comm
Well-known member
- Liittynyt
- 25.3.2012
- Viestit
- 4167
Metkaa että sanotaan että Haas tuo viikonloppuun uusia kehitysosia. Ei puhuta Dallarasta mitään.Eihän Haas mitään teekään. Dallara suunnittelee, kehittää ja valmistaa auton.
Heh heh koppiautoihin se matka vei. Mietaakin yllättyi.Toisin kuin moni muu, niin Schumacher kyllä palaa ykkösiin. Joko kesken kauden tai kaudelle -24.
No siis vanhoina aikoina yleensä tallit ovat myyneet vuoden vanhoja osiaan. Asiakastallien näkökulmasta se on myös turvallinen ratkaisu, koska niitä osia on jo käytetty yhden kauden ajan ja silloin niistä on saatu korjattua lastentaudit pois ja emotallin puolelta voi saada säätövinkkejäkin esimerkiksi jousituksen kanssa. Ja kun osia ei tarvitse jatkokehittää, niin myyjäpuoli tekee puhdasta voittoa hinnasta viis. En tiedä tässä Haasin tapauksessa, että mitä rautaa siellä on ostettu. Saattaisivat kyllä hyvinkin olla myös uunituoretta designia.Haas on kyllä jännä tiimi. Heidän strategialla ei tulla koskaan nousemaan keskikastia ylemmäs. Yksinkertaisesti mahdotonta kun ostetaan Ferrarin roskakorista suunnitelmia mitkä on ihan ok muttei tarpeeksi hyviä Ferrarille. En usko että ferrari myy omia ratkaisujaan tai suunniteluosaamista mitä itse käyttävät.
Sportti-jutun nyt sivuutin suosiolla, mutta mitä nyt alkuperäistä juttua tuli vilkaistua niin kyseessä oli enemmänkin Alfa Romeo -tyylinen sponsorointi ja mahdollisesti jotain muuta teknistä yhteistyötä, mutta kyse ei missään nimessä ollut moottoritoimittajan roolista.Nyt on tullut huhua siitä, että Toyota palaisi moottorintoimittajan roolissa takaisin F1:iin. Huhut kertovat liittymisestä Haas-tiimin kumppaniksi jo kaudeksi 2026.
Toyotahan oli aikanaan mukana omalla tiimillään saavuttaen useampia podiumeja, sekä paalupaikkoja. GP-voittoja ei kuitenkaan tullut. Toyotan paluu olisi hieno juttu lajin kannalta.
https://sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=520246
@Dieselmoottori käyttää mieluiten suomenkielisiä lähteitä.Sportti-jutun nyt sivuutin suosiolla, mutta mitä nyt alkuperäistä juttua tuli vilkaistua niin kyseessä oli enemmänkin Alfa Romeo -tyylinen sponsorointi ja mahdollisesti jotain muuta teknistä yhteistyötä, mutta kyse ei missään nimessä ollut moottoritoimittajan roolista.
Todennäköisyys tälle jutulle toki lähentelee muutenkin taas aika nollaa kun lähteet ovat mitä ovat.
Heh, vaikka asiat olikin esitetty "Haasin" turhautumisena, niin oli kyllä niin suoraa tekstiä Komatsulta, että mies taisi aika paljon puhua omasta kokemuksestaan Steinerin alaisena. Kumpikin heistä on ollut Haasilla töissä sen ensimmäisestä kaudesta 2016 lähtien. Kisatoimintojen inssiporukan esimiehenä hän on ollut suorassa yhteydessä niin Steineriin kuin pilttuuseenkin ja nähnyt kaiken.Aiempien vuosien päivitysten puuttuminen ollut Guntherin käsialaa ja kun viime vuonna ei ollut enää tekosyytä asialle, niin Genen mono viuhahti heti. Harvoin kyllä on osunut kenkä niin oikeaan ahteriin, kuin Guntherin kohdalla. Mielestäni aivan väärässä paikassa kaikkinensa mies oli Haasilla. Joku PR-mies, joka haluaa paistatella kameran edessä jo työkseen, olisi ollut osuvampi, mutta ei siihenkin hommaan ehkä huono valinta, mutta ehkä huonoimman kuvan koskaan sarjassa antoi tallipäälikkönä.
https://www.motorsportweek.com/2024/08/17/komatsu-haas-was-frustrated-by-excuses-for-past-f1-failures/
Mielestäni he ovat tehneet kunnollista työtä tällä kaudella resursseillaan.Aiempien vuosien päivitysten puuttuminen ollut Guntherin käsialaa ja kun viime vuonna ei ollut enää tekosyytä asialle, niin Genen mono viuhahti heti. Harvoin kyllä on osunut kenkä niin oikeaan ahteriin, kuin Guntherin kohdalla. Mielestäni aivan väärässä paikassa kaikkinensa mies oli Haasilla. Joku PR-mies, joka haluaa paistatella kameran edessä jo työkseen, olisi ollut osuvampi, mutta ei siihenkin hommaan ehkä huono valinta, mutta ehkä huonoimman kuvan koskaan sarjassa antoi tallipäälikkönä.
https://www.motorsportweek.com/2024/08/17/komatsu-haas-was-frustrated-by-excuses-for-past-f1-failures/
Ehkä parempi että pysyvät vielä minipitwallilla kun ovat 12 milliä pystyssä veljeiltyään velivenäläisten kanssa, jotka eivät saaneet kilpailla edes oman maansa kansalaisuuden alaisena, mutta cash is cash. Auton design tällä jenkkitallilla kuitenkin oli venäläishenkinen että vähän saatiin miellytettyä Putinin frendejä.https://www.planetf1.com/news/former-haas-sponsor-uralkali-seizure-assets
“Haas fully intends to pay to Uralkali all amounts due pursuant to the arbitration award, and there is no dispute over the amounts owed,” it read.
But there has been an ongoing dispute since then with Uralkali claiming they are owed the €12 million they already paid to Haas.
Rahat on postitettu jo kauan sitten mutta kirje on hukkunut matkalle.Eivät saa kalustoaan pois maasta ennenkuin maksavat 12m velat. Iso summa Haasille ja tarvii varmasti Genen kaivaa taskuaan, ettei taru lopu tähän
https://racingnews365.com/breaking-haas-assets-unable-to-leave-zandvoort-without-payment-to-former-sponsor