Hankintoja!

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Zaikom sanoi:
Kivan näköinen lelu. Itse tosiaan en ole ampunut rynnäkkökivääriä pienemmällä aseella, niissä ei ole riittävästi katu-uskottavuutta.
Mummielestä pistoolilla räiskiminen oli kyllä kahden kokeilun perusteella huomattavasti kiintoisampi kokemus kuin rynnäkköpyssyllä paukuttelu. Tunsin katu-uskottavuutenikin kohoavan silmissä ja hetken aikaa se oli vain hilkun verran pakkasella.
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
kouvotsvoni sanoi:
Joko olen täys sohlo tai ampumillani revolvereilla ym ollut onnettomat tarkkuusominaisuudet. Paremmin ja pidemmälle minä tauluun osunut rynkyllä tai kiväärillä.
Kysymys ei ollut nyt pistooli vs. rynkky/kivääri tarkkuusvertailusta. Luepa tarkemmin mitä kirjoitin:

Runar ja Kyllikki sanoi:
Ammun paljon mieluummin tuollaisilla kuin isommilla aseillani. Ovat tarkempia, ja käsi ei ole kipeänä vaikka ampuis 2-4 tuntia putkeen
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jonkki sanoi:
Mua vähän huolestuttaa tuo aseiden ylistäminen ja niistä jatkuva paasaaminen.
Sehän sitten kuvastaa vain ja ainoastaan sinun ajatusmaailmaasi ja käsitystäsi siitä, mihin aseita tulisi käyttää.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Induktiokelpoiset kaffepannu ja paistinpannu. Levytankosarja + lisäpainoja. Just jaksoin raahata ne sisään. Kova mimmi toi Belmis kuntoilee.:ahem:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Moe Szyslak sanoi:
Induktiokelpoiset kaffepannu ja paistinpannu. Levytankosarja + lisäpainoja. Just jaksoin raahata ne sisään. Kova mimmi toi Belmis kuntoilee.:ahem:
Luulin, että kysymyksessä oli kuulolaitteisiin soveltuvat induktiosilmukat.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Runar ja Kyllikki sanoi:
Katu-uskottavuiuttahan näillä ei haeta vaan kehitetään ampumataitoa. Nille, joiden päätarkoitus on katu-uskottavuus, ei tulisi mun mielestä lupia antaa lainkaan. Sellaisen ihmisen asenne on täysin väärä, eikä hän sovellu aseen omistajaksi. (Siviili)Ase kuuluu vain ja ainoastaan joko radalle tai metsästykseen.
Juuri näin. Ken jauhaa katu-uskottavuudesta ei tajua ampumaharrastuksesta edes alkeita. Hesarin yleisönosastolla oli taannoin eräs kommentti jossa kritisoitiin ruutiasein suoritettavaa ampumaharrastusta. Että miksei korkeintaan ilma-aseet riitä ko toimintaan, esitti myös siirtymistä ns 'eko-aseisiin' eli elektronisiin laitteisiin. Huomaa tuommoisista ettei hahmolla ole mitään käryä ampumisesta eikä ballistiikasta.

(Seuraava ei suunnattu Ryllikille, sillä tiedän hänen tietävän tasan tarkkaan nämä hommat, mutta noin yleisesti kaikille)

Ampumisessahan (ruutiasein) puoli voittoa on se että pystyy pitämään rekyylin hallinnassa. Jos rekyyli tempoo asetta ampujan hallitsematta niin laukaus on huono, sillä luoti kulkee piipussa sen sekunnin osia ja piipun liike tänä aikana vaikuttaa luodin lentorataan. Pito pitää joka laukauksella olla sama jotta jokainen laukaus osuu samaan reikään. Tähtäimiä säätämällä sitä reikää voi sitten siirtää taulussa mihin haluaa. Ilma-aseilla homma on eri, sillä niissä ei huomattavaa rekyyliä ole lain. Näin ollen ilma-aselaji ja ruutiaselaji ovat kaksi eri asiaa.. kuin sähly ja jääkiekko, molemmat ovat joikkuemailapelejä ja mailankäsittely on periaatteiltaan samankaltaista, mutta kuitenkin on kyse ihan eri touhusta.

Edelleen ruutiaselajeillakin on eroja. Joissakin vaaditaan ns. 'täydellisen laukauksen' rakentamista, joissakin nopeaa reaktiota. Mie, esimerkiksi, olen vahva aikarajoitteisessa reaktioammunnassa, mutta täydelliseen laukaukseen miulla ei riitä maltti. Näin ollen saatan ampua kääntyviin tauluihin jopa pistemäärällisesti tarkemmin kuin kiinteisiin.

Aseet nyt vaan yleisesti liitetään väkivaltaan, vaikka ei ase luo väkivaltaa vaan aseen käyttäjä. Ase on eloton esine, se laukeaa vain kun ihminen sen laukaisee.. tahallisesti tai vahingossa.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
kouvotsvoni sanoi:
Joko olen täys sohlo tai ampumillani revolvereilla ym ollut onnettomat tarkkuusominaisuudet. Paremmin ja pidemmälle minä tauluun osunut rynkyllä tai kiväärillä.
Viitaten edelliseeni.. rynkyllä ampuminen on ihan eri laji taas kuin pistoolilla ampuminen. Miun pistoolitarkkuudella ei lähetä mihkään kisoihin. Tämän vuoden palvelusammunnoissa sain hikiseen hyväksytyn tuloksen pistoolilla, kun taas rynkkytuloksella olisi ollut SM-kisoissa vitosen kärjessä.. :eek:

Ens vuonna pakko lähteä koittamaan rynkyllä kisoihin. :alppu:
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Meinasin tulla sanomaan, että itse kyllä yhdistän ampumisen kuin ampumisen väkivaltaan. Pelkästään se, että ammutaan tauluun, ei mielestäni ole riittävä "pyyhkimään" pois sitä tosiseikkaa, että aseen alkuperäinen tarkoitus on vahingoittaa toista elollista olentoa. Ajattelin myös ihmetellä, että miksi ihmisen, joka ei ole armeijan hommissa/muuten tarvitse ampumataitoa elämiseensä, pitäisi ylläpitää sitä. Mutta sitten totesin, että Ruunar & co. voivat hyvin tulla vastaamaan, että mites nyrkkeily, miekkailu, itsepuolustuslajit, jousiammunta, keihäänheitto...

Päätin siis, etten vastaa mitään. Tätä postausta ei siis ole koskaan kirjoitettu, eikä etenkään lähetetty.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kokeilepa joskus.
Saatat yllättyä.

(Siviili)Ase kuuluu vain ja ainoastaan joko radalle tai metsästykseen.
Enpä ole ajatellut kokeilla, ei ampuminen oikein kiinnosta. Käsittääkseni ampuminen yleensä kiehtoo ihmisiä, jotka haluavat kokea voimaintuntoa hallitsemalla väkivaltavälineen.

Tuo katu-uskottavuusjuttu oli vitsi, sillä koen aseiden kuvien näyttämisen ja ampumisella kerskailun kiusalliseksi keinoksi hakea katu-uskottavuutta.
 
Ylös