Havainnot työ/koulumatkan varrella

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
72 sanoi:
Kaikkihan me oikeata kirjakieltä puhumme. :wink:
Paitsi minä.

Mutta ajattelin vaan tuoda tuon esille kun siitä olen itse näpeilleni aikoinani saanut, ja nyt 'yritit' huijata S.A.ta pahoille teille kielemme suhteen. ;)

O mores, O tempores. :thumbup:

72

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Paitsi minä.

Mutta ajattelin vaan tuoda tuon esille kun siitä olen itse näpeilleni aikoinani saanut, ja nyt 'yritit' huijata S.A.ta pahoille teille kielemme suhteen. ;)

O mores, O tempores. :thumbup:

Pääpointtina oli toki valistaa tuosta naishenkilö -ja naisihmissysteemistä. :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
72 sanoi:
Pääpointtina oli toki valistaa tuosta naishenkilö -ja naisihmissysteemistä. :D
En oo kyllä vieläkään keksiny, että mikä noissa kahdessa termissä on semmosta, mikä jotakuta vois oikeesti häiritä :rolleyes:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
OoPee sanoi:
En oo kyllä vieläkään keksiny, että mikä noissa kahdessa termissä on semmosta, mikä jotakuta vois oikeesti häiritä :rolleyes:
Sitä pitää kysyä äidinkielenlehtorilta Sirkka-Liisa Toloselta, jos se on vielä henkissä. :thumbup:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
OoPee sanoi:
Jossain keskustelussa muistaakseni ircissä käytin termiä "nainen" tapauksessa, jossa tarkoitukseni oli painottaa nimenomaan sitä, että kyseessä on ihminen ja naispuolinen. Ko. asiayhteydessä silti herätti muissa hahmoissa ihmetystä miksi käytin termiä nainen. En toki muista enään mistä asiasta keskusteltiin, muistan vain tuon yksityiskohdan.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
Sitä pitää kysyä äidinkielenlehtorilta Sirkka-Liisa Toloselta, jos se on vielä henkissä. :thumbup:
Mä ajattelin aloittaa varovaisesti kysymällä vaikkapa seiskakakkoselta :eek:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
'Vanhahko narttu' ei kuullosta oikein hyvälle. Tosin 'Vanhempi narttu' kuulostaa vielä huonommalta.