GT&Protot 2016

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Ny näyttää vähän siltä, että toisen Ford GT:n varikkoboksissa menee tovi jos toinen.

E: meniköhän tuo viimeinen nyt kuljettajan vai lastentautien piikkiin kun oli hätäkatkaisija päällä.
 
Viimeksi muokattu:

SlallU

Active member
Liittynyt
11.6.2014
Viestit
40
Eikös ensi vuodeksi näitä tän sarjan prototyyppejä oltu viemässä säännöillä (ainakin paperilla) myös Le Mansiin? Tämänkin vuoden LM24:ssa taitaa olla jo aikamoinen lisäys amerikkalaisia tiimejä viime vuoteen verrattuna.

E: uugh, nyt toinen Ford GT kyykähti hetkeksi, radiossa: "it seems the killswitch has been activated", lähtikin sitten just niin ruususesti kun olettaa sopii.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Eikös ensi vuodeksi näitä tän sarjan prototyyppejä oltu viemässä säännöillä (ainakin paperilla) myös Le Mansiin? Tämänkin vuoden LM24:ssa taitaa olla jo aikamoinen lisäys amerikkalaisia tiimejä viime vuoteen verrattuna.
Ainakin Michael Shank Racing oli kutsun Le Mansiin saanut. Varsinaisia Daytona Protoja ei Le Mansissa nähdä kylläkään, elleivät sitten ACO:n törmäystestiä läpäise.
 

SlallU

Active member
Liittynyt
11.6.2014
Viestit
40
Ainakin Michael Shank Racing oli kutsun Le Mansiin saanut. Varsinaisia Daytona Protoja ei Le Mansissa nähdä kylläkään, elleivät sitten ACO:n törmäystestiä läpäise.
Niin, tiedä sitten miten Le Mans palvelisi nykyisiä DP-tiimejä. Tuskin näistä yksikään haluaa hybridien pujottelukepiksi, suorituskyky kun vastaa juuri ja juuri näitä P2-autoja. Olisiko ollut muuten helmikuun 5 päivä kun ACO julkaisee listan tämän vuoden osallistujista?
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Niin, tiedä sitten miten Le Mans palvelisi nykyisiä DP-tiimejä. Tuskin näistä yksikään haluaa hybridien pujottelukepiksi, suorituskyky kun vastaa juuri ja juuri näitä P2-autoja. Olisiko ollut muuten helmikuun 5 päivä kun ACO julkaisee listan tämän vuoden osallistujista?
Kyllä, Pariisin pressitilaisuus pidetään 5. helmikuuta. Eipä Le Mans'n ajaminen palvelisi DP-tiimejä oikein mitenkään. Kyseessä kuitenkin Yhdysvalloissa toimintaansa pyörittävät tiimit, joiden autot on tehty yhdysvaltalaisiin olosuhteisiin. Lopputulos olisi sama kuin NASCAR-Ford Torinot vuoden 1976 Le Mansissa. Ne eivät yksinkertaisesti kuulu siihen ympäristöön.
 

Ilu

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
260
Sijainti
Helsinki
Noniin, saatiin tämäkin vuosi endurancen osalta käyntiin. Hienoa katseltavaa taas. Ei kyllä koko yötä jaksa valvoa mutta jos vielä hetken katselee. Ei vielä ole uusi fefe ja bemari vakuuttanut, mutta ehkä ne sieltä... pitkä kisa.

Hienoa olisi joku 24h tai vähintään 12h kisa käydä paikan päällä katsomassa tänä vuonna, mutta ei taida aikataulut osua kohdilleen. Viime vuoden 24h Spa oli kyllä huippu.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Joo, nyt sain toimimaan. Rupee jo kone olemaan hitaalla. Eipä tässä nyt myöhään kannata valvoakaan, yöajoa on jäljellä vielä 12 tunnin päästäkin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Deltawing rysäytti pysähtyneen auton perään. Olis pitäny varikkomuuriltakin varoittaa, se auto seisoi keskellä rataa niin kauan.
Olihan siinä läheltä piti -tilanteita jo aiemmin.
 

SlallU

Active member
Liittynyt
11.6.2014
Viestit
40
Se siitä sitten. Odotinkin että kohta kolahtaa, voi jehna mikä tapa päättää kisa..

Jokaisen ohittajan kohalla kohahdin, liippas niin läheltä.

E: Tuplakeltaisista huolimatta nopeudet olivat melkoiset ohittavilla autoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Kilpailunjohdon virheenä pidetään näköjään maailmalla. Liputtaa olisi ilmeisesti pitänyt jo minuutteja ennen. Taisi tulla tuossa myös esiin dw:n huonompi
etupään pito, ohuet renkaat ei tuollaisessa tilanteessa yksinkertaisesti voi pitää tarpeeksi.
 

SlallU

Active member
Liittynyt
11.6.2014
Viestit
40
Pistävät ilmeisesti kuitenkin vielä limpun nippuun ja ajoon.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Odotinkin että kohta kolahtaa, voi jehna mikä tapa päättää kisa..

Jokaisen ohittajan kohalla kohahdin, liippas niin läheltä.
Hiukan oli venäläisen ruletin makua, kuva jähmettyi odottamaan osumaa kuin olisi käsikirjoitettu tilanne. Olivat kuulemma varoittaneet, muttei kuski kuullut. Tiedä sitten miten meni.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Että semmosta kisaa. Vilanderin ja Palttalan&Krohnin autot vielä johtokierroksilla luokissaan. Paljon on ollut keltaisia. Liikaa. Tuntuu ettei kisa etene lainkaan kun jatkuvasti painetaan resettiä.

Hiukan on taisto laimennut protoissa, kun tuntuu siltä että P2:t ei vaan jaksa tällaista matkaa. Jokohan niistä PC:istä päästäisiin eroon? Ei mitään käyttöä tuollaisella luokalla.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18507
Sinne hyytyi sitten Mazda lopullisesti.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Kiinnostaisi minuakin tietää, mitä on tapahtunut kun heräsin juuri.

Onpas nyt ohjaajalla melko taiteellisia ambitioita. Välillä on kuvattu lintuja, filtteröity auringonlaskua ja nyt kuun pintaa zoomaillaan.

Jokohan niistä PC:istä päästäisiin eroon? Ei mitään käyttöä tuollaisella luokalla.
Komp. En sano, että luokka olisi turha. Se on vain väärässä paikassa. Oikea paikka olisi yhteislähdössä Prototype Litesien kanssa, tai jopa Continental Tire Challengessa. PC-luokan olemassaolo oli silloin ALMS:n viimeisinä vuosina paikallaan kun Audi ja Porsche olivat jättäneet ne ympyrät ja alle 30 auton gridillä vedettiin sprinttikisat. Yhdistymisen jälkeen ei ole ollut sitä ongelmaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös