Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

lahill

Well-known member
Liittynyt
14.4.2007
Viestit
452
--

Tähänkin Andrew Daviesin sarkastiseen purkaukseen on sen lyhyydestä huolimatta mahtunut asiavirheitä. Koviksen matka katkesi Monacossa ohjaustangon vääntymiseen, ei vaihdelaatikko-ongelmaan. Ja tuskin se 300 000 euron lahjoitus sentään vei puolta Heikin vuosipalkasta. Davies vaan haluaa vihjailla, ettei Kovalainen saa kunnon palkkaa Lotuksella.
--
Ihan totta, että PF1 ei luotettavin lähde ole. Sanotaan nyt Andrew Daviesin puolesta se, että hän puhui vaihdelaatikon osalta Espanjasta. No sekava kirjoitus kumminkin...

F1 on siitä kuitenkin mukava laji, että kaikki voivat melkein siitä mielipiteensä sanoa. Lisäksi melkein kaikki, josta huhutaan saattaa pitää paikkansa tai sitten ei. :D
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Ihan totta, että PF1 ei luotettavin lähde ole. Sanotaan nyt Andrew Daviesin puolesta se, että hän puhui vaihdelaatikon osalta Espanjasta. No sekava kirjoitus kumminkin...
Heh, niinpäs puhuikin. Veikkaan kyllä, että Davies tarkoitti Monacoa, mutta kirjoittikin erehdyksessä Barcelonasta. :D

Barcelonassahan Kovis ei päässyt edes aloittamaan kilpailua, kun Lotuksen mekaanikot yrittivät käynnistää autoa ennen kuin siinä oli virta päällä, ja tämä rikkoi sitten vaihdelaatikon.
 

lahill

Well-known member
Liittynyt
14.4.2007
Viestit
452
Nähtävästi juttu otettiin vastaan ihan erilailla kuin oli tarkoitus :(

Luen aina Winners and Losers -artikkelin ja lienkö sitten tyhmä mutta minusta oli hieno kirjoitus Kovalaisesta. Andrew osaa olla ilkeä enkä tässä Heikin jutussa nähnyt muuta kuin:

- Heikki ei valita niinkuin Trulli

- Heikki antaa rahaa hyväntekeväisyyteen vaikka palkka tuskin on mikään mega-palkka

- Heikki on liian näkymätön ja ansaitsisi enemmän faneja

- Heikistä on vaikea sanoa yhtään mitään pahaa

Mutta nämä ovat kaikki lukijan silmissä ja luen vain humoristiset artikkelit uutissivuilta, uutiset haen muualta ja foorumilta olen jo bannattu ajat sitten ikiajoiksi :D
Totta kai on positiivista, että Heikkiä kehutaan. :ahem:

Heikki on myös sen ansainnut. Meillä on Suomessa jotenkin niin kovin vaikeaa suhteuttaa odotuksia ja lisäksi on niin kovin vaikeaa olla "omien puolella" myös vaikeissa tilanteissa. Siinä mielessä tällaiset muualta tulevat kehut tekevät hyvää.

Täytyy vielä loppuun sanoa, että ainakin ulkoisten seikkojen perusteella (perhe- ja ystäväsuhteet, ainainen positiivisuus tms.) Heikki on onnistunut elämässään. Eikä kilpa-autoilussakaan huonosti ole mennyt. :thumbup:
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Täytyy vielä loppuun sanoa, että ainakin ulkoisten seikkojen perusteella (perhe- ja ystäväsuhteet, ainainen positiivisuus tms.) Heikki on onnistunut elämässään. Eikä kilpa-autoilussakaan huonosti ole mennyt.
En nyt tietenkään asiasta mitään tiedä, mutta sellainen olo on jäänyt, että lunkisti asioihin suhtautuvat Häkkinen, Räikkönen, Kovalainen jne. ovat elämässään tyytyväisempiä kuin eräät kilpa-autoilevat ärrimurrit.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Nähtävästi juttu otettiin vastaan ihan erilailla kuin oli tarkoitus :(
No, Planet F1-toimittajat toivottivat Kovalaiselle viime kaudella toistuvasti pikaisia potkuja McLarenilta ja koko F1-sarjasta, joten kaipa tätä liioiteltua äimistelyä Heikin hyväntuulisuudesta voidaan pitää käänteenä parempaan suuntaan. ;)

Kovalaisen sijoittaminen voittajien puolelle on ainakin ihan perusteltua keskeytyksestä huolimatta, koska Heikki piti radalla uusien tallien autoista parasta vauhtia. Toivottavasti hyvä vauhti jatkuu Turkissa, jossa auton aerodynamiikalla on taas suurempi merkitys vauhdinpitoon kuin Monacossa.
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
No, Planet F1-toimittajat toivottivat Kovalaiselle viime kaudella toistuvasti pikaisia potkuja McLarenilta ja koko F1-sarjasta, joten kaipa tätä liioiteltua äimistelyä Heikin hyväntuulisuudesta voidaan pitää käänteenä parempaan suuntaan. ;)

Kovalaisen sijoittaminen voittajien puolelle on ainakin ihan perusteltua keskeytyksestä huolimatta, koska Heikki piti radalla uusien tallien autoista parasta vauhtia. Toivottavasti hyvä vauhti jatkuu Turkissa, jossa auton aerodynamiikalla on taas suurempi merkitys vauhdinpitoon kuin Monacossa.
Heikkiä on kyllä kohdeltu paremmin kuin esim. Kimiä mutta oli iloinen asia lukea miten Heikistä oli kirjoitettu.

Heikille kaikkea parasta :thumbup:
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1394
Heikillä tosiaan hyvä vauhti päällä Monacossa, mutta: mikähän se ohjauksen hajotti? Ettei vaan olisi vetänyt hiukan kaiteisiin ensin...
Ollut joskus aikaiseminkin näitä (ei siis Kovalaisella), autosta vain yht'äkkiä hajosi vetari, tukivarsi, rengas jne.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Gascoynen selitys Heikin keskeytykselle Monacossa: "The steering joint failed."

Kovalaisen oma selitys Maikkarille: "Ohjaustankoon tuli vika. Ohjausraudat lähtivät menemään eri suuntiin, eikä ohjaus ollut enää sen jälkeen keskellä. Tilanne meni siihen pisteeseen, että oikealle kääntyvässä mutkassa ei ollut enää varaa kääntää."
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1023
Sijainti
Helsinki
Heikki on mielestäni ajanut alkukauden oikein hyvin mutta mikä sen merkitys tulevaisuuden kannalta on, se jää nähtäväksi. Lotus ei tule olemaan nopea auto vielä vuosiin ja vaatii valtavaa kärsivällisyyttä Heikiltä olla projektissa mukana niin kauan että auto on nopea. Ja jos se auto joskus nopeaksi tulee, saattaa siellä ollakin joku uusi tuleva tähti toisessa autossa ja kerätä Heikin työn hedelmät.

Nyt onkin mielenkiintoista seurata yrittääkö Heikki parempiin talleihin ensi kaudeksi vai pysyykö Lotuksella (jos sinne saa jäädä).
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Nicole postitti tuossa edellä Planet F1:n syväluotauksen Heikin luonteesta, joten laitanpa tässä sen jatkoksi toisen Monacon kisa-arvion, jossa kiinnitetään huomiota myös Kovalaisen ajamiseen. Tämä on F1 Badgerin tuomio Lotus-kuskien suorituksista Monacossa:
Lotus

  • Qualifying: Kovalainen
  • Race: Trulli

Lotus qualified the best of the new teams again this weekend, with Kovalainen in particular impressing in qualifying. He basically just threw the car about, having a couple of spins and looking as though he was pushing the car to the limit and beyond. An eventual grid slot of eighteenth, one slot ahead of his team mate, didn’t really reflect how gloriously mental he was in the car.

Kovalainen described his race as “fantastic”, claiming he was able to almost keep up with Petrov’s Renault. However, twenty laps from the end, his steering alignment started to become uneven. Indeed, in another indicator of how mental his weekend was, this is what he had to say: “on the right hand corners I had to use maximum lock, even in the tunnel, and it got to the point where it didn’t feel safe anymore”. Really Heikki, you don’t say? Retiring was probably the best option.

In contrast, Trulli wasn’t happy at all with his race. Delays in his pit stop meant he emerged behind the HRTs, leading to his attempted pass on Chandhok and we all know how that ended.

Badger’s best: Kovalainen
"Overstatementin" sijasta tässä käytetään "understatementia" huomion kiinnittämiseksi siihen, ettei oikealle kääntyvässä tunnelissa todellakaan ole turvallista ajaa F1-kilpailujen vauhdissa autolla, joka ei käänny oikealle. :D
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
BBC on ollut mukana seuraamassa ja haastattelemassa, kun Heikki Kovalainen testasi vanhoja Lotus-kilpureita.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Heikki Kovalainen sai Kanadan osakilpailussa erinomaisen startin ja käväisi renkaanvaihtoruletin aikana kierroksella 7 parhaimmillaan kuudennella sijalla asti, mutta putosi sitten oman renkaidenvaihtonsa myötä kierroksella 16 viidennelletoista sijalle.

Jarno Trulli lähti kilpailuun Heikistä poiketen pehmeämmillä renkailla ja tuli ensimmäisen kerran renkaidenvaihtoon jo kierroksella 5. Sitten Jarno onnistui ajamaan pitkän stintin ja tuli toisen kerran renkaidenvaihtoon kierroksella 30, Heikin vaihtaessa renkaitaan toistamiseen kierroksella 32. Trulli oli kolmannella rengassarjallaan hyvässä vauhdissa ja tavoitti Kovalaista, kunnes jarruvika katkaisi Trullin matalalennon kierroksella 40.

Heikki saapui maaliin sijalla kuusitoista, parhaana uusien tallien kuskeista ja myös Renaultin Vitaly Petrovin päihittäneenä. Turun Sanomat kertoo Kovalaisen rikkoneen etusiipensä jo ensimmäisessä mutkassa kolaroituaan Toro Rosson kanssa.

Kahdeksan osakilpailun jälkeen Lotus-kuskien keskinäinen vääntö on aika-ajojen osalta tasapelissä. Kilpailuissa Kovalainen on pärjännyt Trullia paremmin -- lähinnä siksi, että Jarnon Lotus on hajonnut useammin kuin Heikin auto.

Aika-ajot: Kovalainen 4 -- Trulli 4
Kilpailut: Kovalainen 5 -- Trulli 3
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kilpailuissa Kovalainen on pärjännyt Trullia paremmin -- lähinnä siksi, että Jarnon Lotus on hajonnut useammin kuin Heikin auto.
Trulli on auton hajotessa ollut mun käsittääkseni useimmiten Kovalaisen perässä. Vastaavasti Trullin pärjätessä paremmin osa on johtunut Heikin hajonneesta autosta.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Startit ovat aika usein tällä kaudella onnistuneet Heikiltä Jarnoa etevämmin, mutta kisavauhdissa ei ole tainnut olla isoja eroja Lotus-kuskien välillä. Monacossa Heikki oli selvästi Trullia paremmassa iskussa kilpailussa, Kanadassa taas Jarnolla tuntui olevan parempi kisavauhti. Toisaalta kierrosajat heittelivät Montrealissa huikeasti, kun kuskeilla ei ollut luottoa renkaiden kestämiseen.

Kanadan aika-ajoissa Kovis tuntui olevan niskan päällä tallikaveriinsa verrattuna, joten ehkä se etusiiven rikkoutuminen heti kisan alussa hidasti Heikin vauhtia. Maikkarille antamissaan kommenteissa Kovalainen ei vaikuttanut ollenkaan tyytyväiseltä siihen, miltä Lotus tuntui aiempiin kisoihin verrattuna. Tallin virallisessa tiedotteessa oli tietysti myönteisempi lausunto, koska aloittelevan tallin täytyy kantaa omaa lippuaan mahdollisimman korkealla.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Startit ovat aika usein tällä kaudella onnistuneet Heikiltä Jarnoa etevämmin, mutta kisavauhdissa ei ole tainnut olla isoja eroja Lotus-kuskien välillä. Monacossa Heikki oli selvästi Trullia paremmassa iskussa kilpailussa, Kanadassa taas Jarnolla tuntui olevan parempi kisavauhti. Toisaalta kierrosajat heittelivät Montrealissa huikeasti, kun kuskeilla ei ollut luottoa renkaiden kestämiseen.
Sinänsä on ihan ymmärrettävää ja järkevää seurata kisavauhtia ja sen muutoksia. Oleellisempaa on kuitenkin kumpi on edellä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Luokitellut sijoitukset taitavat olla se kaikkein tärkein kriteeri kuljettajien menestyksen määrittelemisessä. MM-pisteitä ei yksikään uusien tallien kuskeista ole vielä onnistunut nappaamaan, mutta Heikki Kovalaisella on uusien tallien "omassa sarjassa" parhaat sijoitukset: (1x)13.-(1x)14.-(1x)15.-(1x)16. Näillä meriiteillä Heikki on F1-kuljettajien tämän vuoden MM-taulukossa sijalla 19.

Karun Chandhok on 20. sijoituksilla (2x)14.-(1x)15.-(1x)17.-(1x)18.-(1x)20. Lucas di Grassi on 21. sijoituksilla (1x)14.-(3x)19. Jarno Trulli on 22. sijoituksilla (1x)15.-(3x)17.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Luokitellut sijoitukset taitavat olla se kaikkein tärkein kriteeri kuljettajien menestyksen määrittelemisessä.
Tietenkin, mutta uusilla talleilla kalusto hajoaa jatkuvasti kuskeista riippumattomista syistä, jolloin vertailun kannalta järkevintä on seurata suorituksia siltä ajalta kun molemmat ovat vielä liikkeellä.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Luokitellut sijoitukset taitavat olla se kaikkein tärkein kriteeri kuljettajien menestyksen määrittelemisessä.
Vielä viime vuonna olit täysin eri mieltä kun vertailtiin Lewis Hamiltonin ja HK:n suorituksia McLarenilla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös