Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Himputti sentään, että joukko amatöörejä kehtaa veikkailla kisan tuloksia. :jaska:

Kahdeksan parasta in race:

1. Kimi
2. Hamilton
3. Kubica
4. Heikki
5. Lonso
6. Trulli
7. Button
8. Webber

EDIT: väärä toikki :eek:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Device sanoi:
Kyllähän tässä on totuuden perää. Heikki ei ole tainut saada kertaakaan kevyempää autoa kuin Lewis, joten on hiukan vaikeata voittaa tallikaveria. Heikki on kyllä ollut positiivinen yllätys siinä mielessä, että on ajanut painavalla autolla todella hyvin aika-ajoissa.
Mun mielestä toi lehtijuttu oli todella naurettava! Aika heikoissa kantimissa asiantuntemus tuolla Ilta-Sanomissa.
 

*Juppe*

Member
Liittynyt
7.9.2006
Viestit
20
Trullinkaasu sanoi:
En sulje pois sellaista ajatusta, että tuo olisi jonkun 10-12 vuotiaan tekemä. Ainahan niitä samettikäsiä, luonnonlahjakkaita tenavia löytyy.
Nyt-liitteen mukaan tekijällä on ikää 29-vuotta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
patriot sanoi:
Mun mielestä toi lehtijuttu oli todella naurettava! Aika heikoissa kantimissa asiantuntemus tuolla Ilta-Sanomissa.
Mitä se hyödyttäisi laskea Heikkiä kevyellä liikenteeseen? Kisavauhti ei ole ollut sillä tasolla, että pystyisi ajamaan eroa muihin. Paras tankata riittävästi ja yrittää onnistua aika-ajoissa ja lähdössä.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Device sanoi:
Kyllähän tässä on totuuden perää. Heikki ei ole tainut saada kertaakaan kevyempää autoa kuin Lewis, joten on hiukan vaikeata voittaa tallikaveria. Heikki on kyllä ollut positiivinen yllätys siinä mielessä, että on ajanut painavalla autolla todella hyvin aika-ajoissa.
Täysin naurettava uutinen, missä ei ole mitään järkeä.

Kaikki jotka vähän ovat formuloita seuranneet tietävät, että etulyöntiasemassa on se kuljettaja, jolla on bensaa vastustajaan nähden jokunen kierros enemmän. Tämän jälkeen on vain kuljettajan tehtävä pysyä riittävän lähellä vastustajaa, että varikkotoppien aikana voi ottaa niistä ylimääräisistä nopeista kierroksista kaiken irti.

Mm. Kimi ja M.Sch ovat toteuttaneet tätä taktiikkaa moitteetta.

Aika ällistyttävää kuunnella tätä narinaa, niinkuin tämä suurempi bensamäärä ois Kovalaisella huono juttu. Heikistä itsestä kiinni se nopeus on, oli bensaa hieman enemmän tai hieman vähemmän kuin Hämäläisellä, koska loppupeleissä paremmalla kisanopeudella voittaa kummallakin taktiikalla.
 
Viimeksi muokattu:

Mikkonen

Well-known member
Liittynyt
29.12.2006
Viestit
658
Dominic sanoi:
Kaikki jotka vähän ovat formuloita seuranneet tietävät, että etulyöntiasemassa on se kuljettaja, jolla on bensaa vastustajaan nähden jokunen kierros enemmän.
No ei välttämättä. Jos on vaikka erittäin tasainen aika-ajo, jossa kakkonen jää 0.05, kolmonen 0.1, ja nelonen 0.15 kärjestä, niin silloin muutaman kierroksen lisäbensa saattaa pudottaa hetkessä viidenteen ruutuun. Tällöin kaikki etu on syöty, koska paalu vs. viides ruutu on melko ylivoimainen etu sille kevyemmälle - radalla kuin radalla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mikkonen sanoi:
No ei välttämättä. Jos on vaikka erittäin tasainen aika-ajo, jossa kakkonen jää 0.05, kolmonen 0.1, ja nelonen 0.15 kärjestä, niin silloin muutaman kierroksen lisäbensa saattaa pudottaa hetkessä viidenteen ruutuun. Tällöin kaikki etu on syöty, koska paalu vs. viides ruutu on melko ylivoimainen etu sille kevyemmälle - radalla kuin radalla.
Toisaalta pieni virhe aika-ajosuorituksessa torpedoi sen kevyemmällä lähtevän taktiikan paljon pahemmin kuin sen, jonka taktiikka ei alunperinkään perustunut hyvään lähtöpaikkaan.
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
Mikkonen sanoi:
No ei välttämättä. Jos on vaikka erittäin tasainen aika-ajo, jossa kakkonen jää 0.05, kolmonen 0.1, ja nelonen 0.15 kärjestä, niin silloin muutaman kierroksen lisäbensa saattaa pudottaa hetkessä viidenteen ruutuun. Tällöin kaikki etu on syöty, koska paalu vs. viides ruutu on melko ylivoimainen etu sille kevyemmälle - radalla kuin radalla.
Ja pieni virhe päälle raskaalla autolla niin sijoitus voi olla kuudes. huonohko lähtö päälle niin eka kierroksen jälkeen pidät oman paikkasi niin olet jo kuuden sekunnin päässä kärjestä
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
WebSlave sanoi:
Toisaalta pieni virhe aika-ajosuorituksessa torpedoi sen kevyemmällä lähtevän taktiikan paljon pahemmin kuin sen, jonka taktiikka ei alunperinkään perustunut hyvään lähtöpaikkaan.
Virhe taikka ei niin taktiikka tukeutuu aina mahdollisimman hyvään lähtöpaikkaan. Ehkä Heikki on immuunimpi auton painolle aika-ajoissa? Joka tapauksessa näyttää selkeältä, että Heikki on nopeampi aika-ajaja kuin Hamilton.

