Huonoa suomenkieltä. :ahem:72 sanoi:Vaan....?
Huonoa suomenkieltä. :ahem:72 sanoi:Vaan....?
Moe Szyslak sanoi:Huonoa suomenkieltä. :ahem:
eestiä?72 sanoi:Vaan....?
Minä ainakin puhun aina kirjakieltä.72 sanoi:Kaikkihan me oikeata kirjakieltä puhumme. :wink:
Jacques sanoi:Minä ainakin puhun aina kirjakieltä.
Paitsi minä.72 sanoi:Kaikkihan me oikeata kirjakieltä puhumme. :wink:
Moe Szyslak sanoi:Paitsi minä.
Mutta ajattelin vaan tuoda tuon esille kun siitä olen itse näpeilleni aikoinani saanut, ja nyt 'yritit' huijata S.A.ta pahoille teille kielemme suhteen.
O mores, O tempores. :thumbup:
Eikö naaras tai narttu käy sitten tuohon?72 sanoi:Pääpointtina oli toki valistaa tuosta naishenkilö -ja naisihmissysteemistä.
En oo kyllä vieläkään keksiny, että mikä noissa kahdessa termissä on semmosta, mikä jotakuta vois oikeesti häiritä72 sanoi:Pääpointtina oli toki valistaa tuosta naishenkilö -ja naisihmissysteemistä.
nainenkin on ihminen72 sanoi:Pääpointtina oli toki valistaa tuosta naishenkilö -ja naisihmissysteemistä.
Sitä pitää kysyä äidinkielenlehtorilta Sirkka-Liisa Toloselta, jos se on vielä henkissä. :thumbup:OoPee sanoi:En oo kyllä vieläkään keksiny, että mikä noissa kahdessa termissä on semmosta, mikä jotakuta vois oikeesti häiritä
Moe Szyslak sanoi:Eikö naaras tai narttu käy sitten tuohon?
Jossain keskustelussa muistaakseni ircissä käytin termiä "nainen" tapauksessa, jossa tarkoitukseni oli painottaa nimenomaan sitä, että kyseessä on ihminen ja naispuolinen. Ko. asiayhteydessä silti herätti muissa hahmoissa ihmetystä miksi käytin termiä nainen. En toki muista enään mistä asiasta keskusteltiin, muistan vain tuon yksityiskohdan.OoPee sanoi:En oo kyllä vieläkään keksiny, että mikä noissa kahdessa termissä on semmosta, mikä jotakuta vois oikeesti häiritä
Mä ajattelin aloittaa varovaisesti kysymällä vaikkapa seiskakakkoseltaMoe Szyslak sanoi:Sitä pitää kysyä äidinkielenlehtorilta Sirkka-Liisa Toloselta, jos se on vielä henkissä. :thumbup:
Mites narttuhenkilö tahi narttuihminen?Moe Szyslak sanoi:'Vanhahko narttu' ei kuullosta oikein hyvälle. Tosin 'Vanhempi narttu' kuulostaa vielä huonommalta.
Nartumpi vs Nartuhko :doubtful:OoPee sanoi:Mites narttuhenkilö tahi narttuihminen?
Niin tai nartahtanutMoe Szyslak sanoi:Nartumpi vs Nartuhko :doubtful: