Hassut autot F1:n historiassa

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Se ei koskaan auennut, että miksi tötterö revittiin irti vain toiselta puolelta.
Muistan selostajien jutelleen että 80kg maksimidownforcetehon sijaan haluttiin käyttää kuitenkin vielä 40ää. Tämmöisiä lukemia talli oli vissiin ilmoittanut.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Näiden Prost-tallin autojen terävä nokka näytti minusta myös vaaralliselta:
:eek!:
Prostin autojen aikaan kuitenkin oli jo voimassa sääntö siitä nokan terävyydestä (tuli voimaan kaudelle -96 kun Mikan -95 Mäcci puhkas benettonin monokokin montrealissa)
Eli vaikka näyttää vaaralliselta, niin ilmeisesti ei sitä ollut kuitenkaan :)

Tässä se legendaarisin "piikkinokka"
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Toinen kuva tuosta 2-taso-Brabhamista:



Kyseistä siipeä on ilmeisesti käytetty vain Albin F2-kilpailun harjoituksissa 1968 Jochen Rindtin ajamassa Roy Winkelmann Racingin autossa. Erikoista, ettei kummassakaan kuvassa näy tuon ajan (ja aika miksei myöhempienkin aikojen) siiville ominaisia tukivaijereita. Luulisi moisen möykyn tuoneen muassaan sen verran ilmanvastusta, että tukitikut ovat olleet kovilla.
 
Viimeksi muokattu:

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Toinen kuva tuosta 2-taso-Brabhamista:



Kyseistä siipeä on ilmeisesti käytetty vain Albin F2-kilpailun harjoituksissa 1968 Jochen Rindtin ajamassa Roy Winkelmann Racingin autossa. Erikoista, ettei kummassakaan kuvassa näy tuon ajan (ja aika miksei myöhempienkin aikojen) siiville ominaisia tukivaijereita. Luulisi moisen möykyn tuoneen muassaan sen verran ilmanvastusta, että tukitikut ovat olleet kovilla.

Melkein voisi sulkea ja arkistoida tämän toikin. Jos joku löytää vielä rumemman niin tarjoan kaljat.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Ja toinen, ainaki kalijan arvoonen:

Tyrrel 025

Ei ehkä kumpinaan noista voita tuota Brabhamin siipihirvitystä mutta kyllä kai nuo yhteensä kaljan arvoinen postaus on. Niin ja toikin nimihän olikin hassuimmat eikä rumimmat autot. Tyrrell ja Brabhami pärjäisivät kyllä molemmissa äänestyksissä.
 
Ylös