Ja alla Whitmarsh toteaa rivien välistä suoraan, että Heikki olisi ilman rengasrikkoa voittanut Hamiltonin tämän vuoden (Hamiltonin omien sanojen koko uransa) parhaassa kisassaan ja siis samalla koko kisan.

McLaren say Kovalainen could have won

By Jonathan Noble and Pablo Elizalde Sunday, May 11th 2008, 17:00 GMT

Heikki Kovalainen during the Turkish GPMcLaren F1 CEO Martin Whitmarsh believes Heikki Kovalainen could have scored his maiden grand prix victory at today's Turkish Grand Prix.

Kovalainen, returning to action this weekend following his heavy crash at the Spanish Grand Prix, had qualified on the front row for the first time, outpacing teammate Lewis Hamilton despite carrying a heavier fuel load.

The Finn's race, however, was spoiled right at the start when he made contact with Ferrari's Kimi Raikkonen at the first corner.

The contact punctured one of Kovalainen's tyres. The McLaren driver pitted and dropped down to the bottom of the field before a strong charge to 12th place.

Without the first corner crash, Whitmarsh reckons Kovalainen could have beaten Felipe Massa for victory.

"If Heikki had not made that stop, he would have run longer than Felipe at the first stop and if he could have been close to Massa, which I think he could have been, he would have been able to take him at the first stop," Whitmarsh told reporters after the race.

"And thereafter, the race would have played out differently.

"It's easy to say that in hindsight, but I think Heikki did a fantastic job in qualifying with a reasonable fuel load onboard and had he been able to deploy and exploit that in the race, I've never known him as disappointed as this.

"He really felt he could win this race and as the race panned out, I think he knows he could have won it - and it eluded him. And that's disappointing.

"And I said to Heikki, he's absolutely right to be disappointed but on the other hand he wouldn't be so disappointed if he hadn't done such a great job to put himself in that position.

"He put himself in a position to win a race and he will win races this year and in the future and he really deserves to. He's an extraordinary chap."

Whitmarsh also praised teammate Lewis Hamilton's drive to second place, saying today's was the Briton's best drive of the year.

"It was the finest this year," he said. "My memory's so short that I don't want to draw comparisons.

"It was his finest race this year and with the odds against him he was just flat out and his in- and out-laps were great and the team did a superb job in the pitstops. And he took the race to Ferrari throughout."

Hamilton finished less than four seconds behind Massa after having to run a three-stop strategy for safety reasons following concerns about his tyres.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Selittelyä, jonka tarkoitus on häivyttää tosiasia Kovalaisen syljimisestä Hamiltonin pönkittämiseksi. Raskaan kuorman vuoksi, ilman rengasrikkoakin, epäonnistuneen startin vuoksi neljänneltä sijalta, ei olisi päässyt kuin Kubican ohi. Tasaisemmalla vauhdillaan Räikkönen olisi ohittanut Kovalaisen viimeistään toisissa stopeissa ja Massa ja Hamilton olisivat jo karanneet tavoittamattomiin, joten tuolla raskaalla ensimmäisellä stintillä oli epäonnistuminen todennäköistä ja tulos vain 4.
 

Beza

Well-known member
Liittynyt
31.1.2007
Viestit
142
Huomasikos kukaan tämän päivän iltiksessä Mobil ykkösen onnittelua Heikille ja McLarenille makeasta voitosta? :D
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Eikös tämä kausi muistuta Kovalaisen osalta vähän Räikkösen kautta 2002? Periaatteessa vauhtia on enemmän kuin tallikaverilla, mutta epäonni seuraa kisasta kisaan.
 

neos

Well-known member
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
262
Mediaprofeetta sanoi:
Eikös tämä kausi muistuta Kovalaisen osalta vähän Räikkösen kautta 2002? Periaatteessa vauhtia on enemmän kuin tallikaverilla, mutta epäonni seuraa kisasta kisaan.
Ei se tunnu olevan nopeampi tällä hetkellä kuin aika-ajossa. Ei oo tällä kaudella vakuuttanu pahemmin kisavauhdilla, nopeita kierroksia tulee mutta 10 kierrosta ennen loppua ja sitä ennen jääty sekunti/kierros...
Sitten kun startissa herra rupee voittaan sijotuksia, kierrosajat menee yhtä tasasesti ku kimillä ja sormet ei hipottele vääriä nappuloita voidaan puhua vahvemmasta maccikuskista (tarkoitit toki "periaatteessa", kunhan vein pidemmälle).
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Itse asiassa tuo Kovalaisen meininki alkaa ärsyttämään. Kaveri ei varsinaisesti saa mitään aikaiseks ja on lähinnä sellanen perinteisen Japanilais Kamikaze kuskin kaltainen tyyppi.

Tuollaiset leikkaamiset pitäis jättää väliin mitä nyt suoritti kisassa. Suorastaan naurettavasti vetää toisen kylkeen. Näkee kyllä eron Kimin ja Heikin välillä. Heikillä ei siis ole mitään hävittävää, joten näyttää olevan ihan sama miten ajaa.

Ärsyttävä jätkä kaikenkaikkiaan.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Missäs vaiheessa Heikki nyt muka eteen leikkasi? Otti tiukan linjan ensimmäiseen mutkan sen takia että täytyi saada mahdollisimman hyvä startti painavan auton takia. Kimi ei tietysti antanut periksi milliäkään, ja sitten autot kävivät liian lähellä toisiaan. Fisichellan ja Nakajiman tapauksessa olisi ehkä voinut puhua eteen leikkaamisesta, vaikka sekin tapaus taidettiin kuitata normaalina kilpailutilanteena.

Heikin etsikkoaika on vielä käynnissä, ja tähän mennessä on mennyt tosi hyvin kun vertaa siihen miten hänen arvioitiin suoriutuvan ensimmäisestä kaudestaan McLarenilla. Hän on osoittanut että ei se Hamiltonkaan ole kuin keskinkertainen aika-ajaja. Kun myös kisoissa alkaisi palaset loksahdella kohdilleen eikä olisi enää "huonoa tuuria", niin olisi aikamoinen ihme jos Heikki ei voittaisi ainuttakaan kisaa tällä kaudella.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
CamoN sanoi:
Missäs vaiheessa Heikki nyt muka eteen leikkasi?
No siinä ensimmäisessä mutkassahan se eteen leikkasi. Ei nyt tarvitse mitään sokeaa esittää, vaikka Heikki kuinka mukava kaveri olisikin.

Perseestä on se, että Heikki kuvittelee hänellä olevan oikeuden tuollaiseen ajoon, niin että muuthan väistää kun minä leikkaan eteen, enkä juuri katsele taakseni, enkä edes sivulleni. Oli Kimin viime hetken peruuttelun ansiota, ettei molemmat olisi olleet ulkona. Jos ja kun Kimi olisi pitänyt sisäpuolen, törmäys olisi ollut ilmeinen.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
CamoN sanoi:
Kimi ei tietysti antanut periksi milliäkään, ja sitten autot kävivät liian lähellä toisiaan.
Ai että ei Kimi antanut periksi tuossa starttitilanteessa? Taidettiin katsoa sitten eri kisaa.

Siinä startissa, minkä minä näin, Räikkönen nimenomaan antoi periksi kun näki Kovalaisen vierustalla ollessaan, että Kovalainen alkaa kääntämään mutkaan ikäänkuin Räikköstä ei olisi olemassakaan. Eipä vain Räikkönen sitten ehtinyt kokonaan alta pois.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
No, täytyy toivoa, että tämä kisa olisi ollut jossain määrin oppitunti Heikille. Jatkossa täytyy kertakaikkiaan osata jättää toisillekin tilaa, jotta oma ajo ei tyssää alkuunsa(ja mahdollisesti muiden siinä sivussa)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös