- Mulla on vanhempi etusiipi, mutta ei niissä ollut oikein mitään merkittävää eroa, niukkasanainen Kovalainen suostui sanomaan käytössä olleesta kalustostaan.
Samaan aikaan Hamilton kiittelee kehitystä ja miten sen avulla pääsi TOP-10:iin
Jaa, mutta turunsanomissa oli hieman toisin.
Julkaistu 17.4.2009 22:03:25
Heikin McLarenissa jo kilpa-auton näköä
Turun Sanomat, Shanghai
LUIS VASCONCELOS
McLarenilla ja Heikki Kovalaisella oli positiivinen harjoituspäivä, vaikka suomalaisen MP4-24 -autossa ei ollutkaan kaikkia niitä uusia osia, joita Lewis Hamiltonilla oli jo käytössään.
McLaren ei yksinkertaisesti ehtinyt valmistaa riittävästi uusia osia molempia autojaan varten. Lauantaina tilanne Kovalaisen kannaltakin paranee, kun yöllä tulee lisärahtia Wokingin tehtaalta.
Kovalainen pääsi sentään kokeilemaan uutta kuudesta elementistä koottua etusiipeä ja kiitteli sen antaneen heti lisäpitoa etuosaan.
- Uusi etusiipi tuo enemmän kilpa-auton näköä. On selvää, että auto paranee nyt koko ajan, mikä tuntuu hyvin rohkaisevalta tähän vaiheeseen. Olemme saaneet uutta suorituskykyä ja olen vakuuttunut tiimin tekemästä työstä. Olin hyvin tyytyväinen renkaiden tasaiseen toimintaan. Näytämme rengaspuolella olevan eräitä muita paremmissa asemissa, mikä on hyvä juttu kisaa ajatellen.
- Vieläkään ei taistella paalusta, mutta sentään paikasta aika-ajofinaalissa, mikä tuntuu jo mukavalta hyppäykseltä eteenpäin, Kovalainen punnitsi.