eroa syntyisi muuallakin kuin mutkissa.
Ilmeisesti testit sujuivat hyvin? Kaikki varmaan vielä piilottelevat todellista potentiaaliaan, mutta osaatko tässä vaiheessa yhtään veikata teidän nopeuttanne suhteessa kovimpiin kilpakumppaneihin? Millainen muuten uusi M6 on vanhaan Z4:een verrattuna?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Sama viiva, mutta eri luokka, joten ei päästä keskenään kisaamaan. Toni ajaa GTLM -luokassa, joka vastaa WEC:n GTE:tä. Me taas kilpailemme GTD-luokassa, jossa käytössä on GT3-autot ja puolet kuskeista pitää olla luokiteltu amatööreiksi (Bronze tai Silver). Tonin koko kauden ajopari on entinen F1-kuski, minun taas on kiinteistösijoittaja. GTLM:ssä on vapaa rengas (lue: kaikilla Michelin) ja muissa luokissa kivikovat Continentalit. Hienoa kuitenkin, että siellä on muitakin suomalaisia, niin ei tarvitse yksin olla hiljaa.

Edit: piti vielä lisätä, että IMSA:n tavoitteena on, että GTLM ja GTD -luokkien välinen ero olisi n. 4 sekuntia kierroksella, radasta hieman riippuen. Renkaat tekevät siitä suuren osan ja loput muilla säännöillä. Viikonlopun Daytonan testeissä gäppi oli hieman vähemmän, n. 3s. Meidän moottoritehoja jo pudotettiin 10%, jotta sitä eroa syntyisi muuallakin kuin mutkissa.
Voi harmi. Olisin niin mieluusti nähnyt herrat kisaamassa aidosti keskenään.....:frown::thumbdown
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Ilmeisesti testit sujuivat hyvin? Kaikki varmaan vielä piilottelevat todellista potentiaaliaan, mutta osaatko tässä vaiheessa yhtään veikata teidän nopeuttanne suhteessa kovimpiin kilpakumppaneihin? Millainen muuten uusi M6 on vanhaan Z4:een verrattuna?
Positiiviset testit. Eka päivä missattiin, kun osia tuli viime tingassa suoraan radalle, mutta sitten la ja su ajettiin ilman suurempia ongelmia. Daytonan kovilla renkailla auto ei ollut ihan optimi, mutta on siinä potentiaalia, kun saadaan vähän pitoa alle. Vauhti suhteessa muihin on täysi mysteeri ja selviää sitten kauden edetessä :)
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Voi harmi. Olisin niin mieluusti nähnyt herrat kisaamassa aidosti keskenään.....:frown::thumbdown
Voi olla, että muistan väärin, mutta viimeksi taidettiin ajaa samassa luokassa 2008 FIA GT:ssä. Toni on esim. Spassa vieraillessaan ollut ainakin viime aikoina Pro-Am -luokassa ja sama toisin päin, kun minä olen käynyt ajamassa WEC -kisoja GTE-Am -luokassa.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Ens kuussa Ausseissa Mika Salo ja Toni Vilanderkin kisaavat saman maranellolaisen ratissa. :)

"Scott Pye and Tony D’Alberto will join ‘Flying Finns’ Mika Salo and Toni Vilander in a talent-packed Maranello Motorsport squad at this year’s Liqui-Moly Bathurst 12 Hour."
Jos muistan oikein mitä Salo höpisi viime kauden lähetyksissä, mies lyö tuon kisan jälkeen kypäränsä lopullisesti naulaan.

Markuksen tiimille onnea Daytonaan :thumbup:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Henkolan lisäksi Dubaissa Suomesta Rory Penttinen (#97). Henkolan autokunta toisena (sekä luokassa että kisassa) ja Penttisen 28. (ja luokassaan 5.), kun kisaa ajettu n. kolme tuntia.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18374
Belgian Audi Club Team WRT kuljettajat Laurens Vanthoor/Alain Ferte/Michael Meadows/Stuart Leonard voittivat Dubai 24h kisan. Matias Henkolan autokunta sijoittui kolmanneksi.

GDL Racing on halukas ajattamaan Rory Penttistä muissakin tämän vuoden 24hseries kisoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Ilu

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
260
Sijainti
Helsinki
Voi olla, että muistan väärin, mutta viimeksi taidettiin ajaa samassa luokassa 2008 FIA GT:ssä. Toni on esim. Spassa vieraillessaan ollut ainakin viime aikoina Pro-Am -luokassa ja sama toisin päin, kun minä olen käynyt ajamassa WEC -kisoja GTE-Am -luokassa.
Onkos Markus tarkoitus ajaa yhtään VLN kisaa tänä vuonna? Marc VDS tosin ei taida enää ajattaa mitään nelipyöräistä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18374
Race Performance kuljettaja Niki Leutwiler voitti Asian Le Mans sarjan 2015/2016 mestaruuden. Tänään ajetun Sepangin 3 tunnin osakilpailun voittivat Sean Gelael/Antonio Giovinazzi.
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Onkos Markus tarkoitus ajaa yhtään VLN kisaa tänä vuonna? Marc VDS tosin ei taida enää ajattaa mitään nelipyöräistä.
Eka VLN ja 24h on sovittu. Loppukaudesta voi tulla jotain keikkaa muihin VLN:iin, mutta aika pahasti menee viikonloput päällekäin muiden kuvioiden kanssa.
 

SlallU

Active member
Liittynyt
11.6.2014
Viestit
40
Voi olla et Le Mansin, muuten ehkä jenkkiläs vain.Dubai 24h kisa ajetaan ensiviikolla, siellä meikäläisistä mukana ainakin Matias Henkola ja Rory Penttinen.
Sam Bird siirtyy lmp2 - luokasta Ferrarin tehdaskuljettajaksi weciin, Vilander IMSAN puolelle. Sääli sinänsä, viime kaudesta tuli kaikki wec-osakilpailut katsottua (LM24 paikanpäällä) ja olis ollut kiva nähdä suomalaisväriä!

Kuluvaa vuotta tiedossa luultavasti sama setti.
Onko täällä joku lähdössä kattelemaan jotain edellä mainituista tapahtumista, taidettiin sitä tuossa aikaisemmin jo kyselläkkin?:D
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Johtuuko GTLM-luokan vapaasta rengastuksesta vai mistä, kun on GT-autot jälleen protoja kovemmassa vauhdissa sadekelillä.

http://www.imsa.com/sites/default/files/race_result_files/2016_IWSC_Daytona_Qualifying.pdf
Renkaat taitavat olla se selittävä tekijä GTLM-autojen hyvälle vauhdille sateella.

Tosin tällä kertaa kyllä olosuhteetkin heikkenivät niin paljon aika-ajon aikana, että sen takia paras PC parasta P:tä nopeampi. GTD-autojakin korkealla, kun pääsivät ensiksi ajamaan.

Tosin startissahan sitten autot laitetaankin järjestykseen P, PC ja GTLM, GTD. Pientä valitusta olen tuosta fanien joukosta lukenut, mutta varsinaisessa startissa tuo on mun mielestä OK. Eri asia sitten varikkoproseduuri keltaisten aikana, Petit Le Mansissahan GTLM:t joutuivat aina taistelemaan itsensä PC:den takaa takaisin kärkeen.
 
Ylös