Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
jtm79 sanoi:
Mä en oikein ole vakuuttunut Lewiksen nopeudesta kun Kovis vie sitä aika-ajoissa :rolleyes:
En minäkään Räikkösen nopeudesta kun Massa vie sitä aika-ajoissa. :thumbup:
 

jtm79

Well-known member
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
111
Stedos sanoi:
En minäkään Räikkösen nopeudesta kun Massa vie sitä aika-ajoissa. :thumbup:
Tilanne on nyt 4-2 aika-ajoissa ja australiaa ei lasketa koska Räikkösellä tekninen ongelma. Loppukaudesta Räikkönen menee Mestaruudettoman Massan ohi, vaikka onki aina raskaamalla kuten Heikki.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Ei heitetä kirvestä kaivoon. Häkkisen tai Räikkösenkään eka kausi McLarenilla ei tainnut olla ruusuilla tanssimista.
Isoimpana kysymysmerkkinä Heikin suhteen näen sen millaista kohtelua hän saa suhteessa tallikaveriin.
Heikin ajajanlahjoja en epäile pätkääkään.
 
Viimeksi muokattu:

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
petrolhead sanoi:
Ei heitetä kirvestä kaivoon. Häkkisen tai Räikkösenkään eka kausi McLarenilla ei tainnut olla ruusuilla tanssimista.
Ei niin, mutta näyttivät kyllä nopeutensa. Tätä ei ole vielä Heikillä tapahtunut.
 

jtm79

Well-known member
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
111
Palkopoika sanoi:
Ei niin, mutta näyttivät kyllä nopeutensa. Tätä ei ole vielä Heikillä tapahtunut.
Mitä nyt aika-ajoissa ajanut nopeammin ku King Of Crash. Siis suhteessa polttoaine lastiin.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
jtm79 sanoi:
Loppukaudesta Räikkönen menee Mestaruudettoman Massan ohi, vaikka onki aina raskaamalla kuten Heikki.
Missä kisoissa Räikkönen on ollut Massaa raskaammalla lukuunottamatta Turkkia, Malesiaa ja Barcelonaa? Bahrainissa, Monacossa ja Kanadassa Massa on ollut raskaampi. Kanadan kohdalla voisi toki spekuloida, mutta kun noissa muissa kisoissa Q2:n voittaja on ollut raskaampi niin eiköhän sama pätenyt myös Kanadassa. Lisäksi Ferrari kuljettajilla on lähes poikkeuksetta vain yhden kierroksen polttoaine-ero, mikä ei tee kuin kympin kierroksella.

Heikki on ollut keskimäärin kolme kiekkaa Hamia raskaampi, mikä näkyy jo eri tavalla kellossa.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Palkopoika sanoi:
Ei niin, mutta näyttivät kyllä nopeutensa. Tätä ei ole vielä Heikillä tapahtunut.
2x kilpailun nopeinta kierrosaikaa kertoo jostakin orastavasta...
 

Väisäskä

Toist pualt aitaa
Liittynyt
20.8.2007
Viestit
198
Sijainti
Sydney Australia
Quote:
Originally Posted by F1-Live
Hamilton's teammate Heikki Kovalainen had an off-pace weekend in Canada, but Whitmarsh said the Finn is now "our best hope of winning" in France next weekend.

Tais tulla kiire Whitmarchille kun jo olis ensviikonlopulla menossa radalle. :D

Ehkä Whitmarsh löytää paremmat tallut Heikin autoon Ranskan radalle. :D
 

Istaria

Well-known member
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
292
Sijainti
QuakeNet
Kummastuttaa kyllä että Whitmarsh jaksaa muistuttaa siitä että Hamilton on saanut parrua jatkuvasti aika-ajoissa. En ymmärrä ketä se palvelee? Olen lukenut nyt ainakin kahdesti näitä kommentteja. Luulisi että olisi parempi pitää matalaa profiilia.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Istaria sanoi:
Kummastuttaa kyllä että Whitmarsh jaksaa muistuttaa siitä että Hamilton on saanut parrua jatkuvasti aika-ajoissa. En ymmärrä ketä se palvelee? Olen lukenut nyt ainakin kahdesti näitä kommentteja. Luulisi että olisi parempi pitää matalaa profiilia.
Kaipa sillä yritetään pönkittää tallin sisäistä kilpailuasetelmaa ja käsitystä siitä, että McLarenilla ei ole minkäänlaisia tallimääräyksiä ja kummallakin kuljettajalla on samat mahdollisuudet menestyä. Mikäli kaikki McLarenin lehdistötiedotteet käsittelisivät pääasiassa Hamiltonin hyviä suorituksia, voisi homma alkaa näyttää ulospäin vähän yksipuoliselta. ;)
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
jtm79 sanoi:
Mitä nyt aika-ajoissa ajanut nopeammin ku King Of Crash. Siis suhteessa polttoaine lastiin.
Tästä ei ole varsinaisia todisteita. Voi olla, että tyhjemmällä tankilla Heikki ei saisi autoa kulkemaan riittävän nopeasti. Eli voi olla vaikka samaa renkaan lämmitys ongelmaa kuin Heidillä ja Kimillä. Voi olla, että Heikki olisi tehnyt virheitä, jos olisi ajanut kevyemmällä autolla. Jossittelu on turhaa ja tässä kohtaa Heikki on hävinnyt aika-ajoissa Lewisille, kuten Kimi Massalle ja Heidi Kubicalle. Se on tosiasia, sitä ei voi muuksi muuttaa vaikka kuinka vääntelis :)
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Istaria sanoi:
Kummastuttaa kyllä että Whitmarsh jaksaa muistuttaa siitä että Hamilton on saanut parrua jatkuvasti aika-ajoissa. En ymmärrä ketä se palvelee? Olen lukenut nyt ainakin kahdesti näitä kommentteja. Luulisi että olisi parempi pitää matalaa profiilia.
Varmaan Heikin aika-ajosuoritusten korostamisella on tarkoitus tuoda julkisuuteen se kuinka hyvin Heikki on aika-ajoissa ajanut ja näin ollen ehkäistä Heikkiin kohdistettu kritiikki. Jos kuskin potentiaali on vähän jäänyt piiloon tallin taktiikkavalintojen, teknisen ongelman ja huonon tuurin vuoksi, on ihan paikallaan kertoa suurelle yleisölle totuus ja antaa näin tunnustusta kuskille.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Misa1 sanoi:
Tästä ei ole varsinaisia todisteita. Voi olla, että tyhjemmällä tankilla Heikki ei saisi autoa kulkemaan riittävän nopeasti. Eli voi olla vaikka samaa renkaan lämmitys ongelmaa kuin Heidillä ja Kimillä. Voi olla, että Heikki olisi tehnyt virheitä, jos olisi ajanut kevyemmällä autolla. Jossittelu on turhaa ja tässä kohtaa Heikki on hävinnyt aika-ajoissa Lewisille, kuten Kimi Massalle ja Heidi Kubicalle. Se on tosiasia, sitä ei voi muuksi muuttaa vaikka kuinka vääntelis :)
No tämähän nyt vasta jossittelulta ja löysältä spekulaatiolta kuullostaa: "ehkä" Heikin auto on parempi pari kiekkaa painavampana; "ehkä" Heikki ei ollutkaan oikeasti nopeampi. Ja sitten vaan noista premisseistä käsin pannaan Heikki varmasti samaan karsinaan Räikkösen kanssa, ikään kuin Heikki olisi faktuaalisesti ollut aika-ajoissa heikompi kuin Hamilton. Lisäksi jos Mclaren mystisesti alkaisi toimimaan paremmin muutaman kierroksen lisäbensalla, niin tuskinpa ne Hamiltonia sitten turhan kevyenä ajattaisi...

Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että samoin kuin Massa on ollut Kimiä parempi aika-ajoissa, niin vastaavalla tavalla Heikki on ollut Hamia parempi. Mistä se Misa1:n tarve vähätellä Kovalaisen aika-ajosuorituksia on peräisin? Olikos Misa1 näitä tyyppejä, jotka nimittivät Kovalaista hiirulaiseksi?
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Misa1 sanoi:
Tästä ei ole varsinaisia todisteita. Voi olla, että tyhjemmällä tankilla Heikki ei saisi autoa kulkemaan riittävän nopeasti. Eli voi olla vaikka samaa renkaan lämmitys ongelmaa kuin Heidillä ja Kimillä.
Pakko vielä kommentoida tätä loogista herkkupalaa: eipä se painava auto ainakaan Heidiä ole auttanut renkaanlämmittämisessä. Samoin Kimi ja Massa on ajaneet ihan vastaavasti hyvin kevyellä ja painavalla autolla (suhteutettuna fuel-correction kaavaan)
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Sulla leikkaa kovaa Valde :D Eiköhän ne tallit tiedä millä kukakin kuski saa parhaan tuloksen aikaiseksi paremmin kuin sinä tai minä :rolleyes:

Se ei ole mitään jossittelua, jos sanon ettei voi tietää miten kevyemmällä autolla olisi käynyt aika-ajoissa. Sitä ei voida vaan yksinkertaisesti tietää.

Katsoppa niitä aika-ajojen tilastoja ja kerro mikä tilanne on, kuka on voittanut kenetkin. Sieltä sen näkee.

Ei sen painavamman auton ole tarkoitus parantaa renkaiden lämmittämistä. :D Vaan kyseessä on erilainen kisataktiikka. En pidä sitä mitenkään hyvänä taktiikkana mutta näin ne vaan tuntuu tekevän noiden kahden tallin sisällä noita ratkaisuja erilaiseksi toiselle kuskille. Bemarilla ei sentään selitellä koko ajan samaa "kevyemmällä autolla Heidi olisi tehnyt sitä ja tätä" soopaa.

Huvittava koko keskutelu, tämä on varsin mainio:
ikään kuin Heikki olisi faktuaalisesti ollut aika-ajoissa heikompi kuin Hamilton
:D:D:D:thumbup:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Valde sanoi:
Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että samoin kuin Massa on ollut Kimiä parempi aika-ajoissa, niin vastaavalla tavalla Heikki on ollut Hamia parempi. Mistä se Misa1:n tarve vähätellä Kovalaisen aika-ajosuorituksia on peräisin? Olikos Misa1 näitä tyyppejä, jotka nimittivät Kovalaista hiirulaiseksi?
Jep, minä pidän Heikkiä hieman hiirulaisena. Ei tosin ole alunperin mun keksintö. Tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä tämän aika-ajo asian kanssa, kuten itsekkin tiedät. Ja toiseks, minä en vähättele, minä pitäydyn aika pitkälti faktoissa tämän asian suhteen. Päin vastoin kuin muut. Olisi sitä ja tätä, josjosjos :yuck:

Minen kyllä ymmärrä miten tuo voi pitää paikkaansa, että Heikki on parempi ollut aika-ajoissa? Kyllä ne tilastot tuolta osin kertovat ihan muuta. Jos kattelet Q2:sten ajat ja sitten viralliset lopulliset tilastot, niin kyllä se vaan näyttää selkeää kieltä siitä, että Hamilton on pieksänyt Heikin.
 

gin

Aikuisten leikisti
Liittynyt
17.3.2008
Viestit
580
Sijainti
JJ:n pelihousut
Misa1 sanoi:
Jep, minä pidän Heikkiä hieman hiirulaisena. Ei tosin ole alunperin mun keksintö. Tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä tämän aika-ajo asian kanssa, kuten itsekkin tiedät. Ja toiseks, minä en vähättele, minä pitäydyn aika pitkälti faktoissa tämän asian suhteen. Päin vastoin kuin muut. Olisi sitä ja tätä, josjosjos :yuck:

Minen kyllä ymmärrä miten tuo voi pitää paikkaansa, että Heikki on parempi ollut aika-ajoissa? Kyllä ne tilastot tuolta osin kertovat ihan muuta. Jos kattelet Q2:sten ajat ja sitten viralliset lopulliset tilastot, niin kyllä se vaan näyttää selkeää kieltä siitä, että Hamilton on pieksänyt Heikin.
Ajattelin sanoa, että olen samaa mieltä Heikistä. Kaveri on kyllä varsinainen Nynny Nynnerö. Täytyy kai kilpakuskilla jotain munaa olla. Ja bensalastit oli sitä tai tätä, niin kokonaiskuvaa kun katsoo niin Heikki on jäänyt kyllä täydellisesti Einstein-Elwiksen jalkoihin. Tai renkaisiin. Ja jos tämä on suurimmaksi osaksi tallin vika, niin edelleen Heikki on kyllä aika munaton jätkä jos siihen suostuu aina kun Ron, tai no Martin, kerta Ronia ei tunnu kauheesti Heikki kiinnostavan, sanoo että "ensi kisassa sitten". Ja vielä pahempi, jos oikeasti uskoo siihen.

Toivottavasti ei allekirjoita tota 5 vuoden sopimusta. Oon aika varma, ettei Heikki nyt murskaavaa nopeutta osoittaisi missään muussakaan tallissa verrattuna tallikaveriin (ellei ko. Pikee Junnu) mutta Mclarenilla voi olla varma, ettei siihen tule edes tilaisuutta ellei Lewis loukkaannu eikä näin ollen pystyisi kilpailemaan.

Hamilton saattaa olla idiootti, mutta onpahan sillä jotain luonnetta.
(hetkinen, kehuinko mä jotenkin hamiltonia... apua :D)
 

Nelssoni

Well-known member
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
233
Ehkä Heikin on helpompi vaatia parempia taktiikoita kun 5 v sopimus on tehty eikä ole niinku koe-ajalla.
Empä tiedä kannattaako tehdä tässä vaiheessa "Alonsoja" ja eristää itsensä tallista.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös