Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Yritettiinkö siis tallin puolelta pelata Lewistä Heikin edelle?

Mun mielestä ei koska Lewis oli jo Heikin edellä, joten tallin puolelta tuossa ei ollut varmasti mitään tarkoitusta aiheuttaa Heikille ongelmia, vaan luultavammin he yrittivät saada Heikin tiettyy väliin.
 

CountZero

Well-known member
Liittynyt
23.2.2004
Viestit
162
Sijainti
Tampere
Yritettiinkö siis tallin puolelta pelata Lewistä Heikin edelle?

Mun mielestä ei koska Lewis oli jo Heikin edellä, joten tallin puolelta tuossa ei ollut varmasti mitään tarkoitusta aiheuttaa Heikille ongelmia, vaan luultavammin he yrittivät saada Heikin tiettyy väliin.
Jep, eiköhän Mclaren halunnut varmistaa ettei Kovalainen vahingossakaan sotke edessä menevän, nopeamman Hamiltonin ajoa.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Jep, eiköhän Mclaren halunnut varmistaa ettei Kovalainen vahingossakaan sotke edessä menevän, nopeamman Hamiltonin ajoa.
Kun äkkiseltään katsoin kierrosaikoja, niin aika samoja aikoja he ajelivat, joten siinäkään ei Mäkillä pitäisi olla tekosyitä. Mutta tosiaan halusivat varmistaa, ettei Heikki pääse Lewiksen edelle varikkokäynneillä.
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Jep, aikalailla tasatahtiin ajelivat Heikki ja Lewis Kiinan GP:ssa. Tässä on lista McLaren-kuskien keskinäisistä eroista sekunteina, kierros kierrokselta. Miinuksella alkavat luvut tarkoittavat, että Heikki on Lewisia jäljessä ja plussat merkitsevät, että Heikki on Lewisin edellä.

Kierros 1: -5.775 sekuntia
Kierros 2: -3.769
Kierros 3: -4.709
Kierros 4: -4.929
Kierros 5: -4.377
Kierros 6: -4.039
Kierros 7: -5.303
Kierros 8: -2.980
Kierros 9: -3.750
Kierros 10: -6.096
Kierros 11: -6.117
Kierros 12: +0.788
Kierros 13: -0.793
Kierros 14: -1.654
Kierros 15: -3.414
Kierros 16: -3.512
Kierros 17: -3.528
Kierros 18: -3.686
Kierros 19: -3.661
Kierros 20: -4.667
Kierros 21: -3.307
Kierros 22: -0.748
Kierros 23: -2.765
Kierros 24: -3.698
Kierros 25: -4.737
Kierros 26: -5.293
Kierros 27: -4.558
Kierros 28: -4.107
Kierros 29: -4.577
Kierros 30: -4.170
Kierros 31: -3.477
Kierros 32: -4.136
Kierros 33: -0.062
(Lewis käy varikolla tankkaamassa)
Kierros 34: +17.499
(Heikki käy varikolla tankkaamassa)
Kierros 35: -5.560
Kierros 36: -5.859
Kierros 37: -6.151
Kierros 38: -5.361
Kierros 39: -5.981
Kierros 40: -5.914
Kierros 41: -4.761
Kierros 42: -2.364
Kierros 43: -2.286
Kierros 44: -2.547
Kierros 45: -1.612
Kierros 46: -2.115
Kierros 47: +1.036
Kierros 48: +1.065
Kierros 49: +6.486
Kierros 50: +8.878
Kierros 51: +10.260
Kierros 52: +7.790
Kierros 53: +7.096
Kierros 54: +6.931
Kierros 55: +7.655
Kierros 56: +6.764
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Ai niin, unohdin mainita kierrosaikavertailuni lähdetiedot. Kierrosajat poimin FIA:n sivuilta, erotukset laskin itse taskulaskimella. :)
 

Väisäskä

Toist pualt aitaa
Liittynyt
20.8.2007
Viestit
198
Sijainti
Sydney Australia
Ja sit kun tästä näkee, että Heikillä oli 20 litraa enemmän pensaa aloittaessa.




Sulla hyvä taskulaskin Hippi. :)

Ja kun kattoo sun laskujen loppupään, niin näyttää siltä, että Heikin tankissa on reikä, kun rupee meneen nopeemmin, vai voisiko siellä olla joku muu syy??
Ehkä se toinen kuski lopussa alkoi kyllästyyn voittoihin, ja teki pyörahdyksiä Faneillensa... :D
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Omien sanojensa mukaanhan Lewis sanoi ajaneensa renkaat pilalle. Toki ne pyörähtelyt varmaan söis sitä suurinta luottoa autoon. Ja osittain myös siksi vauhti saattoi tippua.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
mtv3.fi sanoi:
McLarenin Heikki Kovalaisen mukaan talli kohtelee yhä häntä ja maailmanmestaruutta puolustavaa Lewis Hamiltonia yhtäläisesti. Edellisessä, Shanghaissa ajetussa Kiinan GP:ssä Kovalainen jätti Hamiltonin taakseen kuudenneksi vanhalla etusiivelläkin.

Vanha etusiipi ei ollut tallin juoni suomalaiskuskin vauhdin hidastamiseksi.

- Se vanhemman etusiiven käyttö oli minun oma päätökseni. Se tuntui minusta edelleen ihan hyvältä ja siksi päätin käyttää sitä. Kyllä meidän kohtelumme tallin sisällä on reilua ja tasapuolista, Kovalainen kertoi torstaina MTV3:lle Sakhirin radalla.
No voi hyvä ihme. Hiirulainen se vaan jaksaa aivopestä itseään :nope:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Heikiltä luultavasti kysyttiin tallin toimesta, että haluatko vanhan etusiiven vai et siipeä lain. Heikki valitsi siiven. :eek:
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Heikiltä luultavasti kysyttiin tallin toimesta, että haluatko vanhan etusiiven vai et siipeä lain. Heikki valitsi siiven. :eek:
Heikin mielestä varmaan fantastista että saa ylipäätänsä käyttää edes etusiipeä eikä tarvii ajella ilman...
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
No mitäs jos vaikka kehittäis itselleen pallit ja sanois, että no Lewisin siivella olisin ollut palkintopallilla. Tai mikä järkevintä, jättäisi kommentoimatta.

Tai olisi edes itselleen rehellinen.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Mitä sen pitäisi maailmalle kertoa?
Ihan mitä muuta vaan, mutta ei aina tätä samaa runoa.... Kaikki sen tietää ja Heikki myös varmaan itse että Heikki siellä kakkoskuskina on. Sitten varmaan taas syö sanansa kauden lopussa ja ihmettelee että miksi Hamilton sai taas koko kauden mennä kevyemmällä autolla.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ihan mitä muuta vaan, mutta ei aina tätä samaa runoa.... Kaikki sen tietää ja Heikki myös varmaan itse että Heikki siellä kakkoskuskina on. Sitten varmaan taas syö sanansa kauden lopussa ja ihmettelee että miksi Hamilton sai taas koko kauden mennä kevyemmällä autolla.
Jos Heikki lähtee kritisoimaan tallia julkisesti, kaivaa hän samalla kuoppaa itselleen sen sisällä. Sekö nyt sitten on fiksua? Sikäli kun kohtelu on huomattavan epätasa-arvoista, tiedetään se kyllä paddockilla. Uskottavuus nimimerkki JVR:n silmissä lienee kuitenkin toisarvoista siihen nähden, mikä on uskottavuus tallin sisällä.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
No mitäs jos vaikka kehittäis itselleen pallit ja sanois, että no Lewisin siivella olisin ollut palkintopallilla. Tai mikä järkevintä, jättäisi kommentoimatta.

Tai olisi edes itselleen rehellinen.
Sellaisen kommentin jälkeen ei paljoa ajeltaisi huipputallissa enää ensi kaudella. Ei välttämättä ajeltaisi ykkösissä ollenkaan. Että valintojen maailma.

Enpä oikein usko että yksikään tallipäällikkö arvostaisi Heikin palleja. Enemmän siellä arvostetaan lojaaliutta tallille. :cool:
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Jos Heikki lähtee kritisoimaan tallia julkisesti, kaivaa hän samalla kuoppaa itselleen sen sisällä. Sekö nyt sitten on fiksua? Sikäli kun kohtelu on huomattavan epätasa-arvoista, tiedetään se kyllä paddockilla. Uskottavuus nimimerkki JVR:n silmissä lienee kuitenkin toisarvoista siihen nähden, mikä on uskottavuus tallin sisällä.
Ketä... anteeksi kuka nyt on puhunut että pitäis alkaa tallia haukkumaan. Olis turpa kiinni tai puhuis muita. Ei pikku-Piquettikään ole joka kisan jälkeen kuuluttamassa kuinka tasavertainen hän on Alonson kanssa eikä missään nimessä kakkoskuski. Barrichellokin hoiti hommansa Ferrarilla ilman selittelyjä. Tota menoo kun/jos Heikki mäkiltä lähtee niin sitähän kohdellaan jossain keskikastin tallissa ku jotain säälittävää hiirtä joka nielee kaiken.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ketä... anteeksi kuka nyt on puhunut että pitäis alkaa tallia haukkumaan. Olis turpa kiinni tai puhuis muita. Ei pikku-Piquettikään ole joka kisan jälkeen kuuluttamassa kuinka tasavertainen hän on Alonson kanssa eikä missään nimessä kakkoskuski. Barrichellokin hoiti hommansa Ferrarilla ilman selittelyjä. Tota menoo kun/jos Heikki mäkiltä lähtee niin sitähän kohdellaan jossain keskikastin tallissa ku jotain säälittävää hiirtä joka nielee kaiken.
Ero Renaultiin on siinä, että talli on täysin avoin Piquetin saamasta huonommasta kohtelusta. Kun McLarenin virallinen linja on se, että kuljettajat saavat tasavertaisen kohtelun, niin Heikin ei ehkä kannata ensimmäisenä olla määkimässä tätä vastaan. Tuskin ainakaan parantaisi esim. Kovyn kanssa työskentelevien insinöörien tai mekaanikoiden panosta.

Barrichellon vetäminen mukaan on kyllä hienoa, Rubenshan vakuutti koko ajan, ettei tallissa ole ykkös- ja kakkoskuskia :rolleyes:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös