Sivu päivitetty: 16:39:15 | Päivitä sivu
Mitä teet tämän Mtv3 kyselyn jälkeen?
T:matias
Heikki: Vietän tänä iltana Maikkarin järjestämässä tapahtumassa. Huomenna lähden takaisin reissuun Englantiin. Menen valmistautumaan tallin kanssa seuraavaan kilpailuun. Ajamaan vähän simulaattorilla. Ja varmasti pidetään palaveria viime viikonlopusta. Käymme läpi mitä kisassa kävi. Koitamme välttää samat virheet Singaporessa. Kiitoksia kaikille mielenkiinnosta ja pitäkää peukkuja loppukaudesta. Ja seuratkaa formuloita Maikkarilta!
Kiinnostaako Ralli ?
T:Santeri
Heikki: Kyllä se kiinnostaa. Jossain kohtaa tulevaisuudessa olisi kiva kokeilla rallia. Se ei ole tällä hetkellä millään lailla mielessäni. Tavoitteenani on ajaa parhaat kisani ja kauteni formula ykkösissä.
Tuleeko muiden tallien henkilökunta kuinka tutuksi kauden aikana?
T:Antsa
Heikki: Kyllä tulee tutuiksi. Samat naamarit näkyvät aina varikoilla. F1-varikko on vähän kuten suuri perhe, aina moikataan kun nähdään muiden tallien henkilökuntaa. Kyllä tietenkin oman tallin henkilökunta on kaikista tutuin.
kerro jokin salaisuus?
T:eviedom
Heikki: Pyöristelin juuri golftasoitustani parempaan päin.
mikä on sun tasotus golffissa?
T:tiikeri
Heikki: 17,2 suurin piirtein.
Kuka F1-kuskeista on mielestäsi kaikista kivoin tyyppi?
T:Mika
Heikki: Kimin kanssa tulen varmaan parhaiten toimeen.
Mistä johtuu että olet aika-ajoissa aina nopea mutta kisassa hitaampi?
T:jee
Heikki: Se on hyvä kysymys. Sen eteen tehdään kovasti töitä, että saadan asia muuttumaan. Vaikein juttu on saada molemmat seokset renkaista toimimaan optimitavalla. Uskon vakaasti, että kisavauhti ei ole ongelma, kunhan nämä ongelmat saadaan ratkottua.
Mitä mieltä olisit naisten osallistumisesta F1-kilpailuihin?
T:Senja
Heikki: Nightwish.
Mitä teet kisaviikonloppuisin kaikkien ajosessioiden välissä?
T:Juho
Heikki: Torstaina minulla alkaa kello kahdelta virallinen ohjelma. Sessioiden välissä on palavereja insinöörien kanssa. Katselemme käppyröitä ja teemme suunnitelmia. Illalla pelailemme Lewisin kanssa golffia pleikkarilla - jos jäämme esim. syömään radalle. Viikonloput ovat aika tiiviitä ohjelmaltaan, käyn vieraita moikkailemassa myös jossain välissä.
Mitä sinä Heikki harrastat?
Tesäpallo
Heikki: Harrastan kaikennäköisiä urheilulajeja. Ajelen mm. pyörällä ja juoksentelen. Lisäksi pelailen golfia ja näin pois päin.
Päätätkö itse kisa-aika-ajostrategiasta vai talli?
Tete
Heikki: Kyllä talli yleensä päättää strategiasta perjantain harjoitusten ja lauantain aika-ajon perusteella. Sitä kautta päätetään ensimmäisten stoppien ajankohdat. Usein Lewisillä on ollut lyhyempi ensimmäinen stintti, mutta tänä vuonna olen päässyt paremmin vaikuttamaan asiaan. Se ei ole haitannut minua, jos minulla on ollut hieman enemmän polttoainetta kuin Hamiltonilla.
Minkälaisia autoja itse omistat?
T:Tode
Heikki: En omista itse minkäänlaista autoa. Renault-aikana sain autoja tallilta käyttööni ja ajoin niillä. Nyt olen saanut CLS350 Mercedeksen käyttööni. Se on vieläkin käytössäni. Olen nyt pyytänyt AMG SL65 (Black series) -autoa. Mutta Norbert Haug on vastannut, että tule kysymään parempaan aikaan. Eli silloin, kun olen voittanut kilpailun. Se on tallin sisäpiiri vitsi, sama myös Hamiltonille. Haug ei anna autoja kovin helpolla. Olen tyytyväinen tähän nykyiseen autooni.
Mitkä on tavoitteesi loppukaudelle?
T:jankku
Heikki: Ei ole mitään muuta kuin yksi tavoite: voittaa kisoja loppukaudesta. Joka kisaan lähden tavoittelemaan voittoa. Tietysti voimasuhteet voivat heitellä vielä. Joka viikonloppuun lähdetään hakemaan paalupaikkaa ja voittoa. OIen valmis tekemään maksimityön, että se onnistuu.
Onko Lewis Hamilton kiva tallitoveri?
T:Samu
Heikki: Lewis Hamilton on kiva tyyppi. Tulemme hyvin toimeen. Kisassa tietenkin ajamme toisia vastaan ihan täysillä ja taistella kuten ketä muuta vain vastaan. Tyyppinä tosi mukava. Todella kilpailuhenkinen kaveri. Tähän mennessä toiminut hienosti tämä meidän välinen suhde. Pystymme viemään tallia eteenpäin ja antamaan palautetta autosta. Se on tärkeintä, mitä tallikaverit voivat tehdä tallinsa hyväksi.
Mikä on paras muistosi formula-ajoilta?
T:JJT
Heikki: Tähän mennessä ihan ehdottomasti paras muisto on voitto Unkarissa viime vuodelta. Se on ehdottomasti paras muisto tällä hetkellä.
Onko semmosta vanhaa kilpa-autoa mitäs haluisit kokeilla?
T:Holo
Heikki: Tietenkin olisi mielenkiintoista päästä kokeilemeaan vanhoja F1-autoja. Esimerkiksi McLarenin autoa vuodelta 1989. Slicksi-renkailla varustettuja autoja olisi mielenkiintoista kokeilla, miltä ne tuntuisi. Samoin vanhoja ralliautoja olisi mielenkiintoista kokeilla. En ole koskaan hirveästi asiaa miettinyt.
Mikä on sun lempirata F1-kalenterissa ja mistä pidät vähiten?
T:MJM
Heikki: Kyllä Spa on varmasti paras. Se on vanhanaikainen, pitkä ja vaikea. Se on monen kuljettajan suosikki. Ei siellä ole yhtään semmoista rataa, joista en tykkäisi. Paljon erilaisia ratoja. Kaikkia ratoja täytyy oppia ajamaan.
Mitä tekisit työksesi jos et olisi formula kuski?
Tate
Heikki: Hyvin todennäköisesti ajaisin rallia. Jos unohdetaan moottoriurheilu, lentäisin luultavasti helikopteria tai lentokonetta. Minulla on nyt lupakirja helikopterille, ja tulevaisuudessa sitä harrastusta voisi tehdä vähän enemmänkin.
Moi Tuli vaan mieleen, harmittaako kun lähdit kovemmilla renkailla kisaan? Olistitko ollut muuten jopa palkintopallilla?
T:MH
Heikki: Jälkeenpäin on aina helppo analysoida. Ensimmäiset kaksi kierrosta pilasivat kilpailuni. Se oli sen jälkeen selviytymistaistelua, että saisi jonkin pisteen. Kisan toinen puolisko osoitti, että vauhti oli hyvää. Me teimme tallin kanssa päätös, että kovilla lähdetään. Sitten huomattiin, että se oli väärä päätös. Varmasti olisin ollut palkintopallitaistossa mukana, jos olisimme lähteneet pehmeillä renkailla liikkeelle. Se on ihan sata varma.
Miltä nyt tuntuu?
T:mammamiia
Heikki: Ihan hyvältä tuntuu. Tietysti päällimmäisenä mielessä pettymys kisasta. Sille ei mitään voi, nyt pitää suunnata katse Singaporeen. Siellä yritetään uudestaan.
Hi!
T:hi
Ylläpito: Heikin verkkovierailu myöhästyy hieman.
t
T:t
t