Nopeusvertailua McLaren-kuljettajien välillä kauden 2009 harjoituksissa ja aika-ajoissa:
Australia:
Perjantain 1. harjoitus -- Heikki 1,589 sekuntia Lewisia nopeampi.
Perjantain 2. harjoitus -- Heikki 0,011 sekuntia Lewisia nopeampi.
Lauantain aamuharjoitus -- Heikki 0,062 sekuntia Lewisia nopeampi.
Aika-ajojen 1. osio -- Heikki 0,270 sekuntia Lewisia nopeampi.
Aika-ajojen 2. osio -- Lewis jätti väliin.
Malesia:
Perjantain 1. harjoitus -- Lewis 1,784 sekuntia Heikkiä nopeampi.
Perjantain 2. harjoitus -- Heikki 0,118 sekuntia Lewisia nopeampi.
Lauantain aamuharjoitus -- Lewis 0,085 sekuntia Heikkiä nopeampi.
Aika-ajojen 1. osio -- Heikki 0,257 sekuntia Lewisia nopeampi.
Aika-ajojen 2. osio -- Lewis 0,019 sekuntia Heikkiä nopeampi.
Kiina:
Perjantain 1. harjoitus -- Lewis 0,338 sekuntia Heikkiä nopeampi.
Perjantain 2. harjoitus -- Heikki 0,267 sekuntia Lewisia nopeampi.
Lauantain aamuharjoitus -- Lewis 0,217 sekuntia Heikkiä nopeampi
Aika-ajojen 1. osio -- Lewis 0,870 sekuntia Heikkiä nopeampi.
Aika-ajojen 2. osio -- Lewis 0,292 sekuntia Heikkiä nopeampi.
Bahrain:
Perjantain 1. harjoitus -- Lewis 0,855 sekuntia Heikkiä nopeampi.
Perjantain 2. harjoitus -- Lewis 0,770 sekuntia Heikkiä nopeampi.
Lauantain aamuharjoitus -- Lewis 0,503 sekuntia Heikkiä nopeampi.
Aika-ajojen 1. osio -- Lewis 0,628 sekuntia Heikkiä nopeampi.
Aika-ajojen 2. osio -- Lewis 0,365 sekuntia Heikkiä nopeampi.
Aiempien GP:den harjoituksissa ja aika-ajoissa Heikki ja Lewis ovat olleet kohtalaisen lähellä toisiaan, mutta Bahrainissa on Lewis ollut selkeästi niskan päällä koko viikonlopun. Autojen virityksissä saattaa tietysti olla eroja, mutta vaikuttaa kuitenkin siltä, että Hämis vain yksinkertaisesti saa McLarenin kulkemaan Bahrainin radalla vauhdikkaammin kuin Kovis. Joidenkin arvioiden mukaan Bahrainin rata sopii erityisen hyvin Lewisin ajotyyliin -- Lewisilla on kuulemma tapana jarruttaa mutkiin tultaessa myöhemmin kuin useimmat muut kuskit.
Heikillä on Bahrainissa "vaihteeksi" 26 kiloa painavampi auto kuin Lewisilla, joten Lewisin ensimmäiseen varikkokäyntiin asti (mahdollisesti kierroksella 13) Heikki ajelee ilmeisesti jo pelkästään isomman bensalastinsa takia noin sekunnin hitaampia kierroksia kuin Lewis. Seuraavat yhdeksän kierrosta eli Heikin varikkokäynnille asti (mahdollisesti kierroksella 22) Heikillä pitäisi olla Lewisia kevyempi auto, vaikkakin kuluneemmat renkaat. Sittenpä nähdään jatkuuko Lewisin Heikkiä kovempi vauhdinpito vielä kilpailussakin.
Täytyy vain toivoa, että kaikki kuskit selviävät ensimmäisestä mutkasta ehjinä eikä Koviskaan yritä kompensoida aika-ajojen pettymystään yliyrittämisellä, jolloin virheiden mahdollisuus lisääntyy.