Hankintoja!

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Matxi sanoi:
20 tonnilla ei saa hääppöistä uutta autoa.
Ostan mieluummin jonkin verran käytetyn auton kuin just tommosen pienen perusauton uutena.
Mun mielestä auto, jossa on mittarissa yli 150 000 kilometriä sopii aikalailla huonosti kategoriaan "jonkin verran käytetty auto" :rolleyes:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Matxi sanoi:
Karua todellisuutta täällä missä auton hanginta on lähestulkoon kuolemalla rangaistava teko.
Kyllä mä rohkenen väittää, että Suomessakin saa ihan ok menopelin vähän käytettynä tolla 20 000 eurolla.

Mutta mitäpä tässä nyt herranjestas kritisoimaan, kukin päättäkööt itte :D
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
OoPee sanoi:
Kyllä mä rohkenen väittää, että Suomessakin saa ihan ok menopelin vähän käytettynä tolla 20 000 eurolla.

Mutta mitäpä tässä nyt herranjestas kritisoimaan, kukin päättäkööt itte :D
Saahan toki.
Itse en vain halua rahojani, varsinkaan tuollaisia summia, laittaa mihinkään mikä ei kiinnosta yhtään. Eli siis just joku pikkuauto (lue Golfia pienempi, Golfikin on just ja just, mieluusti seuraava hieman isompi) tai sitten johonkin merkkiin joka ei vain kiinnosta lainkaan (Toyota, KIA, Chevrolet, FIAT, Renault, Citroen jne).
Ainakaan vielä ei ole varaa uuteen niin joudun tyytymään käytettyyn. Hakuna on toki ollut n 100 tonnia ajettu että siihen nähden toi oli "liikaa" ajettu. Mutta tosiaan sisältä (ja ulkoa) oli aivan pirun hyvässä kunnossa. Väittäisin että paremmassa kuin moni noista halvemmista merkeistä reilusti puolet vähemmän ajetun jälkeen.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Matxi sanoi:
Saahan toki.
Itse en vain halua rahojani, varsinkaan tuollaisia summia, laittaa mihinkään mikä ei kiinnosta yhtään. Eli siis just joku pikkuauto (lue Golfia pienempi, Golfikin on just ja just, mieluusti seuraava hieman isompi) tai sitten johonkin merkkiin joka ei vain kiinnosta lainkaan (Toyota, KIA, Chevrolet, FIAT, Renault, Citroen jne).
Ainakaan vielä ei ole varaa uuteen niin joudun tyytymään käytettyyn. Hakuna on toki ollut n 100 tonnia ajettu että siihen nähden toi oli "liikaa" ajettu. Mutta tosiaan sisältä (ja ulkoa) oli aivan pirun hyvässä kunnossa. Väittäisin että paremmassa kuin moni noista halvemmista merkeistä reilusti puolet vähemmän ajetun jälkeen.
Miettisin kuitenkin myös mahdollisia korjauskustannuksia, joita noilla kilometrimäärillä alkaa pikkuhiljaa väkisinkin kasaantua.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Matxi sanoi:
Saahan toki.
Itse en vain halua rahojani, varsinkaan tuollaisia summia, laittaa mihinkään mikä ei kiinnosta yhtään. Eli siis just joku pikkuauto (lue Golfia pienempi, Golfikin on just ja just, mieluusti seuraava hieman isompi) tai sitten johonkin merkkiin joka ei vain kiinnosta lainkaan (Toyota, KIA, Chevrolet, FIAT, Renault, Citroen jne).
Ainakaan vielä ei ole varaa uuteen niin joudun tyytymään käytettyyn. Hakuna on toki ollut n 100 tonnia ajettu että siihen nähden toi oli "liikaa" ajettu. Mutta tosiaan sisältä (ja ulkoa) oli aivan pirun hyvässä kunnossa. Väittäisin että paremmassa kuin moni noista halvemmista merkeistä reilusti puolet vähemmän ajetun jälkeen.

Nyt täytyy kaikkien muistaa, että meillä on erilaisia suhtautumistapoja autoihin, eikä kukaan voi sanoa että Matxin suhtutumistapa ois yhtään huonompi kuin kenenkään muunkaan.
Mulle auto on arkinen käyttöesine. Plussaa on jos se on mukava ja kaikinpuolin ylellinen edullisella hinnalla, kuten esim. nykyinen autoni, mutta pääasia on kuitenkin että pääsen sillä paikasta A paikkaan B mahdollisimman suurella varmuudella.
Matxille auto on luksusesine, ja on tärkeää että ympäristö näkee että hänellä on hieno auto.

Kukaan meistä ei voi oikeutetusti sanoa että jomman kumman asenne autoon olisi väärä. Omia rahoja ne on mitä siihen laittaa ja pääasia on , että on itse tyytyväinen ja auto täyttää sen tarkoituksen mihin se on hankittu.

Mulla on prätkiin sitten taasen samanlainen suhtautuminen kuin Matxilla autoihin, ehkä siksi ymmärränkin Matxia niin hyvin tässä asiassa. Vaikka kesällä ajan suurimman osan ajoistani prätkällä ja se on selkeästi mulle käyttöesine, siihen liittyy myös se harrastusaspekti asiaan ja silloin asia on kuten Matxilla: Mielelläni hommaan jonkun erikoisemman, omaa silmää miellyttävän pyörän jonka ympäristökin noteeraa. Sen lisäksi että kyseinen pyörä on todella harvinainen (valmistettu koko maailmassa alle 4000 kappaletta) sen muotoilu hivelee omaa silmääni ja se on todella mahtava ajaa ja suorituskykyäkin on enemmän kuin tarpeeksi.

Joten mä en ainakaan ala Matxia tuomita haaveidensa toteuttamisesta vaikka en välttämättä _aivan_ täysin ymmärräkään sitä mikä jossain autossa voi viehättää niin paljon että siitä maksetaan älyttömiä summia. Mutta yhtä vähän varmaan monikaan ymmärtää vaikkapa mun V-Max tai NightRod-mieltymyksiäni. Motoristit ymmärtää...ja prätkistä haaveilevat.
Suomessahan ei ois yhtään ainoaa prätkää yksityiskäytössä jos asiaa alettaisiin puntaroida täysin järkevyysnäkökohtien perusteella.
Mutta ei ois myöskään "yhtään" yli 20 000 euron henkilöautoa yksityiskäytössä.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Miettisin kuitenkin myös mahdollisia korjauskustannuksia, joita noilla kilometrimäärillä alkaa pikkuhiljaa väkisinkin kasaantua.
Kyllä. Esim. mulle sopii helkkarin hyvin nykysysteemini: Vaihdan autoa 2-3 vuoden välein, mutta viimeistään silloin kun takuu loppuu.
Ei tartte murehtia missään vaiheessa korjauskustannuksista ja kun nuo autojen mukana tulevat ilmaiset käyttöturvat ovat niin hyviä monissa merkeissä, niin lasken sille todella suuren arvon.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Sen lisäksi että kyseinen pyörä on todella harvinainen (valmistettu koko maailmassa alle 4000 kappaletta) sen muotoilu hivelee omaa silmääni ja se on todella mahtava ajaa ja suorituskykyäkin on enemmän kuin tarpeeksi.
Koko kommentin pääasiahan oli paskanpuhumisen lisäksi se, että kundi pääs retsottelemaan!!! :thumbdown :thumbdown :thumbdown

Tommosia ne on kaikki...
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Koko kommentin pääasiahan oli paskanpuhumisen lisäksi se, että kundi pääs retsottelemaan!!! :thumbdown :thumbdown :thumbdown

Tommosia ne on kaikki...
:ahem: :ahem: :ahem: :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mulla on prätkiin sitten taasen samanlainen suhtautuminen kuin Matxilla autoihin, ehkä siksi ymmärränkin Matxia niin hyvin tässä asiassa. Vaikka kesällä ajan suurimman osan ajoistani prätkällä ja se on selkeästi mulle käyttöesine, siihen liittyy myös se harrastusaspekti asiaan ja silloin asia on kuten Matxilla: Mielelläni hommaan jonkun erikoisemman, omaa silmää miellyttävän pyörän jonka ympäristökin noteeraa. Sen lisäksi että kyseinen pyörä on todella harvinainen (valmistettu koko maailmassa alle 4000 kappaletta) sen muotoilu hivelee omaa silmääni ja se on todella mahtava ajaa ja suorituskykyäkin on enemmän kuin tarpeeksi.
Siis nimenomaan tuo harrastusaspekti on se juttu tässä. Ihan vastaavasti, miksi kukaan ostaisi 2000€ hintaista polkupyörää, kun käytetyn jopon saa huutonetistä kympillä. Noh.. osallistupa sitten paskalla jopolla maantiepyöräilykilpailuun.. :rolleyes:

Toisaalta aikoinaan kun puhuttiin jossain toikissa lottovoitosta, ja mitä sillä rahalla tekisi, niin taisi juuri Matxi olla skeptinen sen suhteen, että mulle siinäkin tapauksessa riittäisi ihan tavallinen auto. Eli tosiaan toimii myös noinkin päin, että sillonkin kun rahaa on kuin roskaa, niin kyllä mä panostan asioihin jotka ovat mulle tärkeitä. ja kun mulle auto on vain liikkumisväline, niin siihen en lottovoitosta käyttäisi paljoakaan. Sen sijaan fillareita ostelisin joka lähtöön, ja kaiken maailman välineitä tätä harrastustoimintaa varten. Esim. ihan oma talli fillareille jne.. Ehkä ostaisin ison tontin tehdäkseni vain jonkinnäköisen testiradan itselleni.. höh.. niin se vaan menee.. Se mikä kiinnostaa niin se kiinnostaa. :)
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Jacques sanoi:
Siis nimenomaan tuo harrastusaspekti on se juttu tässä. Ihan vastaavasti, miksi kukaan ostaisi 2000€ hintaista polkupyörää, kun käytetyn jopon saa huutonetistä kympillä. Noh.. osallistupa sitten paskalla jopolla maantiepyöräilykilpailuun.. :rolleyes:
Eikös tässä tapauksessa tuo sun esimerkkis kuuluisi pikemminkin niin, että "miksi kukaan ostaisi 2000€ hintaista käytettyä polkupyörää, jolla on jo ajettu 20 000 km..." :wink:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Runar ja Kyllikki sanoi:
Matxille auto on luksusesine, ja on tärkeää että ympäristö näkee että hänellä on hieno auto.
Luksusesine silleen mutta ei nyt toki sen takia että ympäristö näkee vaan sen takia koska itte siinä istun sisällä ja näen sen tosta keittiön ikkunasta.
Mua vaan yksinkertaisesti harmittaisi aina jos siinä olisi joku muu kuin sellainen minkä oikeasti haluan.
Kuten sanottua, tuo 165 tonnia oli aika paljon silleen että 100 tonnia on se ideaalinen km-määrä mitä haen.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Matxi sanoi:
Luksusesine silleen mutta ei nyt toki sen takia että ympäristö näkee vaan sen takia koska itte siinä istun sisällä ja näen sen tosta keittiön ikkunasta.
Mua vaan yksinkertaisesti harmittaisi aina jos siinä olisi joku muu kuin sellainen minkä oikeasti haluan.
Kuten sanottua, tuo 165 tonnia oli aika paljon silleen että 100 tonnia on se ideaalinen km-määrä mitä haen.
Siihen autoon voisi laittaa sellaisen tarran, että tällä on ajettu vain 100 tonnia. (miksi juuri muuten tasan sata..miksei...)
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Formulanomi sanoi:
Höh...näinhän me päätettiin, mutta kaupassa taisi olla liian hyvä myyjä. :doubtful: Kuulin just...Stiga on nyt hankittu. :rolleyes:

Onhan se tietty vähän kalliimpi, kuin vetävä leikkuri...mikä oli siis tarkoitus ostaa...:D
Hankittiin joo....ja nyt se on sit rikki...perkele. (tai meni jo viikonloppuna, mutten ole viittynyt täällä mainostaa...:eek: )
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Matxi sanoi:
Kuten sanottua, tuo 165 tonnia oli aika paljon silleen että 100 tonnia on se ideaalinen km-määrä mitä haen.


VW GOLF VARIANT 1.4 VM 03 ja ajettu 61000 km.
Osta pois!
 
Ylös